Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå tar natta.. Har drekki ALT for mye fordi Tom ikke var med og drakk halvparten av det...

Og i dag får jeg vel skylda for at du er i dårlig form fordi du drakk alt :grin:

 

Tom

Hei hei. Blir ikke fyllesjuk jeg vettu.. (øhem... kremt) men i dag er formen bra... Drikke mye vann og spise litt salt kurerer det meste.

 

I dag tok jeg med kameraet ut når jeg skulle gå en tur. Jeg brukte halvannen time på å gå 200 meter. Så var jeg tom for batteri og måtte snu. Skulle huska å lade før jeg gikk ut.

jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også :D

Bra dette er et fotoforum og ikke et jaktforum......... :!:

:!: jeg dør av latter :!: Den kom litt for brått på... :!:

Lenke til kommentar
Bra dette er et fotoforum og ikke et jaktforum......... :!:
Det minner meg om en vits.

 

Det var en bærumsmann som hadde vært på storviltjakt nedi Afrika. Da han kom hjem så lurte kameraten på om han hadde fått skyti noe bra.

"Mja..", svarer bærumsmannen. Han hadde skutt 3 løver, 4 nesehorn og 15 plispliser.

"Plispliser?", lurte kameraten på. "Hva er det?"

"Sånne små svarte dyr som legger seg ned i veien og roper "PLEEEASE! PLEEEEEASE!""

Lenke til kommentar
Æsj, har ikke holdt på i PS på lenge.

 

Skal markere flere ting på et bilde, men hver ting skal stå som egen layer. How do jeg gjøre that?

 

Når jeg begynner på neste ting, forsvinner den andre jeg gjorde, selv om jeg lagde ny layer.

 

TROR du må velge blant de 4 forskjellige ikonene oppe til venstre, når du velger et markeringsverktøy. Tror det er den 3 du skal velge. Er ikke helt sikker, men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Olympusfolk! Se her!

 

Har et lite spørsmål som jeg ikke gidder lage en egen tråd om. Når jeg setter E-420'en på et program så er det gjerne sånn at den står på auto på blitsen og S-AF f.eks.

Når jeg har på makro-innstillingene så står den på S-AF+MF og autoblits. Jeg liker å bruke MF og er sjelden jeg har bruk for blitsen. Hvis jeg skifter program eller slår av og på så stiller den seg automatisk til sånn det var før jeg stilte på det. Er det mulig å lagre valgene sine slik at man slipper å stille det inn hver eneste gang?

 

edit: Håper folk skjønner hva jeg prøver å si. :p

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Poenget med auto-programmene er at de resettes tilbake til opprinnelige innstillinger ved oppstart. Men du kan jo bruke Av programmet istedet. Så stiller du inn en høy blender (f/8 - f/16) for å få dybdeskarphet, og velg fokusmodus som passer deg. De forblir som du har satt de. Pass bare på at lukkertiden ikke blir for lang hvis du ikke bruker stativ.

Lenke til kommentar
Poenget med auto-programmene er at de resettes tilbake til opprinnelige innstillinger ved oppstart. Men du kan jo bruke Av programmet istedet. Så stiller du inn en høy blender (f/8 - f/16) for å få dybdeskarphet, og velg fokusmodus som passer deg. De forblir som du har satt de. Pass bare på at lukkertiden ikke blir for lang hvis du ikke bruker stativ.

 

Det irriterer meg også, enkelte innstillinger forsvinner når man skrur av kameraet. Jeg bruker stort sett det midterste fokuspunktet, men ikke f om det er mulig å få kameraet til å lagre det permanent. En ting som gjorde verden litt enklere for meg var å skru av automatisk pop-up for blits.

 

Tom - Av = A går jeg ut ifra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...