J@cob Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Hvilken skole går du på? Dette høres nesten verre ut en det jeg har vært ute for. Din skole er neppe dårligere enn min. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Riktig. Anbefaler deg noe mer lyssterkt. Som en 35mm f/1.8 DX eller 50mm f/1.4 da? Tom Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Riktig. Anbefaler deg noe mer lyssterkt. Som en 35mm f/1.8 DX eller 50mm f/1.4 da? Tom Det var de jeg tenkte på ihvertfall. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Riktig. Anbefaler deg noe mer lyssterkt. Som en 35mm f/1.8 DX eller 50mm f/1.4 da? Tom 50mm på D40 blir vel kanskje litt for snevert om han ville ha noe midt i mellom. 35/1.8 hadde nok fungert ypperlig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 50mm på D40 blir vel kanskje litt for snevert om han ville ha noe midt i mellom. 35/1.8 hadde nok fungert ypperlig. Jeg er helt enig. For meg blir 50mm på crop hverken fugl eller fisk. Tom Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Etter endt første klasse angret jeg deluxe på linjevalget. Lærte ikke en dritt, men nå har jeg slått meg til ro med tanken: "Jeg får generel studiekompetanse for å sove på skolen". Er de medier og kommunikasjon du går på? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Varierer litt der. 50mm for meg er ypperlig for portrettbilder. Da jeg brukte D3 med 70-200 hjemme lå jeg som oftest på 70-90mm, så effektive 80mm fra 50mm er ideelt for mitt bruk hjemme. Lenke til kommentar
ET! Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Tro meg påbyggningsåret som det 3 året på media egentlig er er ikke noe soveår. Et helvete uten like. Etter 2 år med prosjekter og jobbing, som i hvertfall ligner noe på det i arbeidslivet, er det pyton å gå til bake til skolemøl. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Er de medier og kommunikasjon du går på? Yupp. Tro meg påbyggningsåret som det 3 året på media egentlig er er ikke noe soveår. Et helvete uten like. Etter 2 år med prosjekter og jobbing, som i hvertfall ligner noe på det i arbeidslivet, er det pyton å gå til bake til skolemøl. Går 3. året, gutt. Prosjekter er gøy. Det er bare kompetansen som mangler her. De kan for lite! - Du skal redigere en film. Du går til den læreren som er ansvarlig for slikt, og han gir deg en bok: "Det kan ikke jeg hjelpe deg med. Les her. Si ifra om du finner noe, så husker jeg det til neste gang". - Du ber om hjelp med photoshop, og får et hefte fra 1999. - Du etterlyser noen timer med Indesign, og får beskjed om at: "Det kan jeg alt om. Til PC, men ikke mac". BY THE GODS. - Du ber om hjelp i en time med nettdesign, etter en halvtimes pludring fra læreren sin side, får du beskjed om å finne ut at det selv, fordi "det var så mye arbeid å finne løsningen, at jeg ikke gidder". - Du skal redigere en radiosak, radiolæreren, en tidligere NRK arbeider, breier ut om dramaturgi og andre ting. Opptak er gjort, og det er tid for redigering. Hva skjer? Nei. Det må du finne ut av selv. Læreren sluttet nemling i NRK når alle ble pålagt at de skulle redigere sine egne innslag, for slikt kan han ikke. - Du sier du ikke kan fullføre et filmprosjekt fordi du har for lite plass på HDD'en, og backupdisken ligger hjemme. Læreren blir sur, og sier, "Slett internettet. Jeg har lest at det tar så mye plass". Du sier at det ikke funker, til ingen nytte. Fem minutter senere lurer læreren på hvordan det går: "Prøver å få tak i en brenne-cd", svarer du. Da eksplodererl læreren og sier nok en gang: "Du må slette internettet. Hvorfor gjorde ikke du det?". And the list goes on. And on. And on. Endret 26. mai 2009 av J@cob Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg går selv på Media på Tangen i Kristiansand og her er kompetansen blant lærerne veldig høy! Er det foresten noen av dere som vet forskjellen på medier og kommunikasjon (studieforberedende) og påbygging til generell studiekompetanse? Er tredje året det er snakk om. Endret 26. mai 2009 av ThorU Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Forskjellen på media tredje og påbygning er vel at du har en 5 - 6 timer med prosjekt fag på media delen. Mao. samme almennfagene, men med litt media timer også ^^ Men mulig det er ny læreplan siden ejg gikk der =) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Forskjellen på media tredje og påbygning er vel at du har en 5 - 6 timer med prosjekt fag på media delen. Mao. samme almennfagene, men med litt media timer også ^^ Men mulig det er ny læreplan siden ejg gikk der =) Stemmer det... Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Skal på Media til hausten, gleder emg. Har berre høyrd godord om skulen, men det gjennstår å sjå. Nokon som har erfaring med Voss Husflidskule? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Er de medier og kommunikasjon du går på? Yupp. Tro meg påbyggningsåret som det 3 året på media egentlig er er ikke noe soveår. Et helvete uten like. Etter 2 år med prosjekter og jobbing, som i hvertfall ligner noe på det i arbeidslivet, er det pyton å gå til bake til skolemøl. Går 3. året, gutt. Prosjekter er gøy. Det er bare kompetansen som mangler her. De kan for lite! - Du skal redigere en film. Du går til den læreren som er ansvarlig for slikt, og han gir deg en bok: "Det kan ikke jeg hjelpe deg med. Les her. Si ifra om du finner noe, så husker jeg det til neste gang". - Du ber om hjelp med photoshop, og får et hefte fra 1999. - Du etterlyser noen timer med Indesign, og får beskjed om at: "Det kan jeg alt om. Til PC, men ikke mac". BY THE GODS. - Du ber om hjelp i en time med nettdesign, etter en halvtimes pludring fra læreren sin side, får du beskjed om å finne ut at det selv, fordi "det var så mye arbeid å finne løsningen, at jeg ikke gidder". - Du skal redigere en radiosak, radiolæreren, en tidligere NRK arbeider, breier ut om dramaturgi og andre ting. Opptak er gjort, og det er tid for redigering. Hva skjer? Nei. Det må du finne ut av selv. Læreren sluttet nemling i NRK når alle ble pålagt at de skulle redigere sine egne innslag, for slikt kan han ikke. - Du sier du ikke kan fullføre et filmprosjekt fordi du har for lite plass på HDD'en, og backupdisken ligger hjemme. Læreren blir sur, og sier, "Slett internettet. Jeg har lest at det tar så mye plass". Du sier at det ikke funker, til ingen nytte. Fem minutter senere lurer læreren på hvordan det går: "Prøver å få tak i en brenne-cd", svarer du. Da eksplodererl læreren og sier nok en gang: "Du må slette internettet. Hvorfor gjorde ikke du det?". And the list goes on. And on. And on. Du slår meg kun hvis internetthistorien er sann og læreren ikke bare var sarkastisk. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Hvis den Internett-greia er sann synes jeg faen meg synd på deg! My god! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Hvis den Internett-greia er sann synes jeg faen meg synd på deg! My god! Sant nok; men han mener sikker de temporære filene til Internet Exploder ... Tom Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Du slår meg kun hvis internetthistorien er sann og læreren ikke bare var sarkastisk. Like sann som historien om minnepennen. Hvis den Internett-greia er sann synes jeg faen meg synd på deg! My god! Teh truth. Sant nok; men han mener sikker de temporære filene til Internet Exploder ... Tom Jeg regner med at det var de hun refererte til óg, men de tar strengt tatt ikke opp så mye plass som hun skulle ha det til. "Jeg har hørt at det kan ta opp flere giiigaabyte. Du MÅ slette internettet". Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Dette må stoppes! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Leste det i stad. Hun er ikke så fin uansett, så care. Og de er vel egentlig for store for min smak uansett. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 26. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2009 Dette må stoppes! Bare å starte en Facebookgruppe det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå