Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag har jeg vært på Japan Photo og kjøpt med speilrefleks. :D

Olympus E-420 med 14-42mm kit. Ikke akkurat det aller nyeste eller aller beste på markedet, men har man slank lommebok så er det mer enn godt nok!

Kompetent kamera, bra objektiv. Du mangler nesten ingenting, det eneste måtte være stabilisator. :)

 

Forøvrig er det vel sånn at Olympus er for kvinner og homofile, eller? :p

Passe seg nå..

Lenke til kommentar
Passe seg nå..
Ja. Bør være forsiktig så jeg ikke erter på meg homsene. De kan bli skikkelig provosert over å bli beskylt for å være Olympusbrukere.

 

 

 

Jeg skal gi meg nå. Litt vennskapelig erting er greit, men merkekrig vil jeg ikke bidra til.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
Fotovideo har prøvd å ringe meg idag, de har også sendt mail.
Hei

Du har bestilt et Sigmaobjektiv til Sigmakamera. Er det riktig?

Regner med det er CaNikon mennesker som bestiller feil hele tiden, derfor Fotovideo må dobbeltsjekke når noen skal ha Sigma objektiv med SA-fatning.

Ahhhahhhahahhah.

Lenke til kommentar
Fotovideo har prøvd å ringe meg idag, de har også sendt mail.
Hei

Du har bestilt et Sigmaobjektiv til Sigmakamera. Er det riktig?

Regner med det er CaNikon mennesker som bestiller feil hele tiden, derfor Fotovideo må dobbeltsjekke når noen skal ha Sigma objektiv med SA-fatning.

Haha, de må jo dobbeltsjekke at det faktisk er noen som har Sigma hus...

Lenke til kommentar
Fotovideo har prøvd å ringe meg idag, de har også sendt mail.
Hei

Du har bestilt et Sigmaobjektiv til Sigmakamera. Er det riktig?

Regner med det er CaNikon mennesker som bestiller feil hele tiden, derfor Fotovideo må dobbeltsjekke når noen skal ha Sigma objektiv med SA-fatning.

Haha, de må jo dobbeltsjekke at det faktisk er noen som har Sigma hus...

 

Fotovideo har solgt ca. 150stk. av SD-14.

 

Sigma kameraer er for erfarne, tenkende og litt eldre amatørfotografer.

Kundegruppen er altså ikke den jevne CaNikon fanboi'en. :cool:

Lenke til kommentar
Sigma kamera er for folk som gir f.. i nøyaktig fokus og som er veldig lite glad i kvalitetskontroll.

 

Edit: Forøvrig; du gjør skam av nicket ditt når du bruker sigma.

Det er primært på merker som Canon og Nikon som Sigma sliter med. Og det er fordi de må reverse-engineere alt da nevnte firmaer ikke lisensierer ut spesifikasjonene til kommunikasjons-protokollen mellom objektiv og kamerahus. Slik jeg ser det, så har kvaliteten blit bedre de siste årene.

 

Tom

Lenke til kommentar
I dag har jeg vært på Japan Photo og kjøpt med speilrefleks. :D

Olympus E-420 med 14-42mm kit. Ikke akkurat det aller nyeste eller aller beste på markedet, men har man slank lommebok så er det mer enn godt nok!

Kompetent kamera, bra objektiv. Du mangler nesten ingenting, det eneste måtte være stabilisator. :)
Jeg er veldig fornøyd så langt hvertfall.
Lenke til kommentar
Fornøyd med D700, sn0dig?

 

Ja

 

Sigma kamera er for folk som gir f.. i nøyaktig fokus og som er veldig lite glad i kvalitetskontroll.

 

Edit: Forøvrig; du gjør skam av nicket ditt når du bruker sigma.

Det er primært på merker som Canon og Nikon som Sigma sliter med. Og det er fordi de må reverse-engineere alt da nevnte firmaer ikke lisensierer ut spesifikasjonene til kommunikasjons-protokollen mellom objektiv og kamerahus. Slik jeg ser det, så har kvaliteten blit bedre de siste årene.

 

Tom

 

Jeg har lest en test (husker ikke hvor, var en av de store sidene som driver med sånt) der sigma sin 30mm F/1.4 (tror jeg det var) ble testet på SD-14 og feilfokuserte til de grader..

Coincidence? I think not

Endret av _DSC1233.jpg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...