Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er nok ikke aktuell selv med ansattavtalen.

Da tar vi 2 sier du da ;) kjør på,

Selv har jeg 150-500 5.6-6.3 Ikke skarpeste kniven i skuffen og ikke direkte lyssterk men gjør nytta i godt lys. og med bildestabilisator.

objektivene gutta nevner på forrige side er vel hakket vassere enn denna linsa til 8-9000kr

Nå har jeg fått tak i 70-200 og er ikke ofte jeg er utenfor det området med foto. Postet en test en gang baki her med test mellom 500 objektivene til sigma.

Lenke til kommentar

Hmm. Det lukter utpreget svidd av laptopen min, kan ikke være et godt tegn. Får håpe Apple lanserer noe lurt på mandag (selv om jeg tviler). Gjør de ikke det blir det Lenovo netbook på meg, nå har jeg ventet to år med å bytte laptop i håp om at Apple skulle relansere ultraportable maskiner. Kjenner en liten backup nå gjør seg godt ...

Lenke til kommentar
Hmm. Det lukter utpreget svidd av laptopen min, kan ikke være et godt tegn. Får håpe Apple lanserer noe lurt på mandag (selv om jeg tviler). Gjør de ikke det blir det Lenovo netbook på meg, nå har jeg ventet to år med å bytte laptop i håp om at Apple skulle relansere ultraportable maskiner. Kjenner en liten backup nå gjør seg godt ...

Kan du steke egg på den? Laptop'en, altså. Da er det ihvertfall ikke et godt tegn. Backup er lurt nå.

Tom

Lenke til kommentar
Kan du steke egg på den? Laptop'en, altså. Da er det ihvertfall ikke et godt tegn. Backup er lurt nå.

Tom

Nei, er overraskende lite varm i det ytre. Temperatursensorer er også helt ok, er bare en merkelig lukt. Antar egentlig at det bare er svidd støv, men lukten er ikke akkurat betryggende.

Har fått med de fleste kjente rykter, xBoffen, og det kommer sikkert noe før eller senere. Men tør ikke håpe på at det kommer noe ennå, og jeg har som sagt ventet en god stund allerede. Når «en eller annen gang i 2010 eller 2011» blir nevnt som potensiell timeline for tablet-lansering av enkelte blir jeg fristet til å kaste loss og kjøre Windows-laptop en stund. 3-4000 for en netbook er uansett ikke mer enn årlig avskrivning på en vanlig laptop, og såpass lenge burde selv den holde.

Lenke til kommentar
Går rykter om netbooks/tablets med touchscreen.

De ryktene har jeg hørt også, for 2-3 år siden......

Noe vi sikkert hører om 2-3 år også :) Jeg mener å huske å ha hørt disse ryktene fra den tiden Apple kuttet ut Newton.

Ikke det, idag er teknologien på plass; så det kan skje.

Tom

Lenke til kommentar
Selv synes jeg det hadde vært digg med en oppgradering av MacBook Pro, nå som jeg har tenkt til å selge macbooken (og muligens PCen) og kjøpe MacBook Pro
Den er jo nylig oppgradert, så det kommer neppe. Synd de ikke puttet på numpad på 17"-utgaven, så er det jo sjanseløst av en produsent som satser slik på proffene å ikke ha docking på noen modeller!
Lenke til kommentar

Jeg prata med Bert om det der. Han tror ikke at den vil komme enda. Dette fordi IDs III eiere kan føle seg snurt i og med at det ikke har gått tre år ellns pluss at nå som 5Dmarkii kommer så er det så og si ikke noen grunn til å kjøpe 1dIII. Men ja, hadde vært fun om den kom.

Lenke til kommentar
Jeg prata med Bert om det der. Han tror ikke at den vil komme enda. Dette fordi IDs III eiere kan føle seg snurt i og med at det ikke har gått tre år ellns pluss at nå som 5Dmarkii kommer så er det så og si ikke noen grunn til å kjøpe 1dIII.
Tja, 5D Mk II er ikke bygget som et proffhus, og har ikke på langt nær samme seriehastighet eller autofokushastighet som 1D III. De som trenger det, kjøper en 1D III, ganske enkelt. De som ikke trenger det, vil klare seg utmerket med 5D Mk II.

Da ville jeg vært mer snurt som 1Ds III-eier, når man kunne fått et kamera med nesten de samme spesifikasjonene, litt dårligere byggekvalitet men til en tredjedel prisen... Det er faktisk en liten mengde L-optikk man kan få for 40 store lapper, f.eks. 24-70L, 70-200L og 35L...

Lenke til kommentar
Det er vel en større sjanse for at 1D Mk IV kommer snart. Og om den blir FF eller 1.3x crop vil være interessant.
Tja, den er nå ganske fersk til proffhus å være, og 1Ds er mer "trengende" i konkurransen mot 5DII. Skal dog sies at det har vært i overkant mye trøbbel med 1DIII, så den blir neppe den eldste 1D-modellen.
Lenke til kommentar
Jeg prata med Bert om det der. Han tror ikke at den vil komme enda. Dette fordi IDs III eiere kan føle seg snurt i og med at det ikke har gått tre år ellns pluss at nå som 5Dmarkii kommer så er det så og si ikke noen grunn til å kjøpe 1dIII.
Tja, 5D Mk II er ikke bygget som et proffhus, og har ikke på langt nær samme seriehastighet eller autofokushastighet som 1D III. De som trenger det, kjøper en 1D III, ganske enkelt. De som ikke trenger det, vil klare seg utmerket med 5D Mk II.

Da ville jeg vært mer snurt som 1Ds III-eier, når man kunne fått et kamera med nesten de samme spesifikasjonene, litt dårligere byggekvalitet men til en tredjedel prisen... Det er faktisk en liten mengde L-optikk man kan få for 40 store lapper, f.eks. 24-70L, 70-200L og 35L...

Det er vel som k-ryeng sier at det er 1Ds som ikke lønner seg å kjøpe nå. 1D er fortsatt et av de store sportskameraene.

Lenke til kommentar
Tja, den er nå ganske fersk til proffhus å være, og 1Ds er mer "trengende" i konkurransen mot 5DII. Skal dog sies at det har vært i overkant mye trøbbel med 1DIII, så den blir neppe den eldste 1D-modellen.

Det er mye på grunn av det frynsete ryktet at jeg tror at Canon ønsker å oppgradere 1DMkIII. Samt at den for jo en del juling av Nikon D3 ... Det er helt klart ikke bare Canon og hvite rør der ute lenger.

Tom

Lenke til kommentar
Det er mye på grunn av det frynsete ryktet at jeg tror at Canon ønsker å oppgradere 1DMkIII. Samt at den for jo en del juling av Nikon D3 ... Det er helt klart ikke bare Canon og hvite rør der ute lenger.
Det er klart, men jeg tror nok ikke Canon er henrykt over konkurransen fra D3x mot 1Ds heller. Jeg tror begge blir oppgradert, og at 1DIV kommer tidligere enn først antatt, men at det er 1Ds som kommer først. Grunnen er som nevnt at du sparer 40000 på å velge 5DII mot å ofre litt byggekvalitet, samt at man får igjen litt på bildekvalitet. Det ser proffene også, og 40000 kan være nok til å få dem til å se an behovet for autofokusen og byggekvaliteten...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...