Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

En ålreit test utført av Lyd og bilde

 

Epson Stylus R2880 vs HP photosmart B8850

 

Må jo rett og slett bli bra tester når det er en kar på toppen med hassy ;)

 

 

Men når jeg ser på denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=96295

 

der står det

Oppløsning: 5760 x 1440 dpi Stemmer det at den klarer 5760x1440 dots per kvadrat tomme? eller er det noen som ikke veit hva dpi står for?

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det nesten en vane at amatør/profesjonelle fotografer har sine egne portofølje/blogg nettsider hvor Simpleviewer er brukt som bildefremviser. Jeg har også lagt merke til at flere innen Akam nettverket også har sine egne nettsider, det gir meg inspirasjon.

 

Jeg har min egen blogg (layouten er fortsatt ødelagt :blush: ), som jeg bruker til å publisere mine bilder og om hva jeg generelt driver med for tiden. Men det frister også med et redesign og en egen forside. Har dere noen ideer? Jeg kommer til å bruke Simpleviewer. Er det noen som husker GoLive? Photoshop kan jeg, så det er ikke noe problem.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Nå er det nesten en vane at amatør/profesjonelle fotografer har sine egne portofølje/blogg nettsider hvor Simpleviewer er brukt som bildefremviser. Jeg har også lagt merke til at flere innen Akam nettverket også har sine egne nettsider, det gir meg inspirasjon.

 

Jeg har min egen blogg, som jeg bruker til å publisere mine bilder og om hva jeg generelt driver med for tiden. Men det frister også med et redesign og en egen forside. Har dere noen ideer? Jeg kommer til å bruke Simpleviewer. Er det noen som husker GoLive? Photoshop kan jeg, så det er ikke noe problem.

Wordpress, Drupal eller Joomla! er kanon å bruker. Har akurat kjøpt Artisteer for egen produksjon av templates til nevnte CMS`r. Og siden Lightroom har den herlige funksjonen som heter Eksport to web kan f.eks simpel/postcardviewer, flashgallery eller vanlig html gallery brukes og bare FTp direkte fra lightroom de bildene de vil ha publisert, ferdig pakket i ditto utforming.

Lenke til kommentar

sjæl synes jeg flickr er helt greit. Dessuten har man jo også flere sider som bruker bildene på flickr og legger de på sin egen nettside med eget design som f.eks. Flickriver bare å legge på /photos/Dewil f.eks så får man den brukeren. Er klart litt stiligere med et flash interface som simpleviewer på et eget nettsted.-

 

www.flickrvision.com er også litt tøff. men den viser alt på flickr

 

http://www.moopix.org/ er også interessant

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
En ålreit test utført av Lyd og bilde

 

Det må isåfall være første gangen L&B har utført en ålreit test.. :p

 

Der forsvant 17-55 IS ut døra, og inn kom Tamron 17-50. Hadde det ikke vært for pengebunken som ligger igjen på kjøkkenbordet så hadde jeg vært litt trist akkurat nå. :wee:

Endret av phax
Lenke til kommentar
En ålreit test utført av Lyd og bilde

 

Det må isåfall være første gangen L&B har utført en ålreit test.. :p

 

Der forsvant 17-55 IS ut døra, og inn kom Tamron 17-50. Hadde det ikke vært for pengebunken som ligger igjen på kjøkkenbordet så hadde jeg vært litt trist akkurat nå. :wee:

Du har 5mm mindre brennvidde, hvordan føleles det

Lenke til kommentar
17-55mm IS er verdt de 4500kronene...

Skulle heller tatt en rundtur i byen å samlet tomflasker, da hadde du hatt samme ca beløp + Canon IS og rolig AF :D

 

Hehe, hadde det vært så mye flasker å finne skulle jeg faen meg gjort det. :wee: Har ikke fått testet Tamronen skikkelig ennå, bare knipsa litt rundt i stua men jeg tror nok absolutt at jeg skal klare leve med dette.

 

 

Ryker register-reima, så blir det dyrt ... Er ikke lei meg for at bilen har kjede istedet.

 

Tom

 

Absolutt, har røket ei reim på en tidligere bil så jeg er smånervøs når jeg kjører rundt nå.. :wee:

Lenke til kommentar
Selg bilen, DETTE ER AKAM FOR SVINGENE :D

 

Når jeg tenker meg om, så kunne jeg ha kjøpt meg en ny Ducati monster 650ccm Motorsykkel om jeg hadde solgt alt fotogreiene mitt.

Du slipper å kjøre deg i hjel med kamerautstyr ...

 

Tom

Men jeg kan bli kjørt ihel av andre.. :p

 

Over til noe annet. Bryllupsfotografering..

Med ett 16Gb kort får jeg hele 450ca bilder i Raw. Jeg har to 16Gb CF, 1stk 2Gb CF + 2stk 2Gb Micro duo. holder det til 1 dag med fotografering?

Lenke til kommentar
Over til noe annet. Bryllupsfotografering..

Med ett 16Gb kort får jeg hele 450ca bilder i Raw. Jeg har to 16Gb CF, 1stk 2Gb CF + 2stk 2Gb Micro duo. holder det til 1 dag med fotografering?

Det kan fort bli snaut. Jeg ville satset på det dobbelte.

 

edit: Og en laptop til å kopiere bildene inn på. Og en ekstern hard disk for backup.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...