k.n.b Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 *) Huff - har allerede ekstender, jeg, før jeg har objektiv å bruke det på. Velkommen i klubben. Jeg har to telekonvertere og ingen av dem lar seg montere på det lengste fastobjektivet mitt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Betaler du eller mottaker porto/gebyr ? Tom Sender må betale porto, så legger man det evt til i oppkravssummen hvis mottaker skal stå for portoen også. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Da har objektivet vært i stekeovnen i 6 timer på 40-45 grader, men ingen dugg har forsvunnet. Skal jeg prøve et par timer med døra helt igjen? Tenkte jeg skulle inn i tropehagen i Zoo i København med hus og objektiv (24-70), jeg. Vinterstid. Inn i varme rom med masse, masse fuktighet. Fwhomp! Dogg! Det var en sak der som blåste varm luft, til briller og kamera, stod det. Da ble det dogg inni objektivet også. Blæh. Dårlig idé. Det jeg gjorde da var å gå utendørs, i kulda. Kulda? Blir det ikke mere dogg? Jo, litt, men det er veldig lite fuktighet i kald luft. Zoomet så igjen og igjen med objektivet, frakoblet fra huset. Da kom det luft inn og ut av objektivet - kald, tørr luft kom inn i objektivet, ble oppvarmet av objektivet, og doggen fordampet i lufta, før jeg zoomet, og lufta ble pumpet ut igjen. Gjenta. Etter en god del pumping var doggen borte. Endte da også opp med tørr luft inne i objektivet. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå har latskapen min ødelagt det. Objektivet har ligget i 1 år med duggen på linseelementet. Så får det ikke bort. Har sikkert grodd fast. Har bare meg selv å takke. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå har latskapen min ødelagt det. Objektivet har ligget i 1 år med duggen på linseelementet. Så får det ikke bort. Har sikkert grodd fast. Har bare meg selv å takke. Hva for et objektiv er det? Kan du kjenne at det kommer luft ut/inn hvis du zoomer/fokuserer? Du kunne prøve å "pumpe" det ut? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå har latskapen min ødelagt det. Objektivet har ligget i 1 år med duggen på linseelementet. Så får det ikke bort. Har sikkert grodd fast. Har bare meg selv å takke. Er du sikker på at det ikke er mugg da? Francis Lenke til kommentar
GLN Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Nå har latskapen min ødelagt det. Objektivet har ligget i 1 år med duggen på linseelementet. Så får det ikke bort. Har sikkert grodd fast. Har bare meg selv å takke. Er du sikker på at det ikke er mugg da? Francis Jeg å sn0dig konkluderte med at det må ha blitt mugg. Trondster: Sigma 17-70. Endret 18. mai 2009 av Pirja Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nå har latskapen min ødelagt det. Objektivet har ligget i 1 år med duggen på linseelementet. Så får det ikke bort. Har sikkert grodd fast. Har bare meg selv å takke. Er du sikker på at det ikke er mugg da? Francis Jeg å sn0dig konkluderte med at det må ha blitt mugg. Trondster: Sigma 17-70. Rettelse: Jeg konkluderte med det i går, men du trodde meg ikke før i dag. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg å sn0dig konkluderte med at det må ha blitt mugg. Trondster: Sigma 17-70. Se om du kan fokusere på det! Kanskje med et annet objektiv, passende avstand og liveview, så kan du få et bilde? Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Da var 500d i hus, må si at kvalitetsfølelsen var noen hakk opp fra 400d faktisk. Nå er det bare å vente på batteriet som lader seg.. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Grattis, phax. Jeg kan snart begynne å telle dager til jeg får 24-70/2.8 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Skvetter ganske kraftig når E-3 slår seg av etter en halvtime i standby. Bildestabilisatoren durer en del når det slår seg av. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Grattis, phax. Jeg kan snart begynne å telle dager til jeg får 24-70/2.8 Kjøpe min? Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Grattis, phax. Jeg kan snart begynne å telle dager til jeg får 24-70/2.8 Kjøpe min? Æsj, Canon. btw, går du over til kun Nikon? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Nei. Beholder 1D og 135 F/2L Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Det er vel en rimelig smud kombo? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Veldig smud. Ellers hadde jeg ikke beholdt Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Bah, paypal klarte selvfølgelig å trekke 100 spenn to ganger (til sammen 200) istedet for de 15 de sa de skulle trekke når jeg bekreftet visakortet mitt ... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 De trakk 100 av meg også, men bare en gang. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 De tuller sikkert med valutaen, og trekker 15 USD og ikke 15 NOK. Det er jo forsåvidt greit nok, men har sendt de en mail, for jeg vil få orden i det at de trakk summen to ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå