Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Er det noe som heter Selection Brush i PS Cs4?

Edit; Var vist det samme som quick mask xD

Du har og eit verktøy som heiter Quick selection tool. Det ligg på same knapp som tryllestaven meiner eg.

Du bruker penselen. men før du tegner på det du skal velge trykker du på Q på tastaturet. når du er ferdig med å tegne trykker du Q igjen.

se step 2 til 6 her: http://www.tiltshiftphotography.net/photoshop-tutorial.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film :).

Francis

ER BW Film en ny plugin?!? link!?

har lest saa mye om den men fant ikke noe paa piratebay :'

Sarkasme?

Når jeg skriver B/W film mener jeg selvsagt film som i de tynne greiene man putter i slike gammeldagse avlegs kameraer som foreldrene våre brukte...

EDIT: Typo

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

Dersom støy skal legges til som en effekt i s/h-bilder, bør dette da gjøres ved høy ISO eller legges til som en photoshop effekt i ettertid?

Det er jo helt avhengig av kameraets støyegenskaper. Nikonstøy er f.eks ganske pent i s/h-bilder, mens Canonstøy er mer "flekkete" og ikke så pent.

Når det er sagt, så er det jo ofte greit å ta et støyfritt bilde, om man kan, sånn at man har mulighetene åpne.

Lenke til kommentar
Du bruker penselen. men før du tegner på det du skal velge trykker du på Q på tastaturet. når du er ferdig med å tegne trykker du Q igjen.
Er klar over det, men eg nemnte ein annan måte å lage ei markering ved å «male». Når det er sagt, so er ikkje quick selection-verktøyet gunstig for markeringar som skal brukast i slike falske tilt-shift-bilete vil eg tru, der er quickmask-modusen betre.
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd noen ganger å legge på støy i ettertid, men jeg får det aldri helt til å se like "pent" ut som ISO-støy. Så hvis jeg har et motiv foran meg jeg tror vil gjøre seg godt med støy, tar jeg et bilde på lav (hvis mulig) og et bilde på høy ISO.

Problemet med å legge til støy i etterkant, er at den er uniform over hele bildeflaten - ekte filmstøy (og sensor støy tildels) avhenger av lysintensiteten av hvert korn/pixel.

Tom

Lenke til kommentar
Man kan også bruke et filter som realgrain evt kjøre løpet helt ut og bruke B/W film :).

Francis

ER BW Film en ny plugin?!? link!?

har lest saa mye om den men fant ikke noe paa piratebay :'

Sarkasme?

Når jeg skriver B/W film mener jeg selvsagt film som i de tynne greiene man putter i slike gammeldagse avlegs kameraer som foreldrene våre brukte...

EDIT: Typo

Saaklart det var sarkasme

Lenke til kommentar
Beklager å skuffe deg..

Nei, det er ikke mine nei (lånt ifra en på NC). Ble bare veldig imponert.

Prøvde CZ 100f2 såvidt igår, men har ikke noen bilder av den klassen å vise til :roll:

Om de ikke er dine burde du strengt tatt spurt om tillatelse før du "lånte".

Så ja. Du skuffer meg, fordi du som utøvende fotograf, bryter opphavsretten. Du vet vel egentlig bedre, gjør du ikke?

Det minste du kunne gjøre var å kreditere fotografen, da ville jeg ikke reagert noe særlig.

Men, du forsøker ikke å ta æra for bildene, når du blir spurt direkte, det skal du ha :)

Så jeg oppfatter deg som en ærlig person, som har gjort en ærlig feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...