Dewil Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Er det noe som heter Selection Brush i PS Cs4? Edit; Var vist det samme som quick mask xD Du har og eit verktøy som heiter Quick selection tool. Det ligg på same knapp som tryllestaven meiner eg. Du bruker penselen. men før du tegner på det du skal velge trykker du på Q på tastaturet. når du er ferdig med å tegne trykker du Q igjen. se step 2 til 6 her: http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutorial.php Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Lurer på en ting: Dersom støy skal legges til som en effekt i s/h-bilder, bør dette da gjøres ved høy ISO eller legges til som en photoshop effekt i ettertid? Ikke som høy ISO, da det gir masse detaljtap og fargeklatter her og der. Gå heller til add noise i PS og velg monochrome.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film . Francis Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film . Francis ER BW Film en ny plugin?!? link!? har lest saa mye om den men fant ikke noe paa piratebay :' Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film . Francis ER BW Film en ny plugin?!? link!? har lest saa mye om den men fant ikke noe paa piratebay :' Sarkasme? Når jeg skriver B/W film mener jeg selvsagt film som i de tynne greiene man putter i slike gammeldagse avlegs kameraer som foreldrene våre brukte... EDIT: Typo Endret 12. mai 2009 av :Francis: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Når jeg skriver B/W film mener jeg selvsagt film som i det tynne greiene man putter i slike gammeldagse avlegs kameraer som foreldrene våre brukte... De tror jeg kan det bli vanskelig å laste ned fra Pirate Bay Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Lurer på en ting: Dersom støy skal legges til som en effekt i s/h-bilder, bør dette da gjøres ved høy ISO eller legges til som en photoshop effekt i ettertid? Det er jo helt avhengig av kameraets støyegenskaper. Nikonstøy er f.eks ganske pent i s/h-bilder, mens Canonstøy er mer "flekkete" og ikke så pent. Når det er sagt, så er det jo ofte greit å ta et støyfritt bilde, om man kan, sånn at man har mulighetene åpne. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Du bruker penselen. men før du tegner på det du skal velge trykker du på Q på tastaturet. når du er ferdig med å tegne trykker du Q igjen.Er klar over det, men eg nemnte ein annan måte å lage ei markering ved å «male». Når det er sagt, so er ikkje quick selection-verktøyet gunstig for markeringar som skal brukast i slike falske tilt-shift-bilete vil eg tru, der er quickmask-modusen betre. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har prøvd noen ganger å legge på støy i ettertid, men jeg får det aldri helt til å se like "pent" ut som ISO-støy. Så hvis jeg har et motiv foran meg jeg tror vil gjøre seg godt med støy, tar jeg et bilde på lav (hvis mulig) og et bilde på høy ISO. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har prøvd noen ganger å legge på støy i ettertid, men jeg får det aldri helt til å se like "pent" ut som ISO-støy. Så hvis jeg har et motiv foran meg jeg tror vil gjøre seg godt med støy, tar jeg et bilde på lav (hvis mulig) og et bilde på høy ISO. Problemet med å legge til støy i etterkant, er at den er uniform over hele bildeflaten - ekte filmstøy (og sensor støy tildels) avhenger av lysintensiteten av hvert korn/pixel. Tom Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 For å spore litt av, sjekk de 2 bildene med blomsten og bien her.. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Browsern min vil ikke vise meg det du linket til grunnet merkenavnet... Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Hehe.. Good one :!: Litt imponert over den croppen bare.. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Side 1400! Post heller bildene her forresten, ikke alle er medlem på nikoncafe.. Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Må man være medlem for å få tilgang til forumsidene på nikoncafe? Edit: Bilder kommer etter at jeg har spurt Doug på NC.. Endret 12. mai 2009 av saturnia Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film . Francis ER BW Film en ny plugin?!? link!? har lest saa mye om den men fant ikke noe paa piratebay :' Sarkasme? Når jeg skriver B/W film mener jeg selvsagt film som i de tynne greiene man putter i slike gammeldagse avlegs kameraer som foreldrene våre brukte... EDIT: Typo Saaklart det var sarkasme Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 (endret) Må man være medlem for å få tilgang til forumsidene på nikoncafe? Her er bildene jeg siktet til.. Dine bilder? Ut fra det du sa om blomster og bier, så forventa jeg noe annet enn blomster og bier Endret 12. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Beklager å skuffe deg.. Nei, det er ikke mine nei (lånt ifra en på NC). Ble bare veldig imponert. Prøvde CZ 100f2 såvidt igår, men har ikke noen bilder av den klassen å vise til Lenke til kommentar
fototim Skrevet 12. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2009 Beklager å skuffe deg..Nei, det er ikke mine nei (lånt ifra en på NC). Ble bare veldig imponert. Prøvde CZ 100f2 såvidt igår, men har ikke noen bilder av den klassen å vise til Om de ikke er dine burde du strengt tatt spurt om tillatelse før du "lånte". Så ja. Du skuffer meg, fordi du som utøvende fotograf, bryter opphavsretten. Du vet vel egentlig bedre, gjør du ikke? Det minste du kunne gjøre var å kreditere fotografen, da ville jeg ikke reagert noe særlig. Men, du forsøker ikke å ta æra for bildene, når du blir spurt direkte, det skal du ha Så jeg oppfatter deg som en ærlig person, som har gjort en ærlig feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå