Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Er ganske ny her på forumet, men har fulgt med på diverse tråder. Bare et lite spm. Burde jeg kjøpe et nytt d90 eller spare litt til til et brukt d300?

Ja ;)

Det er mat nok i det spørsmålet til 20 diskusjoner :D Jeg vil si at ettersom du stiller det spørsmålet, så tipper jeg at du er relativ fersk i faget. Og da tror jeg du klarer deg fint med D90. Og bruk heller mellomlegget til godt glass.

Tom

Lenke til kommentar
Hei

Er ganske ny her på forumet, men har fulgt med på diverse tråder. Bare et lite spm. Burde jeg kjøpe et nytt d90 eller spare litt til til et brukt d300?

Ja ;)

Det er mat nok i det spørsmålet til 20 diskusjoner :D Jeg vil si at ettersom du stiller det spørsmålet, så tipper jeg at du er relativ fersk i faget. Og da tror jeg du klarer deg fint med D90. Og bruk heller mellomlegget til godt glass.

Tom

Nja, vil ikke helt si det. Jeg setter meg fort inn i ting og har lest uendelige tester og beskrivelser av begge kameraene. Jeg skjønner det som er å vite av blender/lukker osv, men tenkte vel mer på ytelse ved høy iso, vekt og slike ting ;)

Lenke til kommentar

Grepet på D300 er mye bedre enn D90. I hvertfall for oss gutter/menn med litt størrelse på henda. Samtidig er det gummibelagt og sitter rett og slett bedre i hånda.

Andre plusser med D300 er knapper og mulighet for mer innstillingstweaking i menyer. Særlig layouten på kameraet gjør at D300 fungerer som et skikkelig verktøy i forhold til D90, hvor du fort må inn i menyen for å knote med diverse innstillinger. Tenker særlig på fokusvalg, som heldigvis har en egen bryter på D300.

Lenke til kommentar
Optikk er alltid stikkordet når det kommer til bildekvalitet.

Dette burde skrives ut i stor skrift og henges opp på veggen. Og du skal alltid gjenta dette visdomsordet tre ganger hver kveld før aftenbønnen (eller istedet for, hvis du ikke ber aftenbønn).

Tom

AMEN!

var virkelig noe å få med seg den videoen... knall

Har lurt lenge på hvorfor bildene mine blir lyse på toppen og ikke i bunnen når jeg har rask lukketid, og trur du fan ikke han tenkte på å snu kamera da? Hadde jeg aldri tenkt på.

Kanskje vi skulle hatt en opp/ned konkurranse :!:

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...