fototim Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er også overbevist om det, simply basert på at zoom optikk med makro = ikke like bra som fastoptikk, og det at vivitar = (imo) crap. dårlig utgangspunkt... Moderene Vivitar er crappy, men de har ei stolt fortid. I hine hårde dager produserte de noen virkelige juveler, og det objektivet Anew har kjøpt er et av dem. Det går riktignok ikke lenger enn til 1:2, men det burde levere bra innenfor den begrensinga. Mitt eksemplar gjør i hvert fall det. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Eg har noen gipsskruer liggende her det har jeg også. må ha skikkelige gips skruer http://www.powers.com/product_2314.html kan tyil og med brukes i betong Endret 8. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg har to Vivitar 28mm objektiver med K-fatning; ett f/2 og ett f/2.8 macro. Jeg vet ikke hvordan de er optisk - kanskje jeg skal teste dem sammen med ME-Super en dag . Francis Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Fridag i dag - Store bededag er hellidag i Danmark, og jeg skal ut på gåtur med kameraet. Happy happy, joy joy, happy happy, joy joy. Happy happy, joy joy (..) :!: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Fridag i dag - Store bededag er hellidag i Danmark, og jeg skal ut på gåtur med kameraet. Happy happy, joy joy, happy happy, joy joy. Happy happy, joy joy (..) :!: Hvordan er været ? Og pass deg for lurblæseren Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 HAHAHA... gjett om jeg leste bAdedag Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Get up and go, oooh! Noen her som har fått med seg fenomenet Fanthomas? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Get up and go, oooh! Noen her som har fått med seg fenomenet Fanthomas? I LOVE HIM! 3 episode var epic. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Faens Thomas er sikkert kult ... Tenk heller litt over denne, dere som har peil. Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Skuffende Tom :/ Trøst deg med at jeg ikke går over til Nikon ... Fullformat frister ikke for tiden. Det blir for stort, tungt og dyrt. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Men apropo fullformat. Er bildekvaliteten mellom 40D og f-eks 5D som natt-og-dag? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Men apropo fullformat. Er bildekvaliteten mellom 40D og f-eks 5D som natt-og-dag? De som har kjøpt fullformat, påstar så ... Men om det er fordi de samtidig kjøpte veldig gromt glass, vet jeg ikke. Det som FF gir, uten noen diskusjon, er klart bedre ytelse i forhold til støy på høy ISO. Tom Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Men apropo fullformat. Er bildekvaliteten mellom 40D og f-eks 5D som natt-og-dag? De som har kjøpt fullformat, påstar så ... Men om det er fordi de samtidig kjøpte veldig gromt glass, vet jeg ikke. Det som FF gir, uten noen diskusjon, er klart bedre ytelse i forhold til støy på høy ISO. Tom Noe som er greit om man fotograferer sport Men da kommer det til at jeg i vertfall trenger 300 mm fastoptikk eller bedre.. føler 40D med 70-200 (320) mm fungerer bra nå. Men så er det det med vidvinkel.. man får ikke pose i sekk Skal lære meg litt med det jeg har, før jeg om noen år tar steget videre.. Men er det sant at støynivået blir lavere på høy ISO i godt naturlig/unaturlig lys? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Det som FF gir, uten noen diskusjon, er klart bedre ytelse i forhold til støy på høy ISO. Men for enkelte av oss er ISO-støy marginal i forhold til støyen fra trestammer og annet som ikke hadde noe i bildet å gjøre. [Dette gjelder for meg, andre er stort sett flinkere etc., etc. Når jeg ser på den tekniske kvaliteten på bilder som kommer ut av kameraet mitt når jeg ikke har blingset helt skjønner jeg at det er lenge til evnene er såpass at det er verdt å oppgradere.] Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Men er det sant at støynivået blir lavere på høy ISO i godt naturlig/unaturlig lys? Egentlig ikke; man har vel en tendens til å undereksponere litt når det er for lite lys og det er da støyen kommer. Det er mulig at det blir litt mer støy jo lengre lukkertiden er? Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Faens Thomas er sikkert kult ... OK. Så var det litt kult da *. Tom *) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) det kommer mer støy når man undereksponerer siden sensoren får mindre lys å jobbe med. Der av, lenger lukketid MINDRE støy. hmm... fikk plutselig tannlege skrekk... Endret 8. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er en veldig stor tilhenger av fullformat etter å ha brukt det en stund nå. Egentlig kunne jeg ikke tenkt meg noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå