Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Bummer PC dag (igjen). Tenkte jeg skulle spille litt Civilization IV (lenge siden sist). Gjett om laptop'en ble varm. Jeg lastet ned en utility som heter SpeedFan og den måler en temperatur på rundt 95 grader når jeg har spilt i rundt et kvarter. Er SpeedFan til å stole på? Har dere hardware guruer et annet program å foreslå? Selv lett redigering i PS Elements drar den opp i rundt 75 grader.

Tom

PS. Jeg har backup

Takk for råd om diverse monitor programmer; alle ble testet og de ga samme resultat.

Kontaktet en Toshiba Reperatør som mente det kunne være støv på vifter osv. De kunne rense spetakkelet for ca. 500,- men han anbefale meg å prøve å fjerne møkka med en støvsuger først. Som sagt så gjort; støvsuging godt hjulpet av trykkluft på boks og nå klarer jeg ikke å få temperaturen over 80 grader. I tillegg så roer temperaturen seg fort når PC-en ikke gjør noe ...

Så idag har jeg slappet av med flere av de gode "Meet the GIMP" tutorialene.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støvsuging av laptop? Er ikke det litt risikosport, eller er det jeg som har blitt lurt?

Det kommer an på om du skrur den opp eller ikke. Ikke skru den fra hverandre. Hvis du bruker slange-enden (hvis den er i plast) eller det smale munnstykket og holder den vinklet mot lufte hull og åpninger så går det greit.

Tom

Lenke til kommentar
Folk som er sarkastiske om slike folk er så kule at de kunne blitt skutt ut av en amusette (red: 1-punds kanon fra napoleonstiden).

;)

Amusette brukte vi her på berget også.men vi kalte den typen lett-artilleri for haubits.Hadde en omstendig opplæring i forsvaret om artillerivåpen og drivladninger,faktisk en veldig interessant studium.

Noe av det morsomste jeg var med på var direkteskyting på utrangerte tanks med 105mm.

Edit:Jeg retter meg selv litt her,tenkte litt feil.Amusette er faktisk et gevær,den største musketeer som er laget.Vet ikke helt hvorfor jeg koblet den opp mot haubits.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Tom da.. har du utført "blowjob" på lappisen?

makan.. er mer futt i en kompressor da. Menne 80*c fremdeles? synes det er litt høyt også jeg men. Laptops er kanskje en smule varmere enn de "ordinære" datamaskinene

jaaaa gutta krutt? Ossen gåre' med kjøp av 350d, jeg venter i spenning på utfallet. Kanskje jeg skulle bytta likt med dama. D700 med 24-70mm f2.8 vs 350d med 2 objektiv... smuud det. kommer jo ut av det med en linse ekstra :woot:

høres jo ut som kjærringa kan lure "faen på flatmark" med triksa sine.. HAHA

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Da er jeg ferdig med kurset, og nyter en velfortjent pils :)

Har fått virkelig gode tilbakemeldinger, så dette har styrka et allerede alt for stort selvbilde ;)

Virker som om dette har vært en bra kick off for den nystarta fotoklubben. Lurer faktisk seriøst på å markedsføre et sånt kurskonsept overfor andre fotoklubber. Hvordan går jeg fram da tro?

Ideer mottas med takk.

Lenke til kommentar

makan.. er mer futt i en kompressor da. Menne 80*c fremdeles? synes det er litt høyt også jeg men. Laptops er kanskje en smule varmere enn de "ordinære" datamaskinene

Både sug og blås! Det er chipset / mb måleren som når de høydene. CPU core-ene holder seg 7-8 grader lavere. AMD blir en del varmere enn dagens intel.

Tom

Lenke til kommentar

Både sug og blås! Det er chipset / mb måleren som når de høydene. CPU core-ene holder seg 7-8 grader lavere. AMD blir en del varmere enn dagens intel.

Tom

CPU #1 / Kjerne #1 42 °C (108 °F)

CPU #1 / Kjerne #2 42 °C (108 °F)

Hovedkort 36 °C (97 °F)

GPU diode 70 °C (158 °F)

Rett etter en halvtimes hardcore spilling :p

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

hmm... idle

AMD Athlon 64 X2 6400+ hardware monitor

Temperature sensor 0 37°C (98°F) [0x56] (core #0)

Temperature sensor 1 45°C (112°F) [0x5E] (core #1)

ATI Radeon HD 3870 X2 hardware monitor

Temperature sensor 0 77°C (170°F) [0x4D] (GPU Core)

Hardware monitor

-----------------------------------------------------

ST31000528AS hardware monitor

Temperature sensor 0 31°C (87°F) [0x1F] (HDD)

ST31000528AS hardware monitor

Temperature sensor 0 30°C (85°F) [0x1E] (HDD)

WDC WD3200AAKS-00VYA0 hardware monitor

Temperature sensor 0 33°C (91°F) [0x21] (HDD)

GAY FISH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...