PMnormal Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Grunnen til at jeg tar så få bilder er at jeg gir opp umulige motiver med en gang. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Forøvrig forstår jeg ikke hvor dere får at det er uskarpt fra. Det er i alle fall ikke skarpt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Faen assa. Hater dråpefoto. Er så gira på å komme i gang, men hver gang sliter jeg med å finne et bra oppsett. Mangler dråpeteller og krana i vasken kasta skygge. Sliter like mye hver gang med å finne et bra oppsett. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvor blir drivhusefekten av. Legger inn et lite vår bilde fra Tromsø. Kjenner at frustrasjonen begynner å gå over i agresivitet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvor blir drivhusefekten av.Legger inn et lite vår bilde fra Tromsø. Kjenner at frustrasjonen begynner å gå over i agresivitet. Der har dere igjen for at dere fikk sommeren i fjor. Tom PS. Det er pinsehelg, og såvidt jeg har forstått - så er det aldri bra vær i Nord-Norge i pinsehelgen. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hvor blir drivhusefekten av.Legger inn et lite vår bilde fra Tromsø. Kjenner at frustrasjonen begynner å gå over i agresivitet. Der har dere igjen for at dere fikk sommeren i fjor. Tom PS. Det er pinsehelg, og såvidt jeg har forstått - så er det aldri bra vær i Nord-Norge i pinsehelgen. Hadde vi sommer i fjor det fikk ikke jeg med meg. At det er dårlig vær i pinsehelga er vel like sikkert som om det er dårlig vær under MSM. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hehehe, MSM! Hvor har du vært Patrol_33? Oppe ved UIT? Langs lysløypa der? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Hehehe, MSM! Hvor har du vært Patrol_33? Oppe ved UIT? Langs lysløypa der? Kvaløya, med Sandesundbrua. Du ser en brupilar til oppe til venstre hvis du ser ordentlig etter. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Lurte på hva det var, trodde det var en refleksjon eller noe først. Er dyret tamt, eller har du sittet å ventet på det? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Argh! Noen med erfaring fra å gå fra to til ett hus? Jeg slites mellom å selge begge husene og kjøpe D300, eller å holde ut litt til... Det er bare så sinnsykt digg med to. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Argh! Noen med erfaring fra å gå fra to til ett hus? Jeg slites mellom å selge begge husene og kjøpe D300, eller å holde ut litt til... Det er bare så sinnsykt digg med to. Jeg har bannet meg selv opp og ned hele tiden jeg var i Helsinki, fordi jeg ikke tok med 350D huset også. Mister for mange motiver mens jeg bytter objektiv. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Takk for den, Tom... Rubicon er krysset - jeg mottar i dette øyeblikk ordrebekreftelsen fra JP. D300 om et par dager. "Buyers remorse" setter vel inn i løpet av kvelden. Nå blir det å gjøre de gamle husene deilige for eventuelle kjøpere. Det blir virkelig trist å kvitte seg med D70. Edit: jeg ser at JPstoney leser tråden nå: Damn you! Damn you to hell! Endret 12. mai 2008 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har bannet meg selv opp og ned hele tiden jeg var i Helsinki, fordi jeg ikke tok med 350D huset også. Mister for mange motiver mens jeg bytter objektiv.Tom :!: :!: Så bortskjemte gutter dere er da.... RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Ok - neste dumme spørsmål fra meg: Jeg må få printet passbilde av minstejenta, og har fått tatt ett som jeg mener skal fylle kravene. Imidlertid sliter jeg med å få printet i rett størrelse. Helst ville jeg ha printet 4 bilder av 45x35mm på ett 10x15 ark. Forslag til programvare som kan gjøre det? I The Gimp blir det bare tull, selv om jeg setter print size. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Photoshop? Sett opp som en contact sheet eller noe? Kan du jo fylle hele A4e arket Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg har ikke PS. Klarte det vha. FastStone, som - i motsetning til The Gimp - tok hensyn til den print size jeg la inn i bildet. Med The Gimp... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Her kan du laste opp bilder, croppe de til riktig størrelse og få de ut så de passer på 10x15 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg skal hente en ukjent pakke fra Japan Photo! Fant en hentelapp i postkassen for noen dager siden, men har ikke rukket å hente den. Jeg bestilte et objektiv derfra for en måned siden, men den har jeg jo betalt og hentet. Jeg håper på det beste Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Argh! Noen med erfaring fra å gå fra to til ett hus? Jeg slites mellom å selge begge husene og kjøpe D300, eller å holde ut litt til... Det er bare så sinnsykt digg med to. Jeg går fra D200 til D200 + D300, gleder meg som en unge!. Drar kl halv 4 i dag, ikveld er det lek. Edit: jeg ser at JPstoney leser tråden nå: Damn you! Damn you to hell! Haha, sa det samme til han på pm, hvorfor må han komme å ødelegge sparingsplanen min, og innkjøp av fisheye! Begge planene der ble spolert nå, til det bedre? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 D200 selger jeg helt sikkert, men jeg lurer litt på om jeg må forsøke å finne en måte å beholde D70'n på. Tviler på at Sigma 30mm'en min kommer til å finne tonen med D300, så jeg "må" enten beholde D70 for den, eller selge unna 30mm og kjøpe en 28/1.8. Tro det eller ei, men jeg syns de supernøytrale fargene jeg får ut av D70 er "bedre" enn de varmere tonene fra nyere Nikoner. Jeg er rett og slett skikkelig glad i det gamle droget. Kona derimot så dette som en genial mulighet til å bli en 1-hus-familie igjen... Dette var faktisk hennes idé. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå