Inc Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Dagens dumme: Jeg ser det stadig er poster med *Mine Innlegg* i. Hva er greia der? Surring med mus & tastatur ? Sovna med hode i tastaturet? Tom Sånn at posten dukker opp i min innlegg? Fordi tråden var interessant... Vet ikke om jeg skjønte spørsmålet dittt heller Endret 28. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
B25S Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Dagens dumme: Jeg ser det stadig er poster med *Mine Innlegg* i. Hva er greia der? Surring med mus & tastatur ? Sovna med hode i tastaturet? Tom Sånn at man eventuelt kan slippe å legge nettsiden i bokmerker Lenke til kommentar
Inc Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Dagens dumme: Jeg ser det stadig er poster med *Mine Innlegg* i. Hva er greia der? Surring med mus & tastatur ? Sovna med hode i tastaturet? Tom Sånn at man eventuelt kan slippe å legge nettsiden i bokmerker Eller de ikke vet at det er en knapp som heter "favoritter" .... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Sånn at man eventuelt kan slippe å legge nettsiden i bokmerker Latsabber og slabbeasker Tom Endret 28. mai 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Dagens idiot spørsmål: På grepet (Canon BG-E2N) er det også en av/på bryter. Såvidt jeg kan skjønne så er det egnetlig kun "enable/disable" for knappene. Så jeg kan la den stå i on posisjon hele tiden hvis jeg føler for det? Eller tapper jeg batteriene da? Eller surer jeg nå. Tom Om den fungerer på samme måte som Nikon grepene har den ingen betydning på kapsiteten til batteriet. Men praktisk å kunne slå av, har en tendens til å komme borti denne knappen utilsiktet (spesielt når jeg skal vise andre bilder på displayet, noe som medfører at visning av bildet blir borte... tok noen dager før jeg skjønte dette, trodde noe var seriøst galt med kamera). Edit: Rettet et par skrivefeil. Endret 28. mai 2009 av TGB Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Der forsvant D200 gitt. Kameraløs i noen dager nå Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Om den fungerer på samme måte som Nikon grepene har den ingen betydning på kapsiteten til batteriet. Men praktisk å kunne slå av, har en tendens til å komme borti denne knappen utilsiktet (spesielt når jeg skal vise andre bilder på displayet, noe som medfører at visning av bildet blir borte... tok noen dager før jeg skjønte dette, trodde noe var seriøst galt med kamera). Godt poeng. Tom Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Kvar leverer eg inn kameraet for renisng? Objektiva har noko støv... Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Kvar leverer eg inn kameraet for renisng? Objektiva har noko støv... Spørs hvor du bor. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Idag var jeg usaklig effektiv for meg å være på fotografering.. 3 poseringer på gruppe 6, par-tre på gruppe 4, 2 og 2 av alle søskene, 3 - 4 enkeltbilder av alle osv på ganske akkurat en time. Og har satt opp 2 fotograferinger til helgen (yays), og vært med en modell jeg skal ta bilde av til uka på klesbutikk å prøvd ca en halv butikk før vi fant 2 antrekk vi likte.. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det flere som skal på http://foto.no/cgi-bin/articles/articleVie...articleId=41797 ? Tenkte å få med med reptil- og makroworkshop. Spasere litt rundt i Oslo for å ta bilder, prøve meg på gatefotografi Lenke til kommentar
B25S Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Kvar leverer eg inn kameraet for renisng? Objektiva har noko støv... Hør med de lokale fotobutikkene. Om du ikke lykkes der, er jeg redd du må til byen (hvis du ikke bor der). Endret 28. mai 2009 av AsbjørnH Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det flere som skal på http://foto.no/cgi-bin/articles/articleVie...articleId=41797 ? Tenkte å få med med reptil- og makroworkshop. Spasere litt rundt i Oslo for å ta bilder, prøve meg på gatefotografi Jeg skal hvertfall Regner med å se en del akam-folk der Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Hvor finner man reglene for junifesten? Edit- foundz it. Endret 28. mai 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Hvor finner man reglene for junifesten? Disse, mener du? Studer de og kom med spørsmål i morgen. Nå er det natta her. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Hvilken film er det snakk om? Han fyren på jutub som snur kamera opp ned når han bruker raskere lukkertid enn blits synk til kamera utendørs? Dårlig forklart, men dere forstår vel hva jeg mener.. Her er videoen: http://www.stansphotos.com/My%20Videos/Lighting_Tutorial.wmv Noen av dere her som har nikon's 70-200 f/2.8 som har gode grunner for at jeg skal kjøpe en sånn? Synes testen til Dpreview var litt deprimerende. Endret 29. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Hvilken film er det snakk om? Han fyren på jutub som snur kamera opp ned når han bruker raskere lukkertid enn blits synk til kamera utendørs? Dårlig forklart, men dere forstår vel hva jeg mener.. Her er videoen: http://www.stansphotos.com/My%20Videos/Lighting_Tutorial.wmv Noen av dere her som har nikon's 70-200 f/2.8 som har gode grunner for at jeg skal kjøpe en sånn? Synes testen til Dpreview var litt deprimerende. 70-200 er pooooooooooooornooooooooo. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Eneste grunnen jeg ser til å ikke kjøpe 70-200vr må være hvis du skal bruke den til råseriøse landskapsbilder, da hjørneskapheten ikke er den beste på FF-hus. Mange testere tuter om vignettering, men har ikke opplevd det i det normale liv. Den står på D3´n min mesteparten av tiden, men litt mindre etter at 35mm f/1.4 kom i hus Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Ingen grunn til å fraråde deg å kjøpe 70-200VR. Joa, tester liker den ikke helt på FX, men selv har jeg ikke noe særlig i mot vignettering i hvertfall, da jeg pleier å legge på dette i mange av bildene mine uansett. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 70-200mm f/2.8 VR er fantastisk. Vignettering er et ikke eksiserende problem da man kan slå på vignetteringskontrollen på D700/D3/D3(x) for å fjerne dette fullstendig. Oppløsningen helt i ekstremt ytterkant av hjørnene er noe dårligere f.o.m. 135mm og oppover på full åpning. Noe som medfører at dette objektivet ikke er det optimale for landskapsbildet mellom 135 og 200mm ved f/2.8. Blend ned til f/4-5.6 og problemet borte. Skal ikke overdrive denne svakheten da flertallet ikke tar landskapsbilder med blender 2.8 uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå