arnold_layne Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Pics or it didn't happen. Ok, her er den - sammen med det som fort kan bli den nye bestekompisen dens. Her er en tett crop fra kanten av et kjapt testbilde: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Gikk heller til rammemaker jeg. Trodde du brukte Lefdal jeg Printet du på canvas eller papir ? Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg har en gammel Osawa MC 80-205 F/4.5 Macro. Som følgte med nikon fg som jeg betalte ett par hundre for. Herlig byggekvalitet og følelse, men har mine mistanker om at den suger optisk. (Kan telle på en hånd antall linser inni objektivet...) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Tom. du veit jeg kan dra den lenger for hvis man måler den faktiske verdien og ikke effektiv verdien som et multimeter bruker så passerer man faktisk 340V En oscilloscop har mye moro å komme med men for all del. Ikke plugg maskina inn i et 400V stikk selv om, det smeller noe heeelt hinnsides Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Ser ut til at jeg virkelig suger balle i å feste prints på pappplater. Jeg ødelegger bare platene. Sukk. Men jeg er veldig flink til å pakke inn de ferdige bildene i bobleplast. Ellers kan det meldes at E-3 lager svært fine utskrifter størrelse stor. Og mørkerom er gøy. Jeg må få tatt en tur i morgenkveld tror jeg. Gikk heller til rammemaker jeg. Da vet jeg i hvertfall at det blir gjort skikkelig og at holdbarheten er god. Og det blir selvsagt seendes rett og pent ut. Jeg fikk en venninne til å gjøre det. Hun er mer rutinert og mer fintfølende. Den egentlige grunnen til at jeg har solid kamera er vel at jeg ellers kom til å klemme det i stykker. Så tar jeg meg av bobleplastpakkingen! (Det må forøvrig være ferdig før i morgen klokken 08.03 sharp!) Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) @ arnold-layne. Sweeeet hvor mye kostet herligheten(e)? @sn0dig: Vivitar linsa jeg har er solid som en slegge men optikken er ikke stort å skryte av. Den er faktisk dårligere enn Tamron 70-300 jeg hadde Endret 7. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 AI 55/3.5 kostet 630 inkl. frakt fra USA (brukt), og Kenkoringene kostet ca 900 inkl. frakt fra Hong Kong (nye). Jeg slapp å betale MVA i begge tilfellene. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) hmm... kanskje jeg må se om jeg finner noe sånt selv.. Macro har jeg testet lite av. Dumt å være tjuveradd Endret 7. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Jeg er også overbevist om det, simply basert på at zoom optikk med makro = ikke like bra som fastoptikk, og det at vivitar = (imo) crap. Crap er jo en litt kjapp konklusjon. De bildene jeg har lagt ut i bildetråden er vesentlig bedre enn noe Sigma 70-300'en kunne prestert, og dette er jo heller ikke helt håpløst: 100% crop fra 210mm f/3.5 Hele bildet: Slik jeg ser det, så er det vel heller Arnold L som har fått en veldig god deal. Spesielt siden jeg måtte ut med 200 kroner i mva og gebyr... Endret 7. mai 2009 av Anew Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 ikke alltid til å stole på de der. Hadde jeg tatt en sånn test tror jeg ikke maskinen min noensinne hadde startet. Akkurat nå har jeg en evighetsmaskin xD har du en link btw? ble nysgjerrig jeg nå Hm, finner den ikke.. Kanskje noen som er bedre til å google enn meg? Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 ikke alltid til å stole på de der. Hadde jeg tatt en sånn test tror jeg ikke maskinen min noensinne hadde startet. Akkurat nå har jeg en evighetsmaskin xD har du en link btw? ble nysgjerrig jeg nå Hm, finner den ikke.. Kanskje noen som er bedre til å google enn meg? fant sjøl http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 helt rått http://www.baraskit.se/random/archive/88/living_statues.html Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Når kommer MiniTTi1 og FlexTT5 til Nikon? I slutten av sommerferien ca? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Det jeg gjorde var og rispe noen spor med en skarpell der du trykker sammen låsene,det gjorde på/avmontering mye enklere. jeg har ikke skarpell.. og det koster sikkert mer enn 20 kr. Men det var sikkert lurt det du gjorde, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. På mine Canon-deksler så er jo låsene på siden, og da kommer solblenderen i veien for å få dekslet av og på. Mener du at du skjærte i dekslet eller i solblenderen? Et bilde er bedre en tusen ord Fort og gæli nå på morran. Edit:Enhver skarp gjenstand gjør nytten Endret 8. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Gikk heller til rammemaker jeg. Trodde du brukte Lefdal jeg Printet du på canvas eller papir ? Hehe. Printet på papir. Var kaffebildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Hehe. Printet på papir. Var kaffebildet. En av dine bedre. Fortjener å komme på veggen. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Takk. Jepp, men har ikke kommet opp på veggen enda da. Har både kaffebildet og landskapbildet jeg printa på Fotovideo (båten fra Rondane) liggende på gulvet på stua. Egentlig planer om å ha de på rommet, men mangler gipsskruer så har ikke kommet så langt... Latskap 2k. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Eg har noen gipsskruer liggende her Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeje, da var spyder kalibrator og ND8 filter på plass, nå får dere følge med å se om det blir noe forskjell på bildene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå