IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Og med en saldo på 19k må jeg si at jeg har overraskende lite kjøpebehov. Føles veldig rart egentlig. Da kan du jo spandere på meg da Det er sikkert noe hot glass du har lyst på; hvis du kjenner ektra godt etter Tom Spanderingsspøken blir aldri gammel den. Men fungerer alltid like dårlig. Njoa... Skal jo ha meg en Sigma 180mm + 1.4x/2x. Men det skal jeg kjøpe gjennom en Sigma-deal jeg får fra JP, til en mildt sagt behagelig pris. Men dessverre er denne tilbudsordningen ikke tilgjengelig for øyeblikket, så venter spent på den. Forhåpentligvis skjer det før sommerferien. Men utenom det er det faktisk ingenting! Se på signaturen min da! Kunne selvfølgelig oppgradert til D700, men tror jeg dropper det. Ser faktisk ikke behovet for øyeblikket. Og med det måtte jeg kjøpt 17-35, og de to tilsammen koster fort mer enn 19k. Så skal jeg ha en TC 1.7x til 70-200VR. 200 er faktisk ikke så mye altså... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Mildt sagt imponerende! V12 symfoni Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Spanderingsspøken blir aldri gammel den. Men fungerer alltid like dårlig. Alltids verdt et forsøk Men utenom det er det faktisk ingenting! Se på signaturen min da! Savner noe lyssterkt rundt 30mm, da. Men det er vel det eneste. Kunne selvfølgelig oppgradert til D700, men tror jeg dropper det. Ser faktisk ikke behovet for øyeblikket. Og med det måtte jeg kjøpt 17-35, og de to tilsammen koster fort mer enn 19k. FX drar på seg så masse ekstra ... Drøye det et år eller to. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Søskenbarnet mitt som studerer advokat ved Universitet i Oslo. Bildet er ikke croppet på noen måte, men bør jeg kanskje beskjære det litt i toppen? Eller bør jeg bare la det være slik som det er pga. bygningsarkitektituren? Takk. Endret 28. mai 2009 av stonhans Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Spanderingsspøken blir aldri gammel den. Men fungerer alltid like dårlig. Alltids verdt et forsøk Men utenom det er det faktisk ingenting! Se på signaturen min da! Savner noe lyssterkt rundt 30mm, da. Men det er vel det eneste. Kunne selvfølgelig oppgradert til D700, men tror jeg dropper det. Ser faktisk ikke behovet for øyeblikket. Og med det måtte jeg kjøpt 17-35, og de to tilsammen koster fort mer enn 19k. FX drar på seg så masse ekstra ... Drøye det et år eller to. Tom Ja, jeg savner vel også noe lyssterkt rundt 30mm. En 35/1.8 har vært vurdert, men har til nå ikke følt det enorme behovet. Tar liksom ikke så mye innebilder. Men en lyssterk normal er uansett alltid kjekt å ha. Ellers hadde 24-70 hadde vært skikkelig digg, men ligger ikke helt tanken på sette den på en D300. Funker jo ikke særlig bra som normalzoom. Og føler generelt at jeg ikke bruker normalzoomen så mye uansett. Meeeen... Jeg begynner jo tross alt med studier snart, så kanskje ikke så dumt å spare pengene. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Ut av ren og skjær interesse etter å ha sett en annonse med D300 til 13.5k; hvor mye går de for på bruktmarkedet nå for tiden? Endret 28. mai 2009 av xBoffen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Finn.no og foto.no Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 nåååå har jeg så lyst på mer glass! HAHA.. sitter med 24-70 og den er såååå kort.. neste i skuffen er 150 og det blir for langt og for dårlig boke.. xD ikke bra detta å sitte å ha lyst på nytt glass Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Bare gruer meg til jeg må forlate Nikon-sekken min her oppe 26. juni Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Alle canon folk med i underkant av 20k å bruke på en 200mm, look no further Imponert at det finnes eksemplarer av det objektivet i norge! Det er jeg ikke akkurat, har brukt et slikt. Dagbladet har vel i alle fall ett, kanskje to. Andre aviser har vel også et par. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg skal på messen alle dagene, så se etter en litt forvirra fyr med krøller og Nikon D700. Og btw, jeg har kjøpt D700 :D:D (Beklager uforskammet bruk av smilyer, men jeg gleder meg vilt) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Utrolig at det er på bruktmarked er vel bedre å si. Første gang jeg har sett det til salgs etter det gikk ut. Gratulerer! Flott kamera! Endret 28. mai 2009 av gorpium Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Grattis olavF, Du har gode grunner til å glede deg... hva har av optikk å putte på denne koselige lille saken? og messe??? hvor? en flott tegning til salgs btw.. xD Endret 28. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Nå har jeg 50/1.4 og 85/1.8. Bruker omtrent kun 50/1.4, så jeg greier meg en måned eller to med de, før jeg kjøper 24-70. Kjøper kanskje Tamron 90mm makro i neste uke. Messe på fotovideo. Messe: http://www.fotopia.no/fullnews.asp?newsid=5213 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Hvordan kan du linke til artikkelen på Fotopia når vi henger på Akam-forumet?! Here you go Dewil. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Ouch, my bad. Så det like etterpå. Beklager kjære Akam-folk! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 Takker for link Ice.. :!: hvordan så jeg ikke den.. akkurat nå sitter jeg og sikler på ny optikk.. ikke bra. skal lese denne testen nå.. http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_...r_n15/page2.asp spent Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Ouch, my bad. Så det like etterpå. Beklager kjære Akam-folk! Utilgivelig. Utilgivelig, sier jeg! Edit: BTW; første gangen at jeg har bestilt noe fra jp sin nettbutikk som ikke har kommet på postkontoret her dagen etterpå.. men kommer nok i morgen, for det var på hovedsentralen på forus kl 11.05 i dag (mistenker at det var akkuratt 5 min for sent til å bli med lastebilen som kjørte ut hit til meg...) Endret 28. mai 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 er gjerne slik at de blir med bilen men ikke registrert inn på posthuset samme dag.. opplevd det flere ganger at pakka er registrert så fort kontoret åpner.. men de får jo også levering på morgenen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2009 På postkontoret her jeg bor så stenger de rimelig tidlig (5 tiden), så da leser de inn pakkene etter stengetid. Men ingen som er på jobb til lenger enn 6-tiden uansett, så har nok ikke kommet i dag. Men men. Overlever en dag til uten 24-70. Sovnet snart uansett, jævlig trøtt i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå