Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Her kommer et virkelig offtopic spørsmål!

 

Er det apokope når en i en dialekt sier "bile" i stede for "biler" og i hvilke dialekter sier de egentlig "bile"?

 

 

(Hvis det er noen som vet om en dialekt som bruker apokope der Nynorsk ikke bruker det, er de velkomne til å si det. Er det jeg egentlig er ute etter)

 

:Beklager et såpass norskfaglig spørsmål i en slik tråd, men trenger et raskt svar:

Hadde nettopp dialektprøve selv.

 

Apokope gjelder vel strengt tatt verb, men de dialektene som har apokope i verb har det vel også gjerne i substantiv også. F. eks "spis" i steden for "spiser". Nordlendinger har apokope. ;)

 

 

d3x sin sensor gruser vel alt annet av dslrs gankse glatt på dxomarks, så er nok noe forskjell ;=)

Og folk ville uansett reagert på om de kunne fått d700x med samme sensor for 22k, så måtte de betale 50k ekstra for ett hus med værtetning? ;=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tipper jeg har spurt før men skal må jeg legge til 25% moms på denne bestillingen fra kaffebrus? :)

 

Fotopia hadde visst noe lignende når nettbutikken var der. Vet noen om det er et annet sted å anskaffe samme pakke?

 

post-89440-1243193075_thumb.jpg

Prøver igjen!

 

EDIT: FISHYFISHY

Endret av Mollenpriz
Lenke til kommentar

Det der var ganske fancy icefox!

 

Har satt meg opp eit "studio" på gjesterommet.

Kvitt laken som bakgrunn.

To vinduer,taklampe og ei skriveborslampa til belysning ^^

+ blits då.

 

Uheldigvis blei det berre BS bilder.

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar
Blir veldig dyrt for et softboks. Jeg ville evt ventet til fotopia fikk noe, sett på bruktmarkedet eller vente til noe bestiller mer fra en fotobutikk.

Dyrt nei. Sjekk billigste softbox fra Profoto.

 

Er ellers tilbake på Bardufoss, yey. *sukk*

 

Noen fra forumet som deltok på en møte-spise-noe på Dolly i Tromsø i dag?

Lenke til kommentar

fett bilde Ice! hva brukte du for å få til dråpene?

 

ikke hver dag man vasker solblenderen, men etter fuktige fester og by turer kan det være lurt. Den blir nemlig vanskelig å ta av og på ;)

 

fikk igjen et linsedeksel i dag til 24-70mm'n min som jeg har savnet siden februar.

 

siden jeg er inne på tilbehør, hvordan ble det med uvfilter vs solblender test? var det en topic et sted på det?

Lenke til kommentar

Der var fristen ute for særemne, nå gjenstår bare norskeksamen i morgen så kan jeg endelig begynne å ta bilder igjen.

 

(satser på å ikke komme opp i muntlig)

 

Masse kjedelig skolespamming fra min side i dag.

 

Noen som melder seg frivillig til å betalese min lyssettingsguide? (nok en skoleoppgave, men er i det minste fotorelatert :p )

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Hvorfor skjer det alltid uhell med meg? Nå klarte mp3-spilleren å slette ALLE sangene, og jeg har ikke musikk på pcen. Og jeg skal på en 7 timers lang togtur i morgen. :(

Hvis mp3 spilleren ikke er en iPod; så er det mulig at et av de gratis finn-slettede-filer programmene kan hjelpe.

 

Du oppdaterte ikke tilfeldigvis firmware?

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...