Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har erfaring med nikon 20mm 2,8?

Frister som f...

Anyone? :ninja:

Et greit objektiv. Er ikke helt fornøyd med hvordan den ser ut, og ytelsen. Men jeg vil heller foretrekker en evt f4 versjon, og kanskje dermed 24mm. Men jeg vil ikke fraråde deg fra å kjøpe denne 20 f2,8. Sikkert helt greit siden det skal sitte på et nikon hus som ikke er allverden(d40 vi snakker om her?) Men hvorfor heller ikke kjøpe fast tele? 300 eller 400mm, sinnsykt bra det også.

Her var det mye jeg ikke forsto: Hva er problemet med ytelsen og utseendet? Og hvorfor en f/4-versjon? En 24mm er et helt annet objektiv og kan da ikke erstatte en 20mm? Hvordan kan et teleobjektiv være et alternativ? Hvorfor skal han benytte et Nikon-hus som ikke er all verden når han har D700?

Jeg har benyttet MF-versjonen på et D700 og sitter med mer spørsmål enn svar som du ser...

Hehe, jeg var så trøtt at jeg ble rusa på overtrøtthet, så satt litt her med tørr humor og skrev. Ikke rart du ikke forsto noe :p

Lenke til kommentar
Kjøpte ett brukt objektiv på fredag.. Overførte penger og sendte han adressa mi.

Siden da har jeg ikke hørt ett pip ifra han. SPEPTISK!! :angry:

Hehe, tar fort en dag å bare få den i posten, så jeg ville ikke begynt å bli skeptisk før mot slutten av denne uken.

Kjenner jeg personen er det greit å overføre penger slik, men ikke ellers. Nå er det ikke så vanskelig å finne ut mye info om folk da, men enkelte har gjort en veldig god jobb i å skjule seg... dessverre.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg var så trøtt at jeg ble rusa på overtrøtthet, så satt litt her med tørr humor og skrev. Ikke rart du ikke forsto noe :p

Burde kanskje luktet lunta, men klarte ikke helt å se humoren sånn i farta. Riktignok utelater også jeg ofte smileyen selv om innlegget er humoristisk ment, slik at det ikke blir for overtydelig.

Lenke til kommentar
You got pwned.

Hvilket objektiv var det?

På tide å begynne å bruke alle de du har fra før snart?

Hæ?! Handler det ikke om ha lengst signatur a?! Eller har jeg misforstått poenget med foto helt nå? :tease:

Ser jo hvem som har lengst (og mest utstyr i-) signaturen av oss to :)

Lenke til kommentar
Ser jo hvem som har lengst (og mest utstyr i-) signaturen av oss to :)

Er det ikke om å gjøre å ha størst teleobjektiv, da? Håper egentlig ikke det - har ikke lenger enn 100mm, jeg. ;)

..Og er det ikke bare de uten skikkelig utstyr som må ty til ekstendere? *) :D

*) Huff - har allerede ekstender, jeg, før jeg har objektiv å bruke det på. ;)

Lenke til kommentar
Da har objektivet vært i stekeovnen i 6 timer på 40-45 grader, men ingen dugg har forsvunnet. Skal jeg prøve et par timer med døra helt igjen?

den ene gangen jeg fikk dugg inni optikken min var jeg ute og kjørte bil. satte på varmeapparatet og stilte den foran på linsa, fett som smør. du kan prøve å øke temperaturen litt og sette på varmluft ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...