B25S Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Er det dette man kaller et nesten-blinkskudd? Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med bildet, for å få et godt resultat ut av det? Bildet er ikke behandlet på annen måte enn at hvitbalansen er bedret litt, og bildet er forminsket. Ikke beskjært. Edit: Dette bildet er fra i går. Toppserien har ikke begynt med mannlige keepere. Har du flere bilder fra samme sted av banen kan du prøve å sette det sammen til et liksom-panorama slik at du får med litt mer forann keeperen. Ellers så kan du jo klippe han ut og ha mye moro med han Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hvorfor trodde dere jeg var så gammel? Grunnet innholdet i sekken din og typen bilder du tar. Hehe, er ikke så gammel. 91-modell Hehe. Er klar over det, men det endrer fremdeles ikke at du er godt plassert for å være så ung. Er to år eldre enn deg og er ikke i nærheten. Godt plassert uansett alder er nå min mening Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Er det dette man kaller et nesten-blinkskudd? Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med bildet, for å få et godt resultat ut av det? Bildet er ikke behandlet på annen måte enn at hvitbalansen er bedret litt, og bildet er forminsket. Ikke beskjært. Edit: Dette bildet er fra i går. Toppserien har ikke begynt med mannlige keepere. Lysett en fotball og composit den in Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hehe. Tafset kjapt på den i dag på en A900 og fy så treig AF. Kommer litt annpå hvilken linse du putter på den. Putt på en skikkelig G eller Zeiss linse, så skal du se at det går litt fortere! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hehe. Tafset kjapt på den i dag på en A900 og fy så treig AF. Kommer litt annpå hvilken linse du putter på den. Putt på en skikkelig G eller Zeiss linse, så skal du se at det går litt fortere! Tror han snakket om 70-200. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Takk for tips til nesten-blinkskuddet. Får se om jeg får tid til å prøve å få noe mer ut av bildet etterhvert. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hehe. Tafset kjapt på den i dag på en A900 og fy så treig AF. Kommer litt annpå hvilken linse du putter på den. Putt på en skikkelig G eller Zeiss linse, så skal du se at det går litt fortere! Tror han snakket om 70-200. Korrekt. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Satser du på å leve av foto, Jurgis? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Satser du på å leve av foto, Jurgis? Ja, skal nok det i noen år fremover. I kombinasjon med video/tv. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Noen som snakket om liten DOF? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Haha, WTF? Er Jurgis 91-mod? Tenkte du var nærmere 30, jeg... Og det er å betrakte som en kompliment. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Hehe. Tafset kjapt på den i dag på en A900 og fy så treig AF. Seriøst? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 (endret) Hehe. Tafset kjapt på den i dag på en A900 og fy så treig AF. Seriøst? Det var noen - kanskje Akam-redaksjonen? - som laget en video hvor de sammenlignet AF på A900 m/Zeiss 24-70 og D3x med Nikkor 24-70 (og AF-D 50 med den "fryktede" (av alle som ikke har prøvd det) skruefokusen). Begge Nikkorene var sykt mye raskere enn Zeissen. Lurer på om Nikkorene rakk 3x tur-retur nærgrense/infinity på den tiden Zeissen rakk 1x... så for de som er vant med psykofarten i CaNikon pro-hus, så er nok Sony treigt, ja... Edit: Det var Akam ja. Link: http://www.akam.no/artikler/nikon_d3x/67323/3 ...men så er jo som kjent Akam-redaksjonen blodfanboys av Nikon da. De setter jo folk som Marius Olsen og meg i skyggen... Endret 16. mai 2009 av Anew Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Det ser jo hovedsaklig ut som at Sony venter lengre i begge ender av fokusområdet før det prøver på nytt.. går jo rimelig fort fra ene enden til den andre når det først jobber. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Det ser jo hovedsaklig ut som at Sony venter lengre i begge ender av fokusområdet før det prøver på nytt.. går jo rimelig fort fra ene enden til den andre når det først jobber. Sony hakke samme kondisen som nikon tydligvis... Må liksom ha et lite pust i bakken mellom hver av distansene... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Skjipt. Da selger jeg alt jeg har av utstyr i morgen og legger fotogreiene på hylla Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Neida. Bare selg alt sony og kjøp nikon Lenke til kommentar
Inc Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Men de sammeligner jo nikon sin D3x som koster 25k mer.. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 D3 og D700 (og til en viss grad D300) har jo samme fokusmotor Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mai 2009 Fikk jævlig lyst til å svi av skattepengene på Canon EF 300mm F4L IS USM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå