Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for det, men det så tydeligvis sensor. Noen andre som vil være sensor for en dag? :)

Oppgaven er besvart etter min mening og du har levert gode bilder. Likte nr syv spesielt godt - du tok vel ikke et nærportrett av det samme?

Takk igjen :)

Har ikke bildet noe tettere, men har 21MP å croppe fra :)

 

Karakteren jeg fikk var 4.

Lenke til kommentar
Kan hvem som helst gi meg en objektiv karakter på eksamensbildene mine?

Temaet er grupper og nivået er 2. klasse :)

Det er ettermin mening en femmer, antakelig sterk. Jeg ville ikke gitt seks, fordi du tolker oppgaven relativt ordinært, det er noen svakheter i form av f.eks. uryddige bakgrunner og forgrunner (jada, vet at det ikke er så lett å be sauen gå 30cm til høyre etc), samt at jeg synes bildene mangler det lille ekstra.

 

Det er en femmer fordi du viser god bildeforståelse, du viser at du behersker komposisjon og kamerateknikk og etterbehandling. Et par av bildene der jeg tror fokus er ørlite for langt frem, men tviler på at jeg ville trukket for det.

 

Edit: ser du fikk fire - det synes jeg virker veldig strengt bedømt. Det er litt å trekke for her og der, men dette er vel i medieproduksjon, der det ikke settes krav til at man har ekstra fotobakgrunn i prosjekt til fordypning?

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Kan hvem som helst gi meg en objektiv karakter på eksamensbildene mine?

Temaet er grupper og nivået er 2. klasse :)

Det er ettermin mening en femmer, antakelig sterk. Jeg ville ikke gitt seks, fordi du tolker oppgaven relativt ordinært, det er noen svakheter i form av f.eks. uryddige bakgrunner og forgrunner (jada, vet at det ikke er så lett å be sauen gå 30cm til høyre etc), samt at jeg synes bildene mangler det lille ekstra.

 

Det er en femmer fordi du viser god bildeforståelse, du viser at du behersker komposisjon og kamerateknikk og etterbehandling. Et par av bildene der jeg tror fokus er ørlite for langt frem, men tviler på at jeg ville trukket for det.

 

Edit: ser du fikk fire - det synes jeg virker veldig strengt bedømt. Det er litt å trekke for her og der, men dette er vel i medieproduksjon, der det ikke settes krav til at man har ekstra fotobakgrunn i prosjekt til fordypning?

Perfekt. Ikke på grunn av karakteren, men begrunnelsen jeg aldri har fått.

 

Jeg vet ikke hvilken medie-kategori de setter karakteren, men det kan nok stemme det. En av grunnene til at jeg er skuffa er fordi jeg har en viss peiling på hva de andre har levert, så hvis jeg fikk fire tørr jeg ikke tenke på hva de har fått. Jeg blir hvertfall ganske gretten hvis de med ordinære studioportrett og kjedelige positurer ligger på samme nivå.

Lenke til kommentar
Karakteren jeg fikk var 4.
Sensor kan argumentere med at du har gjort det lett for deg selv, ved å bruke objekter som du ikke behøver å instruere. Og der har han/hun forsåvidt et poeng. Evne til å instruere har du ikke vist, gjennom en slik besvarelse.

 

Derimot har du vist kreativitet i forhold til oppgava. Du har og vist fleksibilitet og evne til å forholde deg til uforutsigbare sauer.

 

Spørsmålet blir hvilke egenskaper sensor vektlegger. Jeg sier ikke at sensuren er rett. Jeg prøver bare å se logikken bak den. For jeg tror vi kan gå ut fra at det er en form for logikk bak.

 

Ofte er det sånn ved mange utdannelsesinstitusjoner, at orginalitet ikke blir vektlagt og belønna. Er nok det du opplever her.

 

Om det er rett eller galt, blir en annen diskusjon. Det avhenger av hvilke kvalifikasjoner som trengs ute i det virkelige liv.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Er dette tatt på noe spessielt underlag?

 

Brukte en glassplate. Først en vanlige treplate, så en sort duk på plata og glassplate tilslutt oppå. Bare en helt vanlig glassplate fra et bilde på veggen! :D Men refleksjonen ble faktisk alt for sterk. Vil ha den fadene effekten så måtte gjøre refleksjonen svakere enn ikke-refleksjonen..

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Er så irriterende at jeg ikke har med kamera når jeg er ute å trener. Ser minst 2-3 fine motiver og 1 perfekt motiv nesten hver gang jeg er ute. Blir bare aldri at jeg kjører ut etter trening. Gleder meg til jeg får bil å kan kjøre rundt forbi å se.

Lenke til kommentar
Hms, er det mulig å plagiere seg selv når det gjelder foto og webdesign? Kjenner en som strøyk i media fordi sensoren mente han hadde plagiert seg selv. Han klarte å få en treer etter å ha klagd ett par dager men fortsatt?

Fra ordboken: «litterært el. kunstnerisk tyveri», så svaret er tja. Men om det var tanken at man skulle lage noe originalt til en innlevering og bare kopierer noe man har gjort tidligere, skjønner jeg godt at det reageres.

 

(På den annen side – gjenbruk av kode er jo eneste fornuftige i mange tilfeller.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...