Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut det problemer jeg spurte om tidligere, men nå dukket det et nytt opp.

Skulle prøve ut autoviewer i CS4, og trykte på "Build Web Gallery" da denne meldingen kom opp:

Edit: Alt det man finner ut vis man bare prøver seg fram ;)

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Fint lite oppdrag imorra. 400kr for å ta noen bilder på en fest. blir vell 500D med 24-70 og 580ex. Hehe. Bruker vell 1/20-1/60 på rundt f/4 så blir det vell bra.

Seriøst, hvordan klarer du å få folk til å betale 400bucks for å ta bilder av en fest? er det sånn rølpefest..

De spurte meg, jeg kommer gratis inn og får t.o.m være med på nach :D Skal bare ta bilder av folk som kommer i limmon og slikt.

Lenke til kommentar
Fant ut det problemer jeg spurte om tidligere, men nå dukket det et nytt opp.

Skulle prøve ut autoviewer i CS4, og trykte på "Build Web Gallery" da denne meldingen kom opp:

Det betyr enten 1) Det er et problem mellom stolen og datamaskinen eller 2) Adobe har ansatt en gjeng apekatter til å programmere for seg.

På grunn av mine egne erfaringer med PS Elements, så tipper jeg på det siste.

Tom

Lenke til kommentar
Æsj, nå lukter det vondt her.

Lurer på om noen har sluppet en atompromp?

:!: :!: :!: :!:

:wallbash:

Jeg har så elendig humor.

Jeg lover deg! Antenner du en fyrstikk nå, blir du spørstekt løk av deg!

Nå gjør jeg et dårli førsteintrykk her! :p

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar
Jeg lover deg! Antenner du en fyrstikk nå, blir du spørstekt løk av deg!

Nå gjør jeg et dårli førsteintrykk her! :p

Neida. Det å sette på plass sn0dig er noe alle rookies må igjennom. Grunnen er selvfølgelig at han er nederst i hakkeordenen, og når det kommer nye så prøver han seg.

En annen ting. Ikke tro et ord av det Tom sier.

Lenke til kommentar

Noen som kjapt kan forklare hva en Pocket Wizard gjør?

Jeg har selv 400D med en Speedlight 580EX og en eldre 420EX eller no... Jeg vil gjerne lage mitt eget "Stuio" hjemme, men da må 580'n(har sender og mottaker) sitte på kamera mens jeg kan plassere 420 EX(bare mottaker) hvor jeg vil. Det gir ikke den samme friheten som å kunne flytte begge rundt som jeg vil.

Har tenkt på å vente til jeg har kjøpt en 5D2 for den kan jo ta imot signaler trådløst fra fjernkontroll (?), så jeg kan bruke en kontroll til alle blitzene og kamera.

Er Pocket Wizard en sånn fjernkontorll? :p

Lenke til kommentar

Pocket Wizard er en trådløs sender. En mottaker til hver blits og en sender på kamerahuset. Siden den sender ut i radiosignaler har den lang rekkevidde og krever ikke klar sikt.

Du kan også bruke PW som fjernutløser til kameraet ditt.

5DII kan ikke kontrollere blitsene trådløst uten noen form for master-enhet på toppen.

Lenke til kommentar
Pocket Wizard er en trådløs sender. En mottaker til hver blits og en sender på kamerahuset. Siden den sender ut i radiosignaler har den lang rekkevidde og krever ikke klar sikt.

Du kan også bruke PW som fjernutløser til kameraet ditt.

5DII kan ikke kontrollere blitsene trådløst uten noen form for master-enhet på toppen.

Men har 400D mottaker for PW? Eller må jeg sett den på kamera? Ser den har en blitzsko...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...