Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En på foto.no som selger 5dmkii for 15k :p

Fikk forresten dommen på kneet idag.

Korsbåndet er røket jeg kan velge om jeg vil operere det eller ikke. Er sykemeldt i 3-4 uker og ikke no trening på 3 måneder.

Med fagbrev i knær (2 røkne korsbånd, og diverse rusk, en haug med operasjoner) så lurer jeg på ; hvor gammel er du, og hvor i landet bor du ?

Lenke til kommentar

Herrejemeni! VG har gitt seg ut på en test av objektiver (linser... :roll:). Ikke en jobb for amatører. Jeg har ikke lest hele testen, men det kan jo ikke gå bra når AF-S 50/1.4 får trekk for "optisk uskarphet ved full brennvidde". :D

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=562814

Edit: enda et gullkorn - Four Thirds-linser gir for eksempel et meget kraftig skarphetsdyp selv ved større blenderåpninger. :grin:

Herrgeud: Vurderingen er hovedsakelig satt på optisk kvalitet (god skarphetsdybde og fravær av bildestøy)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
hmm

Olympus Zuiko Digital 50 mm f/2,0 Macro

Den største blenderen er litt liten WTF?

jeg tar alltid lyd og bilde med en Sekk med salt

http://www.lydogbilde.no/objektivet-skaper...ml#artid4583309

Kun en sekk ...

Når det gjelder 50mm til Olympus så er den der oppe blandt de legandariske, så det er greit. Men en femmer til 18-180mm-eren ? Selv de hardbarka Olympus fansen rynker på nesa av den ...

Tom

Lenke til kommentar

Korsbåndet er røket jeg kan velge om jeg vil operere det eller ikke. Er sykemeldt i 3-4 uker og ikke no trening på 3 måneder.

Med fagbrev i knær (2 røkne korsbånd, og diverse rusk, en haug med operasjoner) så lurer jeg på ; hvor gammel er du, og hvor i landet bor du ?

18. Bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Akkuratt - da er jo den soleklare anbefalingen operasjon, spesielt om du er aktivmed sport og diverse, fortrinnsvis hos en annerkjent lege som har gjort det noen ganger før..

Har selv operert korsbåndene i begge knær, det første hos en erfaren lege - det funker som det suser. Det andre hos en mer uerfaren utlending, det funker IKKE som det skal !

Lenke til kommentar

18. Bor i Oslo.

Og driver med en hobby/idrett svært få av oss andre gjør :)

Lenke til kommentar
Herrejemeni! VG har gitt seg ut på en test av objektiver (linser... :roll: ). Ikke en jobb for amatører. Jeg har ikke lest hele testen, men det kan jo ikke gå bra når AF-S 50/1.4 får trekk for "optisk uskarphet ved full brennvidde". :D

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=562814

Edit: enda et gullkorn - Four Thirds-linser gir for eksempel et meget kraftig skarphetsdyp selv ved større blenderåpninger. :grin:

Herrgeud: Vurderingen er hovedsakelig satt på optisk kvalitet (god skarphetsdybde og fravær av bildestøy)

VG kunne heller bare leid inn en av oss her på forumet istedenfor å dumme seg ut på den måten. :p

Lenke til kommentar

f/2 er da vitterlig svært lyssterkt for en macro, og vil på FT gi ca. samme dybdeskarphet som f/2.8 på APS-C. Med macro er forøvrig for stor dybdeskarphet sjelden noe problem - det er mangel på den man oftest plages med.

Jeg er riktignok ingen stor macrokjenner, men det eneste andre f/2-macroobjektivet jeg i farten kan komme på er Zeiss' 100/2, men barnerompene som har utført denne "testen" har vel vurdert det som portrettobjektiv fordi det er en 50mm...

Et annet gullkorn:

Det andre objektivet fra Canon er både større og tyngre enn det første. Ikke så rart med tanke på at det er en superzoom med innebygd autofokusmotor og bildestabilisering. Visst høres det komplett ut!

Innebygd AF-motor på et Canon EOS-objektiv... snakker om komplett pakke!

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...