Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Du slår meg kun hvis internetthistorien er sann og læreren ikke bare var sarkastisk.

Jeg husker i hine hårde dager, da vi jobbet på skolens datalab, alt kjørt via tynnklienter.

Vi oppdaget at å overbelaste en PC ville overbelaste serveren. Noe som overbelastet alle PCene.

Er det mulig å motstå noe slikt når man er 16? Nei, selvfølgelig ikke. :)

Etter hvert begynte vi å lage .bat-filer. Enkle greier.

:loop

start lol.bat

goto loop

Lagret som lol.bat, selvfølgelig.

Jeg husker at vi ved en anledning startet denne batfilen på tre PCer samtidig. Serveren slo seg av pga. overbelastning.

Det var morsomt.

Spesielt når læreren sa at det var fordi alle var på internett. Det er noe jeg aldri kommer til å glemme. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du slår meg kun hvis internetthistorien er sann og læreren ikke bare var sarkastisk.

Jeg husker i hine hårde dager, da vi jobbet på skolens datalab, alt kjørt via tynnklienter.

Vi oppdaget at å overbelaste en PC ville overbelaste serveren. Noe som overbelastet alle PCene.

Er det mulig å motstå noe slikt når man er 16? Nei, selvfølgelig ikke. :)

Etter hvert begynte vi å lage .bat-filer. Enkle greier.

:loop

start lol.bat

goto loop

Lagret som lol.bat, selvfølgelig.

Jeg husker at vi ved en anledning startet denne batfilen på tre PCer samtidig. Serveren slo seg av pga. overbelastning.

Det var morsomt.

Spesielt når læreren sa at det var fordi alle var på internett. Det er noe jeg aldri kommer til å glemme. ;)

Vi hadde ikke internett på min skole. Det ble med å lære touchè metoden :p (ja, jeg skrev det feil med vilje) og fåkke opp menyene og utsende til windows 3.1x til de neste som skulle ha maskinene.

Lenke til kommentar

Jeg lagde en tråd om man kan kjøpe rent sprit på vinmonpolet, kanskje ikke 96%.. men det blir for sterkt uansett :p (jeg blir halvsvimmel av en halvliter ringnes). 40-60% holder nok til brennvin.

Jeg skal mikse min egen tyrkiskpepperbrennvin og derfor lurer jeg på om hvor mange godterier jeg trenger til f-eks til 70 cl? Jeg har en 400 g pose fra Svinesund. Og ja, jeg liker å spørre litt i denne delen av forumet også! :D

Lenke til kommentar
Jeg lagde en tråd om man kan kjøpe rent sprit på vinmonpolet, kanskje ikke 96%.. men det blir for sterkt uansett :p (jeg blir halvsvimmel av en halvliter ringnes). 40-60% holder nok til brennvin.

Jeg skal mikse min egen tyrkiskpepperbrennvin og derfor lurer jeg på om hvor mange godterier jeg trenger til f-eks til 70 cl? Jeg har en 400 g pose fra Svinesund. Og ja, jeg liker å spørre litt i denne delen av forumet også! :D

Skikkelig tyrker er 1 liter vodka og 400g drops. Avhengg av hvor dårlig tid du har: Dropsene løses opp av seg selv; men det tar noen dager. Knus de med en stavmikser hvis du har dårlig tid.

Tom

Lenke til kommentar

For det første,all sprit med en prosentvolum over 60% går som narkotika angående loverket.

Hvis jeg ikke husker feil så varmet jeg opp gotteriet til en flytende veske og helte spriten over samtidlig som jeg rørte rundt,bare pass på at det ikke blir for varmt for da kan du oppleve noe du ikke vil sette pris på.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Himla mye skoleprat her da :)

Får slenge ut noe jeg lurer på.

Hvor mange omdreininger pr. minutt blir det,hvis man har 6 meter pr. sec.

Er egentelig en bandsag som hastigheten er oppgitt med m/sec.

Kan vel ikke bare gange det med 60 ? dvs. 360 m/min.

Helt feil. det er båndet som beveger seg med 6m/sec. Finn diameter på hjulet og regn ut omkrets (x). Hjluets omdreigning er da 6/x omdreininger per sekund. Så lan du gange med 60 for å finne o/min.

Tom

Lenke til kommentar
Himla mye skoleprat her da :)

Får slenge ut noe jeg lurer på.

Hvor mange omdreininger pr. minutt blir det,hvis man har 6 meter pr. sec.

Er egentelig en bandsag som hastigheten er oppgitt med m/sec.

Kan vel ikke bare gange det med 60 ? dvs. 360 m/min.

Helt feil. det er båndet som beveger seg med 6m/sec. Finn diameter på hjulet og regn ut omkrets (x). Hjluets omdreigning er da 6/x omdreininger per sekund. Så lan du gange med 60 for å finne o/min.

Tom

Diameteren er 300mm.

Nautica hadde ihvertfall rett på at 60*6=360 da. ;)

Elementært sa brura :)

Edit: 942 rpm. :new_woot:

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...