Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter forresten å skriver semesteroppgave i kriminologi, om moralsk panikk. Tar for meg Bjugn saken, og dæven(!) folk fortsatt krangler, selv 16 år etter. Diskusjonene nærmer seg de vi har her på forumet i intensitet og frustrasjon..

Høres avansert ut. Da ser du vel også så på saker som Engla drapet i Sverige og Madeleine forsvinningen?

 

Tom

Lenke til kommentar

Nei, det blir litt for omfattende i denne omgangen, selv om jeg sikkert vil skrive om det senere. Derimot skal jeg ta for meg bruk av mobilkamera / kompaktkamera på stranda eller i svømmehallen. Var "noen saker" for noen år tilbake der det var snakk om å totalforby alt som kunne brukes til å ta bilder. Selv om det var svært få anmeldelser på dette(jeg har sjekket).

 

Så folkens, vi er offisielt en gruppe av "evildoers" som er ute etter å lage kvalm med kameraene våre, selv når vi tar bilder av egne barn.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar

Trur ikkje det er noko poeng i å lage ein eigen tråd om dette:

Adobe har lagt ut sleppkandidaten av DNG-kodeken for Vista. Denne lar ein sjå DNG-filer som minatyrbilete i utforsker, og i stor storleik i Windows Fotogalleri. Det er altso ein RC, ikkje eit heilt «ferdig» produkt, so foreløpig finn ein den kun på labs.adobe.com. Dessverre er ikkje ein 64-bits versjon tilgjengeleg endå.

http://labs.adobe.com/wiki/index.php/DNG_Codec

http://blogs.adobe.com/jnack/2008/05/dng_codec_for_v.html

Lenke til kommentar
MEN, nå har jeg kjøpt batterigrep (til d80n) og nytt hus foran objektiv. Så det er der prioriteringene ligger framover.

Jeg nærmer meg heldigvis snart mål - det gjenstår primært en Sigma 50-150mm f/2.8.

 

Vil vurdere en lengre tele etter hvert; men der er ikke ambisjonene høye - hvis Sigma 120-400mm m/OS er grei nok - så blir det ikke noe mer fancy.

 

Tom

Lenke til kommentar
MEN, nå har jeg kjøpt batterigrep (til d80n) og nytt hus foran objektiv. Så det er der prioriteringene ligger framover.

Jeg nærmer meg heldigvis snart mål - det gjenstår primært en Sigma 50-150mm f/2.8.

 

Vil vurdere en lengre tele etter hvert; men der er ikke ambisjonene høye - hvis Sigma 120-400mm m/OS er grei nok - så blir det ikke noe mer fancy.

 

Tom

 

Hvorfor ikke 70-200mm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...