Grankongla Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Ja, men de går på 7200 RPM tror jeg. tregt?Den er vel koblet til via usb regner jeg med. Kanskje der problemet ligger. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Ja, men de går på 7200 RPM tror jeg. tregt?Den er vel koblet til via usb regner jeg med. Kanskje der problemet ligger. Kansje, jeg får vel bare leve med det inntil videre. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Isåfall kan du jo prøve å kopiere en mappe med bilder over på dataen for så å se hvor lang tid det tar da. Jeg kan ikke huske at LR på min MacBook noensinne var noe raskt, men dette var en 2.16 GHz-modell med 1GB ram og en 5400RPM-hdd. Edit2: Fant dette: http://foto-biz.com/doku.php/blog:lightroo...room-ram-vs-cpu http://www.digitalhomethoughts.com/news/sh...o-workflow.html Begge sier at det krever en del av CPU-en. Endret 13. juni 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
swahili Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 da får det bli oppgradering en annen gang. Kansje til høsten, hvis jeg kommer inn på media linjen:) Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Du får sinnsykt nais pc av meg nå med masse digg i pluss keyboard med blått lys og en skjerm masse digg i den og også med en wow-cd, pris 7k, fortsatt garanti og greier Lenke til kommentar
ET! Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Er det noen som vet hvordan jeg kan optimalisere lightroom for å kunne bla i bilder raskere? Er lei av at det tar ørten sekunder før "rendering preview" er ferdig. Sett render preview 1:1 ved import. Tar lengre tid å impotere, men du slipper overnevnte venting når du blar i bildene. Endret 13. juni 2009 av ET-media Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også Lucky Bastard Tom Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Er det noen som vet hvordan jeg kan optimalisere lightroom for å kunne bla i bilder raskere? Er lei av at det tar ørten sekunder før "rendering preview" er ferdig. Sett render preview 1:1 ved import. Tar lengre tid å impotere, men du slipper overnevnte venting når du blar i bildene. Denne løsninga kan jeg bekrefte. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) Hvis du ikke gjorde det under import: Marker alle bildene: Catalog - All photographs - Ctrl (command) + A Library - Previews - Render 1:1 previews Og la maskinen jobbe et par dager (alt etter hvor mange bilder du har) Endret 13. juni 2009 av ET-media Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 http://www.salievski.com/people.html 7 nye bilder, men kun på tre klikk Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Du er en heldig heldig guttemann Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 Du er en heldig heldig guttejente Fixed it. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 13. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2009 (endret) jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også Lucky Bastard Tom gjett hvilken faens jævel som skulle hvert med men som i stedet valgte å "skyte" svette kællær som løfta tunge vekter... BTW ZoDz, StavanGer heter det der Nå tar natta.. Har drekki ALT for mye fordi Tom ikke var med og drakk halvparten av det... On Topic: Nikon er et bra kamera... Måtte slenge med det så ikke denna posten ble stempla som HEEELT off topic Endret 14. juni 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 http://www.salievski.com/people.html 7 nye bilder, men kun på tre klikk LoL er det mulig HAHAHA :!: Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Du er en heldig heldig guttejente Fixed it. Kommer fra duden med langt krøllete hår, sekretær briller og dasshår på haka jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også Lucky Bastard Tom gjett hvilken faens jævel som skulle hvert med men som i stedet valgte å "skyte" svette kællær som løfta tunge vekter... BTW ZoDz, StavanGer heter det der Nå tar natta.. Har drekki ALT for mye fordi Tom ikke var med og drakk halvparten av det... On Topic: Nikon er et bra kamera... Måtte slenge med det så ikke denna posten ble stempla som HEEELT off topic Jajajajajajjajaja. Uansett så er du eid! http://www.salievski.com/people.html 7 nye bilder, men kun på tre klikk LoL er det mulig HAHAHA :!: Yeah men det er sykt vanskelig Faen skulle vist ha hjulpet deg å drikke. Endret 14. juni 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Nå tar natta.. Har drekki ALT for mye fordi Tom ikke var med og drakk halvparten av det... Og i dag får jeg vel skylda for at du er i dårlig form fordi du drakk alt Tom Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 I dag tok jeg med kameraet ut når jeg skulle gå en tur. Jeg brukte halvannen time på å gå 200 meter. Så var jeg tom for batteri og måtte snu. Skulle huska å lade før jeg gikk ut. jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også Bra dette er et fotoforum og ikke et jaktforum......... :!: Lenke til kommentar
swahili Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Er det noen som vet hvordan jeg kan optimalisere lightroom for å kunne bla i bilder raskere? Er lei av at det tar ørten sekunder før "rendering preview" er ferdig. Sett render preview 1:1 ved import. Tar lengre tid å impotere, men du slipper overnevnte venting når du blar i bildene. Takk, skal prøves neste gang. Håper bare ikke jeg må sitte i ørten timer. Har som sagt ekstremt dårlig tålmodighet når det gjelder data.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 85 1.4 er sinnsykt skarp @ 1.4 men rimelig vanskelig å treffe fokus med så liten dof.. tok bilder i bryllup i går, heldigvis er ca 80% av 1.4 bildene i fokus Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 14. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2009 Skal til Hove å ta bilder idag, noen tips/erfaringer dere vil dele med meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå