Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tom. du veit jeg kan dra den lenger ;) for hvis man måler den faktiske verdien og ikke effektiv verdien som et multimeter bruker så passerer man faktisk 340V ;) En oscilloscop har mye moro å komme med ;)

 

men for all del. Ikke plugg maskina inn i et 400V stikk selv om, det smeller noe heeelt hinnsides

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg virkelig suger balle i å feste prints på pappplater. Jeg ødelegger bare platene. Sukk. Men jeg er veldig flink til å pakke inn de ferdige bildene i bobleplast. :)

 

Ellers kan det meldes at E-3 lager svært fine utskrifter størrelse stor.

 

Og mørkerom er gøy. Jeg må få tatt en tur i morgenkveld tror jeg. :D

Gikk heller til rammemaker jeg. ;)

 

Da vet jeg i hvertfall at det blir gjort skikkelig og at holdbarheten er god. Og det blir selvsagt seendes rett og pent ut. :)

Jeg fikk en venninne til å gjøre det. Hun er mer rutinert og mer fintfølende. Den egentlige grunnen til at jeg har solid kamera er vel at jeg ellers kom til å klemme det i stykker. :whistle:

 

Så tar jeg meg av bobleplastpakkingen!

 

(Det må forøvrig være ferdig før i morgen klokken 08.03 sharp!)

Lenke til kommentar
Jeg er også overbevist om det, simply basert på at zoom optikk med makro = ikke like bra som fastoptikk, og det at vivitar = (imo) crap.

Crap er jo en litt kjapp konklusjon. De bildene jeg har lagt ut i bildetråden er vesentlig bedre enn noe Sigma 70-300'en kunne prestert, og dette er jo heller ikke helt håpløst:

530746492_2TCC5-O.jpg

100% crop fra 210mm f/3.5

 

Hele bildet:

530746855_HxhUG-M.jpg

 

Slik jeg ser det, så er det vel heller Arnold L som har fått en veldig god deal. Spesielt siden jeg måtte ut med 200 kroner i mva og gebyr... :(

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Det jeg gjorde var og rispe noen spor med en skarpell der du trykker sammen låsene,det gjorde på/avmontering mye enklere.

jeg har ikke skarpell.. og det koster sikkert mer enn 20 kr. Men det var sikkert lurt det du gjorde, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. På mine Canon-deksler så er jo låsene på siden, og da kommer solblenderen i veien for å få dekslet av og på. Mener du at du skjærte i dekslet eller i solblenderen?

 

Et bilde er bedre en tusen ord :)

 

Fort og gæli nå på morran.

post-151946-1241753791_thumb.jpg

 

Edit:Enhver skarp gjenstand gjør nytten :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...