Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkuratt - da er jo den soleklare anbefalingen operasjon, spesielt om du er aktivmed sport og diverse, fortrinnsvis hos en annerkjent lege som har gjort det noen ganger før..

Har selv operert korsbåndene i begge knær, det første hos en erfaren lege - det funker som det suser. Det andre hos en mer uerfaren utlending, det funker IKKE som det skal !

Men korsbåndet fikser seg jo så si selv. Ja jeg er aktiv innen sport.

http://vimeo.com/4123337

Får se hva jeg gjør. Frister lite med operasjon da jeg ikke vil få det før om en 3 måneders tid.

Lenke til kommentar
papir er ikke bare papir visstnok.. http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_216

Synd med sånne skader zodz. ikke bra.

I Europa, så har vi ihvertfall et system...

Er enig at det noe dritt med skader. Men, Zodz, det viktigste er ikke blir fort frisk, men frisk lengst mulig. Og etter å ha sett knærne til noen håndball spillendekamerater, så tror jeg en operasjon lønner seg i lengden.

Tom

Lenke til kommentar
Jeg er riktignok ingen stor macrokjenner, men det eneste andre f/2-macroobjektivet jeg i farten kan komme på er Zeiss' 100/2, men barnerompene som har utført denne "testen" har vel vurdert det som portrettobjektiv fordi det er en 50mm...
Tamron lanserte nylig en 60mm f/2 Macro for crop-kameraer med 1:1 forstørrelse (har litt lyst på den), ellers er vel Zeiss sine med forstørrelse 1:2 de eneste f/2-makroene jeg kjenner til også (Makro-Planar 50mm og 100mm f/2).
Lenke til kommentar
Akkuratt - da er jo den soleklare anbefalingen operasjon, spesielt om du er aktivmed sport og diverse, fortrinnsvis hos en annerkjent lege som har gjort det noen ganger før..

Har selv operert korsbåndene i begge knær, det første hos en erfaren lege - det funker som det suser. Det andre hos en mer uerfaren utlending, det funker IKKE som det skal !

Får se hva jeg gjør. Frister lite med operasjon da jeg ikke vil få det før om en 3 måneders tid.

Nei, korsbånd reparere seg ikke selv ! Ikke om det er røket.

Man kan leve ett forholdsvis normalt liv med ett røket korsbånd, med normalt mener jeg normalt som i for en 50 åring.... Det er en grunn til at f.eks alle fotballspillere som ryker det fremre korsbånder opererer det (og håndballspillere)

Dvs - jeg regner med at det er det fremre, og ikke bakre det er snakk om ?

-prøvde å adde deg på MSN...

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Man kan leve ett forholdsvis normalt liv med ett røket korsbånd, med normalt mener jeg normalt som i for en 50 åring.... Det er en grunn til at f.eks alle fotballspillere som ryker det fremre korsbånder opererer det (og håndballspillere)

Merkelig, jeg har hørt akkurat det motsatte. Feil msn. [email protected] er den nye.
Lenke til kommentar
Au, au, au! Slutt så snakke om så ekle emner!

Har selv et par meniskoperasjoner, og knærne murrer med jevne mellomrom - gjør vondt å lese.. :confused:

Full medfølelse herfra, i alle fall!

Hehe - menisk er bare en tur i parken kontra korsbånd :)

Merkelig, jeg har hørt akkurat det motsatte. Feil msn. [email protected] er den nye.

Om du bare har strekt båndet, eller har en liten rift så reparerer det seg selv - om det er røket så er det ikke sjans !

la deg til med ny adresse...

Lenke til kommentar

Kjenner jeg har reisefeber allerede, enda jeg ikke reiser før den 20. mai :D Jeg skal vell egentlig til Sarpsborg, og får ikke mer enn 1 time i selve Oslo. Fotovideo skal besøkes, og jeg gleder meg! :) Egentlig skal jeg bare dit for å sikle, men også for å kjøp en vater (som plasseres i blitsskoen). 1 sprøsmål: Er det lovå prøve objektiver der?

EDIT: Jeg får hele lørdags formiddag i Oslo.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Kjenner jeg har reisefeber allerede, enda jeg ikke reiser før den 20. mai :D Jeg skal vell egentlig til Sarpsborg, og får ikke mer enn 1 time i selve Oslo. Fotovideo skal besøkes, og jeg gleder meg! :) Egentlig skal jeg bare dit for å sikle, men også for å kjøp en vater (som plasseres i blitsskoen). 1 sprøsmål: Er det lovå prøve objektiver der?

Jøss, noen som gleder seg over å dra til Sarpsborg ;)

Det er lov til å prøve objektiver hos FV - men det kan fort bli dyrt fordi man ender opp med å kjøpe :)

Tom

Lenke til kommentar

Jøss, noen som gleder seg over å dra til Sarpsborg ;)

Det er lov til å prøve objektiver hos FV - men det kan fort bli dyrt fordi man ender opp med å kjøpe :)

Tom

Egentlig skal jeg bare dit for å sikle, men også for å kjøp en vater (som plasseres i blitsskoen). 1 sprøsmål: Er det lovå prøve objektiver der?

De selger sånne vatere for nesten ingenting på Ebay. Fotovideo tar en liten formue for dem i forhold (tror det er 100-200 kr..)

kosta en liten formue den som er i D700 også.. :D hehe

200 kroner er uansett ikke en stor formue i fotoverden.. :) Det jeg gleder meg mest til er uansett å prøve 70-200 f/2.8 IS ..ohyeah!! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...