Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye er amerikansk moms på? Det blir vel trukket fra.

prisene hos bh-photo er uten noe som helst moms, du må betale en kjøpsmoms hvis du handler over disk (11%), eller innenfor en hvis radius av new york, men ellers er det bare å ta totalprisen du får fra bh-photo, med frakt, og legge på norsk mva.

Lenke til kommentar

Bummer PC dag (igjen). Tenkte jeg skulle spille litt Civilization IV (lenge siden sist). Gjett om laptop'en ble varm. Jeg lastet ned en utility som heter SpeedFan og den måler en temperatur på rundt 95 grader når jeg har spilt i rundt et kvarter. Er SpeedFan til å stole på? Har dere hardware guruer et annet program å foreslå? Selv lett redigering i PS Elements drar den opp i rundt 75 grader.

 

Tom

 

PS. Jeg har backup

Lenke til kommentar
Hvor mye er amerikansk moms på? Det blir vel trukket fra.

prisene hos bh-photo er uten noe som helst moms, du må betale en kjøpsmoms hvis du handler over disk (11%), eller innenfor en hvis radius av new york, men ellers er det bare å ta totalprisen du får fra bh-photo, med frakt, og legge på norsk mva.

 

Blir ca. 13k på 70-200 f/2.8 IS. Noe som egentlig ikke er så ille i forhold til 16k her i Norge.. :) Takk.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar
Bummer PC dag (igjen). Tenkte jeg skulle spille litt Civilization IV (lenge siden sist). Gjett om laptop'en ble varm. Jeg lastet ned en utility som heter SpeedFan og den måler en temperatur på rundt 95 grader når jeg har spilt i rundt et kvarter. Er SpeedFan til å stole på? Har dere hardware guruer et annet program å foreslå? Selv lett redigering i PS Elements drar den opp i rundt 75 grader.

 

Tom

 

PS. Jeg har backup

Speedfan er til å stole på den, kjører denne selv. du kan også teste denne: HWmonitorHWMonitor.zip

men denne er mer nøyaktig når det kommer til beskrivelser og sånt.

 

Selv sliter jeg litt med ubuntu om dagen... Har nettop oppgradert til 9.04 og når jeg legger til skjermkortdriveren så får jeg "blackscreen" i stedet for login. Ser ut til at jeg må nedgradere igjen.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Problemet er bare at jeg har mista serialen. Lurer på om den satt på coweret til orginal-CD som er vekk.

Ja, serialen står på et klistrelapp på CD-coveret. Kjipt når sånt skjer, og vet dessverre ikke hvordan du skal løse det. Har du registrert produktet hos Datacolor? Kanskje det hjelper.

 

Jeg er heldigvis smart og skriver ned serialen på PC-en i tillegg, så har jeg den både lett tilgjengelig og i tilfelle esken blir borte.

Lenke til kommentar
Speedfan er til å stole på den, kjører denne selv. du kan også teste denne: HWmonitorHWMonitor.zip

men denne er mer nøyaktig når det kommer til beskrivelser og sånt.

Fine saker - da skal jeg prøve den også. Blir nok inn på service igjen.

 

Selv sliter jeg litt med ubuntu om dagen... Har nettop oppgradert til 9.04 og når jeg legger til skjermkortdriveren så får jeg "blackscreen" i stedet for login. Ser ut til at jeg må nedgradere igjen.

ATI skjermkort ? Jeg kunnne ikke bruke 09.04 på laptop'en for da låste den seg.

 

Tom

Lenke til kommentar

ATI radeon 3870x2

bare fordi det heter x2 så er det krøll vøtt.. men trru jeg må tilbake på 8.10. den var jo knall..

 

jeeeyy... ble nytt stativ i dag. Manfrotto 190XB med 486RC2 kulehode.

mannen på jp i moss måtte blunke 2 ganger da jeg dingla inn og rigget opp "Sigzilla" og D700 uten å trekke en mine. Når jeg var ferdig lurte han på om jeg var fornøyd, "ja" sa jeg. "jeg tar 2" :wow: blunka bak disken og jeg klaska 2 esker oppå.

 

broder'n må jo ha et han au... ;)

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
ATI radeon 3870x2

bare fordi det heter x2 så er det krøll vøtt.. men trru jeg må tilbake på 8.10. den var jo knall..

 

jeeeyy... ble nytt stativ i dag. Manfrotto 190XB med 486RC2 kulehode.

mannen på jp i moss måtte blunke 2 ganger da jeg dingla inn og rigget opp "Sigzilla" og D700 uten å trekke en mine. Når jeg var ferdig lurte han på om jeg var fornøyd, "ja" sa jeg. "jeg tar 2" :wow: blunka bak disken og jeg klaska 2 esker oppå.

 

broder'n må jo ha et han au... ;)

NVM :)

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Hehe. Er dessverre litt for få sånne entusiaster innom vettu. Er det 50-500 du har?

 

Og holder den kombinasjonen da altså? Jeg kjøpte 055XPROB og 488RC2 for å være helt sikkert. Kan fort bli litt tungt da...

har 150-500. Er samme size som 50-500. kombinasjonen er litt tung på stativet, men fan skal klare å drasse med meg stativet også da. Dessuten ha råd til det. hehe.

 

Det som er veldig fint er at "sigzilla" mounta på tripoden og kamera henger på linsa så er de ganske balanserte.

 

Tror ikke jeg bør kjøre opp den siste lille biten som er på en enkel stang, holder nok kamera nede på krysset der bena møtes. Er jo et solid stativ.

Lenke til kommentar
Kan du oversette dette til Sonyisk :D

 

hehe.. Sony har vel sånn liten bildebrikke den... Da er det enda lenger brennvidde på linsa ;) hehe.

 

Kan ikke mange andre språk enn Nikonsk

 

 

Dessuten så er det ikke den helt største som er 2.8 elns altså...

 

har denne. ikke meninga å skuffe dere altså.

 

Er derfor jeg har "" rund sigzilla..

 

Edit: fiksa link... kan jo ikke linke til en canon da.. :p

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Anbefaler IS på 70-200. Hvis ikke må du ha med deg monopod eller tripod overalt - hvis du ikke bare tar bilder under topp lysforhold da. :) En annen ting man får med på IS-utgaven, er værtettingen (både på f/4 og f/2,8).

IS er svir jo veldig mye på pengepungen da, men er det virkelig verdt det? :hmm:

Har aldri hatt eller prøvd et objektiv med IS, men om jeg tar bilder er det enten 350D med 50mm f/1.4 eller 50D i fotosekk med stativ, 580EX og alle objektivene.

 

Noen som vet om 70-200mm f/4 vil yte veldig bra optisk på en 5D Mark II? Dette objektivet skal vel i teorien være skarpere enn 70-200mm f/2.8, kanskje ikke helt åpen.

Teit at jeg ikke kjenner noen i nærheten som sitter på en haug med snadderoptikk :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...