Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det jeg gjorde var og rispe noen spor med en skarpell der du trykker sammen låsene,det gjorde på/avmontering mye enklere.

jeg har ikke skarpell.. og det koster sikkert mer enn 20 kr. Men det var sikkert lurt det du gjorde, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. På mine Canon-deksler så er jo låsene på siden, og da kommer solblenderen i veien for å få dekslet av og på. Mener du at du skjærte i dekslet eller i solblenderen?

Lenke til kommentar
1800 for en to dagers workshop er ikke dyrt. Ikke sammenlignet med kursene fra de store programvare husene ...

Tom

Neida, er egentlig ikke så mye, og tenker at jeg at jeg kan få veldig mye ut av workshoppen. Fulgt med på Bert Stephani ganske lenge nå og digger arbeidet hans. Og i tillegg virker han som en skikkelig ålreit type. :)

Lenke til kommentar
Men det var sikkert lurt det du gjorde, men jeg skjønner ikke helt hva du mener. På mine Canon-deksler så er jo låsene på siden, og da kommer solblenderen i veien for å få dekslet av og på. Mener du at du skjærte i dekslet eller i solblenderen?

Som han skriver, så laget han noen spor der du trykker sammen låsene på dekselet. Dette fører til at du får større friksjon mot fingertuppene, og dermed lettere får tak på dekselet når solblenderen står på.

Alternativet til å skjære med skalpell er å klistre på noen små friksjonslapper.

Lenke til kommentar
350D med objektiv er det vel mulig å få 1500-2000 for, mens 100-300 koster 3000+ nytt og ved 60% regelen ved brukt ligger denne rundt 2000,-

forøvrig kommer mitt neste svar til å være dette.

Jeg hadde aldri planer om å kjøpe pakken din, min første henvendelse var sarkastisk da prisen du hadde satt var svært, svært høyt over hva du reelt kan forvente for din pakke. når du ikke gjennomskuet sarkasmen ønsket jeg å se hvor langt du var villig til å gå og hvor kynisk du var ditt forsøk på å lure meg. Jeg vet at du har tilbudt pakken din til en annen kjøper for 6000,-, slik at du faktisk er bevisst på overprisen.

Som selger står du selvsagt fritt til å kreve hva du vil for kameraet, men vær ærlig og ikke lur potensielle kjøpere. Både du og jeg vet at 450D er nyere og bedre enn forgjengeren 350D, ikke fortell noe annet. Selvsagt er dette dårlig gjort og du har grunn til å føle deg lurt og snytt, likevel er min spøk langt mer harmløs enn den svindelen du åpenbart var villig til å begå. Dersom du virkelig ønsker å selge ditt kamera kan du ikke forvente å få mer enn 1500-2000,- for dette med 18-55 objektivet. 100-300 kan du forvente ca 2000,- kr for (dette er ca 60% av nypris som er standard bruktpris på optikk).

med hilsen

Kim Are

Godt skrevet! Venter spent på svaret.

Jeg hadde ikke ventet svar, men det kom og det var av den overraskende sorten.

gjør som du vill!

men mitt laveste bud er 6000.ellers vill je ikke selge det!

gidd itte og ta masse penger på dette!

I mine øyne setter det et verdig punktum for denne farsen. :blush:

Lenke til kommentar
gjør som du vill!

men mitt laveste bud er 6000.ellers vill je ikke selge det!

gidd itte og ta masse penger på dette!

I mine øyne setter det et verdig punktum for denne farsen. :blush:

Oversatt til skikkelig norsk blir det der vel "Gidder ikke å ta masse penger på dette!"

Men hun mener vel at hun ikke gidder å tape masse penger? Isåfall er hun litt dum, for man taper da penger når man selger ting brukt, ellers er det ingen grunn for folk å kjøpe brukt :)

Lenke til kommentar
jeg bestilte meg et filter fra hvStar og benyttet sjansen til å også kjøpe noen linsedeksler til objektivene. Lei av å knote med å ta av solblenderen for å komme til linsedekslet.. og de uorginale fungerer meget bra. Til under 20 kr/stk var dette virkelig verdt pengene.

Det jeg gjorde var og rispe noen spor med en skarpell der du trykker sammen låsene,det gjorde på/avmontering mye enklere.

hmm.. skal vedde for de der går rett på nikon optikken. Den ser helt identisk ut med den jeg har på 50mm nikon 1.8'n min

Lenke til kommentar
Hahaha! Fy fele for idiot!

Må jo nesten svare henne da. :p

Jeg har bare henvist til første setningen i mitt forrige svar, og det er siste gang jeg er i kontakt med dama. Forøvrig sitter jeg med en følelse av at hun mistet hele poenget mitt, men det var kanskje ikke annet å forvente når jeg skrev mer enn to setninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...