Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hæ? Mener du at jeg skal prøve å ta bilde av noe med objektivet, eller ta bilde av skaden/muggen å poste her?

Anyways, så funker objektivet slik det skal, og jeg kan ikke legge merke til duggen på bildene jeg tar tatt til nå. Så er bare "kosmetiske" skader vil nå jeg si. Skal ta en liten test til helga med forskjellige brennevidder og blendere for å finne ut når duggen vises.

Tingen er (if I'm right) at mugg ikke akkuratt forsvinner av seg selv, og kan bli verre med tid (?)

Lenke til kommentar
Hæ? Mener du at jeg skal prøve å ta bilde av noe med objektivet, eller ta bilde av skaden/muggen å poste her?

Bilde av mduggen - hvordan ser det ut?

Der er ikke mulig å få det på trykk. Må ha en spesiell vinkel mot lyset for å se det. Har prøvd å ta bilder, men klarer ikke fange det. Kan prøve på ny imorgen.

Den har ligget i 1år nå, uten noen form for spredning. Så tror det ligger i ro.
Hm. Skeptisk.

Ikke sikkert at tro er nok. Skumle greier hvis du har annen gromoptikk. Mugg kan smitte i kamerabagen, og det kan overføress via kamerahuset.

Oi, shit...Rett ut av kamerabaggen med det.

Men smitte via kamerahuset er vel nesten umulig. Muggen er på det 2. ytterste linseelementet bort fra kameraet.

Lenke til kommentar
Men smitte via kamerahuset er vel nesten umulig. Muggen er på det 2. ytterste linseelementet bort fra kameraet.
Sikker? Det finnes tusenvis av ulike muggarter, og noen av dem har lange sporer. Vi snakker da om flere titalls centimeter.

Sannsynligvis er den død og dermed harmløs, men du kan ikke være sikker.

Lenke til kommentar

græts sn0dig. Polaroid er artig. funfact: har hvert sammen med dama mi i 4 år i dag :p Damn.. lenge det gitt...

menne pirja, hvorfor ikke bare plukke fra hverandre linsa og rense elementet som er "infisert" ?

http://www.pixel-peeper.com/ er jo bare en side med "skrytebilder" av de mest populære linsene? Sier jo ikke noe om kvaliteten på optikken?

er vel en grunn til at 14mm til de fleste kamera merkene er vel at folk kjøper zoom optikk i det området? eller 10,5 fisheye

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...