Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det foresten noen av dere som vet forskjellen på medier og kommunikasjon (studieforberedende) og påbygging til generell studiekompetanse? Er tredje året det er snakk om.
Først og fremst at 3MK også har programfag, usikker på om man dropper noen av fellesfagene, men du har uansett flere timer i uken, derav ca 10 timer programfag. Du har dessuten to retninger på tredjeåret, fordypning i medier og kommunikasjon eller mediedesign. Ikke alle skoler tilbyr begge deler, veldig mange har bare MK, og noen få bare mediedesign.

 

 

Når det gjelder nivået på lærere på MK, er min oppfatning av kollegene mine at de holder høyt faglig nivå (andre får vurdere mitt nivå - jeg skal uansett flytte sørover i løpet av sommeren, så ingen trenger å søke seg hit pga meg :-). Noen er ikke like rutinerte og strukturerte, men det går mest på faglig opplegg, mer enn ren faglig kompetanse.

 

Uansett hvor man er, er man prisgitt de lærerne som er på huset, og gode lærere gir som oftest også gode elever - uansett studieretning. De virkelig flinke elevene blir flinke uansett hvor de går - men kunne nok blitt løftet ytterligere av gode lærere...

Lenke til kommentar
Jeg er på jakt etter et 52mm rødt filter. Hvstar har ikke inne, og jeg har ikke funnet noen "merkefilter" på ebay som kan sendes til Norge.

 

Er det noen som har gode forslag til hvor jeg kan finne et slikt filter?

 

Francis

Jeg har et Cokin filtersytem som passer for 52mm. Der er det bl.a. rødfilter. Det har jeg ikke bruk for.

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg har et Cokin filtersytem som passer for 52mm. Der er det bl.a. rødfilter. Det har jeg ikke bruk for.

 

Tom

 

Hvor stor filterdiameter kan det dekke? Hvis det dekker opp til 77mm er det ikke umulig at jeg er interessert om litt :).

 

I første omgang ønsker jeg et lite diskret filter som jeg kan sette på til street etc. Jeg har et 58mm rødt filter, men synes det er stress med step up ring.

 

Francis

Lenke til kommentar
Hvor stor filterdiameter kan det dekke? Hvis det dekker opp til 77mm er det ikke umulig at jeg er interessert om litt :).

Det er Cokin A serien, så det er ikke stort ... Opp til 58mm tenker jeg.

 

I første omgang ønsker jeg et lite diskret filter som jeg kan sette på til street etc. Jeg har et 58mm rødt filter, men synes det er stress med step up ring.

Da er det dedikert filter du trenger.

 

Du kan jo bruke de som beskyttelse, akkurat som UV filter?

Kan bruke holderen ihvertfall - den er av plast :)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Lenevo sin så jo brukbar ut. Tror det er en test på Hw.no.

Støtter den. MSI Wind skal også være grei. Alle har vel mer eller mindre samme CPU og chipset. Så gå for den med lengst batterileveltid, mest minne og mest disk ... Vanskelig når alle leveres med 1GB minne og 160GB disk.

 

Du bør holde deg unna Vista på disse. Og oppgradere til 2GB ASAP.

 

Tom

Lenke til kommentar
Heisann, eg har eksamen idag og skal lage fotoreportasje om eit band. Kva i huleste skal eg ta bilete av? Eg skal ta eit bandbilde, men kva andre ting? Det er berre eit lokalt band så dei spelar ikkje offentleg. Så har ikkje noko publikumsbilete. Er der nokon detaljar som kan vere gode å få fram? Mikrofonen, forsterkarar og slikt?

 

Og kjapt, korleis skal eg vinkle teksten i saka mi? Tenker det blir OM bandet og korleis det blei til og korleis det er no og korleis det blir framover.

 

Simon Aldra? Kanskje litt hjelp her? :blush:

Litt inspirasjon et lite stykke ned på denne siden

Lenke til kommentar
Korleis får eg vekk skrivesperra på minnekortet? kan ikkje slette bilder eller flytte bilder fra minnekortet når det er tilkoblet dataen... Høgreklikk-Skrivebeskyttelse=FUNKER IKKJE!

Det er noen minnekort som har en fysisk sperre - ta ut kortet og se om det er en liten plastdings som kan flyttes.. :)

Lenke til kommentar
Korleis får eg vekk skrivesperra på minnekortet? kan ikkje slette bilder eller flytte bilder fra minnekortet når det er tilkoblet dataen... Høgreklikk-Skrivebeskyttelse=FUNKER IKKJE!

hvis det er SD kort sitter det en liten fysisk bryter utenpå kortet, på den ene siden.

 

Pokker ta trondster, Denna var min. :!:

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...