gorpium Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hehe. Hva er det man ikke gjør for å få tatt et bilde. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hæ? Mener du at jeg skal prøve å ta bilde av noe med objektivet, eller ta bilde av skaden/muggen å poste her? Anyways, så funker objektivet slik det skal, og jeg kan ikke legge merke til duggen på bildene jeg tar tatt til nå. Så er bare "kosmetiske" skader vil nå jeg si. Skal ta en liten test til helga med forskjellige brennevidder og blendere for å finne ut når duggen vises. Tingen er (if I'm right) at mugg ikke akkuratt forsvinner av seg selv, og kan bli verre med tid (?) Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Den har ligget i 1år nå, uten noen form for spredning. Så tror det ligger i ro. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Den har ligget i 1år nå, uten noen form for spredning. Så tror det ligger i ro.Hm. Skeptisk. Ikke sikkert at tro er nok. Skumle greier hvis du har annen gromoptikk. Mugg kan smitte i kamerabagen, og det kan overføress via kamerahuset. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Ute i skogen i regnvær i Bergen.. Finnes vel knapt noen bedre oppskrift for å bli våt -Ulyd Blir da våtere i regnet under åpen himmel (les: utenfor skogen), eller? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hæ? Mener du at jeg skal prøve å ta bilde av noe med objektivet, eller ta bilde av skaden/muggen å poste her? Bilde av mduggen - hvordan ser det ut? Lenke til kommentar
Mellomulv Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Kjøpe min? Hvor mye? -mellomulv Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Fikk meg en sånn i dag jeg. Og da mener jeg ikke dama, hun fikk jeg for nøyaktig ett år siden Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 ConGratz med begge tingene Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Hæ? Mener du at jeg skal prøve å ta bilde av noe med objektivet, eller ta bilde av skaden/muggen å poste her? Bilde av mduggen - hvordan ser det ut? Der er ikke mulig å få det på trykk. Må ha en spesiell vinkel mot lyset for å se det. Har prøvd å ta bilder, men klarer ikke fange det. Kan prøve på ny imorgen. Den har ligget i 1år nå, uten noen form for spredning. Så tror det ligger i ro.Hm. Skeptisk. Ikke sikkert at tro er nok. Skumle greier hvis du har annen gromoptikk. Mugg kan smitte i kamerabagen, og det kan overføress via kamerahuset. Oi, shit...Rett ut av kamerabaggen med det. Men smitte via kamerahuset er vel nesten umulig. Muggen er på det 2. ytterste linseelementet bort fra kameraet. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 ConGratz med begge tingene Takk Kamera var helt nytt i uåpnet eske, og kostet 20$ + frakt Så var det bare å punge ut 300 spenn for 10 eksponeringer.. jævla dyre polaroid film. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Men smitte via kamerahuset er vel nesten umulig. Muggen er på det 2. ytterste linseelementet bort fra kameraet.Sikker? Det finnes tusenvis av ulike muggarter, og noen av dem har lange sporer. Vi snakker da om flere titalls centimeter. Sannsynligvis er den død og dermed harmløs, men du kan ikke være sikker. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) græts sn0dig. Polaroid er artig. funfact: har hvert sammen med dama mi i 4 år i dag Damn.. lenge det gitt... menne pirja, hvorfor ikke bare plukke fra hverandre linsa og rense elementet som er "infisert" ? http://www.pixel-peeper.com/ er jo bare en side med "skrytebilder" av de mest populære linsene? Sier jo ikke noe om kvaliteten på optikken? er vel en grunn til at 14mm til de fleste kamera merkene er vel at folk kjøper zoom optikk i det området? eller 10,5 fisheye Endret 18. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Og da mener jeg ikke dama, hun fikk jeg for nøyaktig ett år siden Du er tydeligvis mer trofast med damene enn på kamerafronten Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Og da mener jeg ikke dama, hun fikk jeg for nøyaktig ett år siden Du er tydeligvis mer trofast med damene enn på kamerafronten Selvsagt. Hadde vært litt stress å byttet dame 6 ganger i året. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) PWND! Endret 18. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Eller, var egentlig bare 4 ganger i 2008. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 anywhoo... oftere enn meg.. haha.. nytt kamera i gjennomsnitt en gang i året og dama har holdt i 4.. @sn0dig på tide å skifte nå? virker som du kan detta hehe Lenke til kommentar
fototim Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Selvsagt. Hadde vært litt stress å byttet dame 6 ganger i året. ^bruke gamlesystemet sammen med nysystemet, annenhver helg og hver onsdag. Det høres fryktelig slitsomt ut, syns nå jeg. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2009 Ikke så slitsomt når man f.eks har vidvinkel på d700 og 135 F/2L på 1D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå