Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trudde det var det militæret handlet om jeg. Selv løp jeg rundt i grønt et helt år med både AG3 og MP5 og lekte pang pang i skogen... Morsomste året ever, helt tilbake til barndommen...

 

men fra spøk til revolver

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Fekk i eksamensoppgave å lage ei fotoreportasje, men sitter fast på oppsettet. Kven funker best av desse? Personleg synast eg nummer tre.
Enig i nummer 3, jeg ville i tillegg flyttet det nederste bildet til høyre side. Det fungerer greit å dele hovedbildet over to sider, men de små bildene mister for mye til at det er hensiktsmessig. Så med mindre du har innhold som virkelig må ha all plassen til høyre for bildet, ville jeg dratt det helt over på høyre side. Om du skal sette det til høyre eller venstre på siden er jeg ikke sikker på, jeg tror kanskje jeg hadde plassert det under de andre bildene, helt til høyre på høyresiden.

 

Det er heller ikke alltid det er en god idé å brekke tekst over to sider, da det kan bli problemer å lese det, men det har også sammenheng med hvor gode trykkmuligheter man har, hvor konsistent det blir fra gang til gang. Aviser er håpløst, magasiner er som regel langt bedre.

Lenke til kommentar
... Kven funker best av desse? Personleg synast eg nummer tre.

...

Rent visuelst er nok alternativ 3 best.

Men alternativ 2 har en styrke, nemlig at hvert enkelt bilde kommer mer til sin rett fordi de konkurerer mindre med hverandre. Rett og slett fordi de ikke er klint inntil hverandre.

 

Så hvis dette er en fotoeksamen og ikke en grafisk eksamen, ville jeg gått for alternativ 2.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte HSM I.

 

Jeg ser prisene generelt er gått noe ned siden forrige helg. Snakket med en Fotovideo kar på støperiet i Tønsberg for 2 uker siden, da var prisen på den nye Sigma 50-200mm f/4-5,6 OS HSM 3200-3300kr. Nå er den gått ned til 2800kr. Den norske krona har styrket seg iforhold til Yen og USD.

Lenke til kommentar

Nå har eg gjort endringane dykk sa til numme to og tre.

post-107477-1244200901_thumb.jpg

 

Ser no at eg kan kutte hovudbilete på nummer to frå toppen... Da får eg ei betre linje på toppen. Men andre ting dykk vil kritisere? ein og ein halv time til levering av produkt...

Endret av Hemene
Lenke til kommentar
Ser no at eg kan kutte hovudbilete på nummer to frå toppen... Da får eg ei betre linje på toppen. Men andre ting dykk vil kritisere? ein og ein halv time til levering av produkt...
Jeg likte det første best. Er ikke helt enig i komposisjonen i selve bildene dine, men det er neppe mye å gjøre med nå. Komposisjonen isolert sett er grei, men når de blir plassert på den siden de gjør drar de blikket ut av reportasjen.

 

Ville prøvd med gitarbildet øverst til venstre (der gitaren delvis skygger for bildet), flyttet orgelet på høyre siden og kanskje hatt det andre gitarbildet også på venstre side i stedet for høyre. Da vil bildene i større grad støtte oppom hovedbildet, i stedet for å konkurrere.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...