fototim Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Støv på mattskiva er sånt som det kan være lurest å ignorere. Tja. Når man blåser på mattskiven er jo lukkeren igjen, så det skal mye til for at det havner på sensoren. Dessuten havner det uansett ikke på selve sensoren, men på filteret som sitter foran Hm. Jeg liker å vite hvor støvet er, i stedet for å frigjøre det. For det er det du gjør når du blåser. Du blåser det sjelden ut av huset, men bare flytter det, og dermed frigjør det. Og da kan du nesten forbanne deg på at før eller seinere havner det på sensoren. Støv legger seg der hvor det er mest plagsomt. Gjerne også utenfor rekkevidde. Det er støvets natur. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Hvis jeg får støv på min mattskive tar jeg bare av prismehuset og blåser mattskiven ren. ... Francis Å bruke engangssensor har sine fordeler Lenke til kommentar
swahili Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Er det noen som vet hvilket tre typer autofokus det er ved live view i nikon d90? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg og min kollega har en liten diskusjon. Er løvetann først gul eller hvit og fluffy? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Grønn --> gul --> hvit og fluffy (for å spre frøene med vinden). Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg og min kollega har en liten diskusjon. Er løvetann først gul eller hvit og fluffy? Grønn først, så gul og etterpå fluffy Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg og min kollega har en liten diskusjon. Er løvetann først gul eller hvit og fluffy? Den er først liten, avlang og brun. Og henger under noe hvitt og fluffy. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg og min kollega har en liten diskusjon. Er løvetann først gul eller hvit og fluffy? Den er først liten, avlang og brun. Og henger under noe hvitt og fluffy. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 (..Legg merke til antall svar på løvetann-spørsmål kontra on-topic spørsmål om autofokus i kameraer..) Lenke til kommentar
Inc Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 (..Legg merke til antall svar på løvetann-spørsmål kontra on-topic spørsmål om autofokus i kameraer..) Vi kjeder oss Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Det at løvetannen er hvit og fluffy betyr at den "got lucky" på sist fest Lenke til kommentar
swahili Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 (..Legg merke til antall svar på løvetann-spørsmål kontra on-topic spørsmål om autofokus i kameraer..) Hehe, ingen som vet? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg fant det ut på Wikipedia. Jeg tapte med andre ord... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 (..Legg merke til antall svar på løvetann-spørsmål kontra on-topic spørsmål om autofokus i kameraer..) Har ikke Nikon. Har ikke 70-200 f/2.8 VR. Har ikke meninger. Løvetann derimot; de vet jeg noe om. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Det at løvetannen er hvit og fluffy betyr at den "got lucky" på sist fest Det henger så mange fjortiser her, Tomsi - ikke alle som er oldiser som oss, og/eller har fått med seg det om blomster og bier.. (Edit: Vel, jeg er ikke kommet lenger enn "wannabe-oldis", men når oldis i denne sammenhengen blir "ikke-tenåring", så.. ) Endret 29. mai 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Takker for inspill på 70-200 gutta... Til dere som sliter med kontaktene på den er det faktisk bare å finne frem en tannbørste og litt rødsprit så blir de gullende rene igjen. vær så snill å vær moderat med rødspriten, den skal værken drikkes heller fylles i store mengder inn i objektivet... Dypp tannbørsten lett i spriten eller ha den på litt papir for å tørke over. Funker knall på sånne kontakter Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Hvorfor får man ingen treff i google når man søker på operatorer? Eksempelvis "==", "!=" og "++" Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Hvorfor får man ingen treff i google når man søker på operatorer? Eksempelvis "==", "!=" og "++" Fordi spesialtegn filtreres ut. Prøv Google Code Search for å søke i kode med regexer - der kan du søke. Du får bare treff i kode, men det er det du er ute etter, eller hva? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 et ganske stilig bilde på flikker'n Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2009 Hvorfor får man ingen treff i google når man søker på operatorer? Eksempelvis "==", "!=" og "++" Fordi spesialtegn filtreres ut. Prøv Google Code Search for å søke i kode med regexer - der kan du søke. Du får bare treff i kode, men det er det du er ute etter, eller hva? Det var mest en kuriositet - vi satt og diskuterte operatorer brukt skriftlig i feks foruminnlegg og kom frem til at hvis noen ikke skjønte operatoren i bruk bare kunne man google den, men det viste seg at det ikke var mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå