Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akamfolket tatt sommerferie? Har merket litt lavere aktivitet i det siste..
De er vel ute og tar bilder da vet du. Fint fotovær.

Egentlig så tror jeg det har sammenheng med at det er eksamenstid for veldig mange nå.

Selv ble jeg ferdig på onsdag... Uansett så er ikke eksamen like viktig som akam :innocent: avslutningsfestene derimot... :D

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar
BTW, er fyll og fanteri her hjemme hos meg i dag.. bare å bli med ;):fun:

Jeg får bli med i et parallellt univers :)

Tom

Du har jo den teorien om at alt som kan skje, skjer i paralelle univers. Det btyr at i et eller annet univers så har dere sex nå. Tenk på DEN du!
Lenke til kommentar
Du har jo den teorien om at alt som kan skje, skjer i paralelle univers. Det btyr at i et eller annet univers så har dere sex nå. Tenk på DEN du!

Så sier vi takk til deg. Nå sitter det mange Akam lesere rundt om i det ganske land og som mistet matlysten :evil:

Håper du er en vakker kvinne i det universet Tom...

Ja, eller kanksje det er du som erden vakre kvinnen. Og sannsynligvis så står Lars bak kamera og filmer hel seansen :!:

Tom

Lenke til kommentar
Hot news!

Hva skjer om noen legger et av Herni Cartier-Bressons bilder ut på en deleteme-gruppe på flickr?

http://www.flickr.com/photos/andrerabelo/70458366/

"When everything is blurred you cannot convey the motion of the bicyclist. On the other hand, if the bicyclist is not the subject-- what was?

-voted as "deleteme" (from the Delete me! group) "

"This looks contrived, which is not a bad thing. If this is a planned shot, it just didn't come out right. If you can round up Mario, I would do it again. This time put the camera on a tripod and use the smallest aperture possible to get the best DoF. What I would hope for is that the railings are sharp and that mario on the bike shows a blur. Must have the foreground sharp, though. Without that, the image will never fly.""When everything is blurred you cannot convey the motion of the bicyclist. On the other hand, if the bicyclist is not the subject-- what was?

Etter å ha lest litt og funnet ut hvem i alle dager disse deleteme folka er, så må jeg si at de er litt av en gjeng ...vil si det er litt drøyt å slette et bilde som det der.
Lenke til kommentar
Hot news!

Hva skjer om noen legger et av Herni Cartier-Bressons bilder ut på en deleteme-gruppe på flickr?

http://www.flickr.com/photos/andrerabelo/70458366/

"When everything is blurred you cannot convey the motion of the bicyclist. On the other hand, if the bicyclist is not the subject-- what was?

"This looks contrived, which is not a bad thing. If this is a planned shot, it just didn't come out right. If you can round up Mario, I would do it again. This time put the camera on a tripod and use the smallest aperture possible to get the best DoF. What I would hope for is that the railings are sharp and that mario on the bike shows a blur. Must have the foreground sharp, though. Without that, the image will never fly.""When everything is blurred you cannot convey the motion of the bicyclist. On the other hand, if the bicyclist is not the subject-- what was?

Etter å ha lest litt og funnet ut hvem i alle dager disse deleteme folka er, så må jeg si at de er litt av en gjeng ...vil si det er litt drøyt å slette et bilde som det der.

En kjapp forklaring på hva disse deleteme-folka er, til oss som (ennå) ikke er eksperter på denne rasen?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan jeg kan optimalisere lightroom for å kunne bla i bilder raskere? Er lei av at det tar ørten sekunder før "rendering preview" er ferdig.

Kjøp en sinnsyk rask datamaskin med de beste SSD diskene og en zillion Gigabytes med minne ;)

Eller så er det sikkert noe å skru på; mener å ha hørt noe om det, men jeg husker ikke hvor og jeg bruker ikke programmet selv.

Tom

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan jeg kan optimalisere lightroom for å kunne bla i bilder raskere? Er lei av at det tar ørten sekunder før "rendering preview" er ferdig.

Kjøp en sinnsyk rask datamaskin med de beste SSD diskene og en zillion Gigabytes med minne ;)

Eller så er det sikkert noe å skru på; mener å ha hørt noe om det, men jeg husker ikke hvor og jeg bruker ikke programmet selv.

Tom

1.  

Neste maskin jeg skal ha skal være rask, har altfor dårlig tålmodighet til å vente på ting.

Lenke til kommentar
I dag tok jeg med kameraet ut når jeg skulle gå en tur. Jeg brukte halvannen time på å gå 200 meter. Så var jeg tom for batteri og måtte snu. Skulle huska å lade før jeg gikk ut.

jeg skjøt to damer i lite klær idag, også kom de fra stavaner også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...