Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Litt avsporing i forhold til de pågående diskusjoner. Ser nå at FKPRO skal ha fotomesse fra i morgen og de påfølgende 2 dager( for de som har tilhold i Oslo). Sikkert noen tilbud som passer andre, selv om jeg ikke fant noe til meg selv på deres annonse så langt.

 

Tar nok turen innom å ser om jeg lar meg friste av noe fototilbehør før søndagens fototreff i Oslo.

Høres ut som en god ide. Absolutt et alterntiv til flatfyll og trance-disco på Tryvann. Mer info.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo rett og slett kostelig! Jeg var litt usikker på hvor snilt det var å holde på sånn til å begynne med, men hun får åpenbart som fortjent. :)

 

 

Jeg er i utgangspunktet enig, strengt tatt regnet jeg med at hun ville gjennomskue min lettere sarkastiske undertone, som jeg innledet hele greia med. Når hun åpenbart ikke gjorde det har det bare ballet på seg (eller hvem vet kanskje det er hun som lurer meg og koser seg over at jeg/ vi tror hun ikke har skjønt opplegget).

 

Forøvrig så er dette fortsettelsen.

 

Jeg spurte sist:

Hei igjen!

 

Så du mener at ditt kamera er mye bedre enn 450D?

 

og fikk dette ganske utrolige svaret!

ja det mener jeg:)

 

Nå står hun jo fritt til å mene hva hun vil, men jeg tviler på at hun innerst inne mener det.

 

Jeg har svart:

 

Hei!

 

Da stoler jeg på deg, hva gjør vi nå?

Lenke til kommentar
Nå står hun jo fritt til å mene hva hun vil, men jeg tviler på at hun innerst inne mener det.

 

Jeg har svart:

Kan du ikke bare avslutte det.

Skrive at du har søkt/spurt andre, og at 450D er et to generasjoner nyere kamera, har bedre optikk med bildestabilisering, at du ikke lenger er interessert, og at 3000 (elns) hadde vært en mer passende pris for pakken.

 

Edit: Kanskje 3000 er mer passende enn 3500.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

350D med objektiv er det vel mulig å få 1500-2000 for, mens 100-300 koster 3000+ nytt og ved 60% regelen ved brukt ligger denne rundt 2000,-

 

forøvrig kommer mitt neste svar til å være dette.

 

Jeg hadde aldri planer om å kjøpe pakken din, min første henvendelse var sarkastisk da prisen du hadde satt var svært, svært høyt over hva du reelt kan forvente for din pakke. når du ikke gjennomskuet sarkasmen ønsket jeg å se hvor langt du var villig til å gå og hvor kynisk du var ditt forsøk på å lure meg. Jeg vet at du har tilbudt pakken din til en annen kjøper for 6000,-, slik at du faktisk er bevisst på overprisen.

Som selger står du selvsagt fritt til å kreve hva du vil for kameraet, men vær ærlig og ikke lur potensielle kjøpere. Både du og jeg vet at 450D er nyere og bedre enn forgjengeren 350D, ikke fortell noe annet. Selvsagt er dette dårlig gjort og du har grunn til å føle deg lurt og snytt, likevel er min spøk langt mer harmløs enn den svindelen du åpenbart var villig til å begå. Dersom du virkelig ønsker å selge ditt kamera kan du ikke forvente å få mer enn 1500-2000,- for dette med 18-55 objektivet. 100-300 kan du forvente ca 2000,- kr for (dette er ca 60% av nypris som er standard bruktpris på optikk).

 

med hilsen

Kim Are

Lenke til kommentar

Jaja snart Landstreff i Kongeparken. + innlevering lyssettingsoppgave, særemne i norsk, journalistikk prosjekt i neste uke.... Hurra...

 

Som vanlig ikke begynt eller nettopp begynt på de tre siste. Noen som kjenner seg igjen? 3 året på mediefag er et helvete til tider.

Lenke til kommentar
3 året på mediefag er et helvete til tider.

 

Du kan trøste deg med at det blir nok verre skal du se. :)

Jeg slipper i det minste norsk faget videre og det blir et stort pluss.

 

Edit: glemte at vi skal trekkes til eksamen også i neste uke.

 

Det skal bli herlig når skolen slutter siden jeg endelig for tid til fotografering igjen. Typisk hvis den undertrykte kreativiteten svinner hen når den tid kommer. Merkelig nok så trives kreativiteten best når det ikke er tid til den.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar
Hva var 3SK-B?

 

Matte for 20-30 år siden? :)

Jeg er 21!

 

Sosialkunnskap på tredjeåret.

 

Folk som skryter på internett om at de får så bra karakterer uten å lese noe (evt. plutselig oppdager at de har eksamen i ett fag de ikke engang viste de hadde) er skikkelig kule, og siden de sier det i en halveis humoristisk måte teller det ikke som shameless skryting =)

Folk som er sarkastiske om slike folk er så kule at de kunne blitt skutt ut av en amusette (red: 1-punds kanon fra napoleonstiden).

 

;)

Lenke til kommentar
Folk som skryter på internett om at de får så bra karakterer uten å lese noe (evt. plutselig oppdager at de har eksamen i ett fag de ikke engang viste de hadde) er skikkelig kule, og siden de sier det i en halveis humoristisk måte teller det ikke som shameless skryting =)

Jeg gjorde det på videregående. Ble plutselig litt vanskeligere mot slutten av tredje klasse. ..Og jeg fikk det til de grader midt i trynet på universitetet, hvor man måtte gjøre lekser, og jeg ikke kunne vgs-stoffet godt nok. Gjør lekser, folkens!!!

 

Brent barn lukter ille.. ;)

Lenke til kommentar
350D med objektiv er det vel mulig å få 1500-2000 for, mens 100-300 koster 3000+ nytt og ved 60% regelen ved brukt ligger denne rundt 2000,-

 

forøvrig kommer mitt neste svar til å være dette.

 

Jeg hadde aldri planer om å kjøpe pakken din, min første henvendelse var sarkastisk da prisen du hadde satt var svært, svært høyt over hva du reelt kan forvente for din pakke. når du ikke gjennomskuet sarkasmen ønsket jeg å se hvor langt du var villig til å gå og hvor kynisk du var ditt forsøk på å lure meg. Jeg vet at du har tilbudt pakken din til en annen kjøper for 6000,-, slik at du faktisk er bevisst på overprisen.

Som selger står du selvsagt fritt til å kreve hva du vil for kameraet, men vær ærlig og ikke lur potensielle kjøpere. Både du og jeg vet at 450D er nyere og bedre enn forgjengeren 350D, ikke fortell noe annet. Selvsagt er dette dårlig gjort og du har grunn til å føle deg lurt og snytt, likevel er min spøk langt mer harmløs enn den svindelen du åpenbart var villig til å begå. Dersom du virkelig ønsker å selge ditt kamera kan du ikke forvente å få mer enn 1500-2000,- for dette med 18-55 objektivet. 100-300 kan du forvente ca 2000,- kr for (dette er ca 60% av nypris som er standard bruktpris på optikk).

 

med hilsen

Kim Are

Godt skrevet! Venter spent på svaret.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...