Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AAAAARGH!

Jeg blir så irritert på Photoshop noen ganger. Er fullstendig selvlært (les: ulært) så jeg sitter bare å eksperimenterer for å få det til å se sånn nogenlunde ok ut. Men problemet er at etter X antall innstillinger så er det kul umulig å se om verson Y er bedre enn Z. Jeg stirrer meg blind på eget bilde rett og slett. Nå gidder jeg ikke mer. Endelig versjon blir lagt ut i Junifesten min nå. Så får det heller være litt "uperfekt".

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Gidder ikke skjule det. Skjønner ikke hvorfor det skal trenge å være så tabubelagt.

Egentlig underlig at det skal være så tabubelagt å være psykisk syk, når det nesten er koselig å snakke om alle mulige fysiske sykdommer.

-Jeg har hatt kreft, er døv på et øre, og måtte nesten amputere foten.

-Nei, så koselig.

 

-..Og så har jeg hatt en liten depresjon.

-Huff nei, så forferdelig!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
..Og når vi først ranter off topic: Ordet "schizofren" er et teit ord - uttrykket "han er schizofren" er teit. En person er så mye mer enn "schizofren". Et sånt adjektiv fungerer med lettere ting, som "jeg er forkjølet", men når man kommer over på tunge saker, så legger man for mye av personens identitet i sånne ord.

Og - at man lider av schizofreni betyr heller ikke at man har multiple personligheter, det betyr bare at man til tider har en litt annen virkelighet.

Ahem.

Lenke til kommentar
Sleit litt med å finne fokus. :p

Denne kommentaren fungerer kanskje enda bedre i overført betydning. ;) (Og ikke ta det negativt, jeg er kronisk OOF ...) Trondster har et godt poeng, sært hvordan det vekker anerkjennelse å ha kjempet seg gjennom en somatisk sykdom, mens alt som involverer psykologi må forties.

 

Noen som vet om et bra program til å filme det jeg gjør i photoshop?

http://www.freemacblog.com/mac-options-for...of-your-screen/

Lenke til kommentar
Sleit litt med å finne fokus. :p

Denne kommentaren fungerer kanskje enda bedre i overført betydning. ;) (Og ikke ta det negativt, jeg er kronisk OOF ...)

Haha. Tenkte ikke over at det kunne tolkes slik, men ja, det passer veldig bra i overført betydning det der. Og tar det selvsagt ikke negativt. Hadde jeg vært sensitiv så hadde jeg bare jugi og sagt at jeg stakk innom der kun for å ta bilde.

 

Trondster har et godt poeng, sært hvordan det vekker anerkjennelse å ha kjempet seg gjennom en somatisk sykdom, mens alt som involverer psykologi må forties.
Det er merkelig det der egentlig. Jeg velger hvertfall å være åpen om det. Så kanskje noen velger å følge mitt eksempel etter hvert. Kanskje vi kan få et samfunn der det ikke er så tabu tilslutt.
Lenke til kommentar
Sleit litt med å finne fokus. :p

Tatt på venterommet på DPS (distrikstpsrykiatris senter) rett etter at jeg hadde snakka med psykologen min så var litt småskjelven.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ooooh! Jeg går til psykolog! Så skummelt! Det må være noe alvorlig galt med meg!

Det forklarer en god del :p

 

Jeg bare tuller. Har slitt en del i perioder selv. Men finner som regel fokus etter litt plundring ;)

 

Forøvrig er versjon en klart best. I versjon to gjenntar du bare den samme feilen to ganger.

Feil + feil, blir fortsatt feil :)

Lenke til kommentar
trudde negativ og negativ ble plus jeg.. er kanskje bare i matematikken det
Her blander du negativ og feil? Det blir feil :p

 

Negativ + negativ = dobbelteksponering.

 

Hvordan var forresten dette med minus + minus blir pluss? Er ikke det avhengig av parantes eller noe sånt? Mener å huske at denne regelen ikke var absolutt.

Lenke til kommentar
Her blander du negativ og feil? Det blir feil :p

 

Negativ + negativ = dobbelteksponering.

 

Hvordan var forresten dette med minus + minus blir pluss? Er ikke det avhengig av parantes eller noe sånt? Mener å huske at denne regelen ikke var absolutt.

Vel - kommer litt an på om det er multiplikasjon eller addisjon, da.

 

Ellers var det en engelsk lærer, who once commented to his class that "while two negatives make a positive, it is a well known fact that two positives never make a negative".

Hvorpå en student tørt kommenterte: "Yeah. Right." ;)

Lenke til kommentar
Sleit litt med å finne fokus. :p

Tatt på venterommet på DPS (distrikstpsrykiatris senter) rett etter at jeg hadde snakka med psykologen min så var litt småskjelven.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenforOoooh! Jeg går til psykolog! Så skummelt! Det må være noe alvorlig galt med meg!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenforGidder ikke skjule det. Skjønner ikke hvorfor det skal trenge å være så tabubelagt.

 

Du har rett. Skulle vært cropa litt mindre nede. Skal se om jeg får fiksa bedre crop, men gidder ikke dra bort der igjen for å ta nytt bilde nå.. Takk.

Jeg hater sånne som deg! Kjenner en del om går til psykolog, litt merkelig. Kansje jeg er grunnen? :hmm:

 

But seriously I still love you <3

Noen som har bilde bevis på at sigma 50mm 1.4 er skarpere enn canon sin 50mm 1.4 @ 1.4?

http://www.pbase.com/lightrules/50f14ex

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...