Ciryaher Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Mulig jeg er blind, men står det en dato et sted? Edit: Fant Ratletos edit i en annen tråd. 18 juli. Endret 3. juni 2009 av Ciryaher Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Fikk gjort ferdig fotoeksamenen min i går og ble egentlig rimelig fornøyd med tanke på omstendighetene. Temaet var grupper og jeg ønsket ikke å fotografere mennesker som alle de andre skulle. Derfor fant jeg meg en gruppe med geiter som gjorde samme nytten Bildene ligger her: http://eksamen.upsaker.no/ Genialt! Ble flotte bilder detta. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Ok.. Bokeh vs AF hastighet, anyone?Tenker 50 1,4 AF-S eller -D. AF-D har raskere AF på D700, men som de fleste vet så har AF-S vesentlig bedre bokeh.. Vurdert Sigma sin 50/1.4? Not in a million years. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Spammer ned tråden nok en gang. Fagbloggen er endelig oppdatert igjen (dvs. med den utgaven av lyssettingsguiden som jeg leverte til læreren). Nå gjenstår kun mediefageksamen og mulig muntlig eksamen (satser på ikke). Og så er jeg FRI. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 skjer noe her i dag eller? fest elns? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Fikk gjort ferdig fotoeksamenen min i går og ble egentlig rimelig fornøyd med tanke på omstendighetene. Temaet var grupper og jeg ønsket ikke å fotografere mennesker som alle de andre skulle. Derfor fant jeg meg en gruppe med geiter som gjorde samme nytten Bildene ligger her: http://eksamen.upsaker.no/ Veldig bra gjennomført! Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg skal ha kjøretime klokka 2 også er vell en liten fest i turnhallen etterpå Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 knall det ZoDz, flatt jern Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Vurdert Sigma sin 50/1.4?Not in a million years. Sigmas 50/1.4 er seriøst skarp vid åpen, sammenlignet med de andre 50mm'erne i samme prisklasse. Canon/Nikon/Zeiss etc. er skarpere blendet ned, men Sigma er den skarpeste vid åpen. Så - hvorfor kjøper man en 50/1.4 - for å blende ned eller for å skyte vidt åpent? Hvis det siste - så er Sigmaen kanskje det beste alternativet. Sammenlign her Sigma 50/1.4 med Canon 50/1.4 - opp til f/2 er sigmaen skarpere, lik på 2.8 og først på f/4 drar Canon'en fra. Canon 50/1.2 til sammenligning... Edit: Vid åpen har også Sigmaen mindre kromafeil, selv om Canonen er best blendet ned. Skulle jeg hatt en 50mm nr 2, med autofokus, til bruk i dårlig lys, så hadde det nok blitt Sigmaen.. Autofokus og bra ytelse på full åpning er akkurat det jeg savner med Zeiss'en.. Endret 3. juni 2009 av Trondster Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 ^^ Hør på Trondster, han har peiling Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg vil ha fastoptikk med så liten blenderåpning som mulig. Det finnes vel ikke 35mm 1.4 som har AF-S eller autofokus på D40, gjør det vel? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Takk for kommentarene alle sammen, hyggelig å høre Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) @Wiciwato (Du mener så stor som mulig, eller?) Sigma har en 30/f1.4, denne skal du få autofokus på om hukommelsen min ikke spiller meg et puss. Endret 3. juni 2009 av Euklid Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Var nok det jeg mente ja. Her var den. Nikon har jo en 35mm 1.8 som koster en tusenlapp mindre. Spørs hvem som er best da. Noen som har veldig lyst til å ta en sammenligning? Endret 3. juni 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg vil ha fastoptikk med så liten blenderåpning som mulig. Det finnes vel ikke 35mm 1.4 som har AF-S eller autofokus på D40, gjør det vel? Lagde ikke Nikon en 50mm 1.4 med fokusmotor? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Lagde ikke Nikon en 50mm 1.4 med fokusmotor? Stemmer. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg vil ha fastoptikk med så liten blenderåpning som mulig. Det finnes vel ikke 35mm 1.4 som har AF-S eller autofokus på D40, gjør det vel? Lagde ikke Nikon en 50mm 1.4 med fokusmotor? Jo. Men det blir ca. 80mm på D40, så det er jo ikke veldig praktisk brennvidde. Men hva har det å si om det er fullformat eller ikke på mitt kamera? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Du svarte på dit egent spørsmål. 50mm på ff er 50mm og på crop er det noe rundt 80-85mm. 50mm på crop er en fin brennevidde og den er perfekt til portretter. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Du svarte på dit egent spørsmål. 50mm på ff er 50mm og på crop er det noe rundt 80-85mm. 50mm på crop er en fin brennevidde og den er perfekt til portretter. Enig der, fin til ansikt og byste. Har brukt det ved flere anledninger til snapshots. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Hmm.. den der prisguiden kan få noen og enhver å sette kaffen i halsen: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå