Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...ellers konstaterer jeg med glede at 18-70 er tilbake igjen. Jeg var ikke særlig fornøyd med den i kombinasjon med D200, men på D300 konstaterer jeg at den fungerer særdeles bra. Tok nettopp et bilde av en bitteliten småflue på kontorvinduet mitt på ca. 2 meters hold, og kunne zoome inn og se hvert enkelt ben på LCD'en.

 

...det er bra jeg har pulten min full av papirer, så folk faktisk tror jeg gjør noe på jobben.

 

Anew, du får bare gjøre det, jeg får ikke fargene til å stemme helt, brukte A WB, så når gidder jeg ikke starte på for 5 gang.

Kan godt gjøre det, men det er enda en ting jeg liker med D300 - den er mer nøytral i fargene enn D200, så det skal nok godt gjøres å få like farger.

Lenke til kommentar
Hmm, holder ikke stativ?

Det er nok mer motivet han ta bildet av han tenker på ...

 

Edit: men det er egentlig bare en unnskyldning for å få lekt litt med Lego ;)

Tom - you got me! :)

 

Nei, det er ikke testmål (det blir en matt, glatt flate, en flate med noe tekstur, og et grovmasket ullteppe), men rett og slett et nødstativ - jeg har nemlig ikke stativ(!). Til min type foto trenger jeg svært sjelden det. For å sikre mest mulig like bilder over tre kameraer, må jeg ha en eller annen fast referanse - derfor Legorigg. :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Til et annet spørsmål - hva bør jeg prioritere først av dette?

 

1. 17-40/4L

2. 70-200/2.8L IS

3. 85/1.8

 

EF 85mm f/1.8

 

Jeg personlig elsker fugleportretter tatt med stor blender. Gir en helt spesiell dybdefølelse og man må være forsiktig med hvor fokuseringen skjer.

Tok et par bilder av en and i går som kom helt opp til meg med min 50mm f/1.4 - ganske fornøyd med resultatet.

 

85mm er uansett så billig at du ikke vil angre på kjøpet tror jeg.

 

Edit: Japan Photo er absolutt brukbare.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...