IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Og med det var jeg 900 kr fattigere. Nå blir det Guitar Hero: Metallica resten av kvelden! Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Fader, det er så mye kule og sære folk. Skulle vært mye mer vanlig å ta bilde av hverandre! Hadde jeg ikke blitt sett så rart på. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Hei Er ganske ny her på forumet, men har fulgt med på diverse tråder. Bare et lite spm. Burde jeg kjøpe et nytt d90 eller spare litt til til et brukt d300? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Hei Er ganske ny her på forumet, men har fulgt med på diverse tråder. Bare et lite spm. Burde jeg kjøpe et nytt d90 eller spare litt til til et brukt d300? Ja Det er mat nok i det spørsmålet til 20 diskusjoner Jeg vil si at ettersom du stiller det spørsmålet, så tipper jeg at du er relativ fersk i faget. Og da tror jeg du klarer deg fint med D90. Og bruk heller mellomlegget til godt glass. Tom Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Kan være verdt å få med seg videoen i denne: http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=684587 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Faen, her var det skrevet lite siden jeg sovnet ca 10 over 7. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Hei Er ganske ny her på forumet, men har fulgt med på diverse tråder. Bare et lite spm. Burde jeg kjøpe et nytt d90 eller spare litt til til et brukt d300? Ja Det er mat nok i det spørsmålet til 20 diskusjoner Jeg vil si at ettersom du stiller det spørsmålet, så tipper jeg at du er relativ fersk i faget. Og da tror jeg du klarer deg fint med D90. Og bruk heller mellomlegget til godt glass. Tom Nja, vil ikke helt si det. Jeg setter meg fort inn i ting og har lest uendelige tester og beskrivelser av begge kameraene. Jeg skjønner det som er å vite av blender/lukker osv, men tenkte vel mer på ytelse ved høy iso, vekt og slike ting Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Ytelse ved høy iso: identisk vekt: d300 er litt tyngre Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Og hadde du lest uendelige med tester av begge kameraene hadde du visst at de har samme sensor. Lenke til kommentar
swahili Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 ja, men alikavell så det forskjellig ut på meget høy iso. Ikke veldig, men litt. Det er ikke mulig å få flere fps med batterigrep på d90 sant? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 ja, men alikavell så det forskjellig ut på meget høy iso. Ikke veldig, men litt. Det er ikke mulig å få flere fps med batterigrep på d90 sant? Nei. Forskjeller i bildene kan være forårsaket av så mye rart. F.eks. andre innstillinger i kamera. Tom Lenke til kommentar
swahili Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 det burde vel ikke brukes andre instillinger i en seriøs test? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Det er ikke nøyaktig samme sensor, og det har vel faktisk vist seg at D90 har bedre ISO-ytelse. Men det er snakk om så minimale forskjeller at jeg ikke kunne finnet det mindre interessant. Optikk er alltid stikkordet når det kommer til bildekvalitet. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 "Eneste" plusset med D300 er vel byggekvalitet (også mtp værtetning). Nå har ikke jeg tatt i et D90, så kan vel hende D300 har litt deligere grep, for gudbedre så digg grepet til D300 er. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Grepet på D300 er mye bedre enn D90. I hvertfall for oss gutter/menn med litt størrelse på henda. Samtidig er det gummibelagt og sitter rett og slett bedre i hånda. Andre plusser med D300 er knapper og mulighet for mer innstillingstweaking i menyer. Særlig layouten på kameraet gjør at D300 fungerer som et skikkelig verktøy i forhold til D90, hvor du fort må inn i menyen for å knote med diverse innstillinger. Tenker særlig på fokusvalg, som heldigvis har en egen bryter på D300. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Optikk er alltid stikkordet når det kommer til bildekvalitet. Dette burde skrives ut i stor skrift og henges opp på veggen. Og du skal alltid gjenta dette visdomsordet tre ganger hver kveld før aftenbønnen (eller istedet for, hvis du ikke ber aftenbønn). Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Og med siden av skal det henges ett stort bilde av Ca-Ni-So-* 24-70 / Pentax 16-50 / Oly 14-35 Og gjerne med en liten LCD skjerm under som viser saldo på bankkonto. Og en litt større LCD skjerm under som viser prisguide.no Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Optikk er alltid stikkordet når det kommer til bildekvalitet. Dette burde skrives ut i stor skrift og henges opp på veggen. Og du skal alltid gjenta dette visdomsordet tre ganger hver kveld før aftenbønnen (eller istedet for, hvis du ikke ber aftenbønn). Tom AMEN! var virkelig noe å få med seg den videoen... knall Har lurt lenge på hvorfor bildene mine blir lyse på toppen og ikke i bunnen når jeg har rask lukketid, og trur du fan ikke han tenkte på å snu kamera da? Hadde jeg aldri tenkt på. Kanskje vi skulle hatt en opp/ned konkurranse :!: Endret 28. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Hvilken film er det snakk om? Han fyren på jutub som snur kamera opp ned når han bruker raskere lukkertid enn blits synk til kamera utendørs? Dårlig forklart, men dere forstår vel hva jeg mener.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Dagens dumme: Jeg ser det stadig er poster med *Mine Innlegg* i. Hva er greia der? Surring med mus & tastatur ? Sovna med hode i tastaturet? Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå