Kurt Grusom Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Vet ikke om B&H gidder det..? greiest å ikke regne med det, så får det eventuelt komme som en bonus. Lenke til kommentar
korjan Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hvor mye er amerikansk moms på? Det blir vel trukket fra. prisene hos bh-photo er uten noe som helst moms, du må betale en kjøpsmoms hvis du handler over disk (11%), eller innenfor en hvis radius av new york, men ellers er det bare å ta totalprisen du får fra bh-photo, med frakt, og legge på norsk mva. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Bummer PC dag (igjen). Tenkte jeg skulle spille litt Civilization IV (lenge siden sist). Gjett om laptop'en ble varm. Jeg lastet ned en utility som heter SpeedFan og den måler en temperatur på rundt 95 grader når jeg har spilt i rundt et kvarter. Er SpeedFan til å stole på? Har dere hardware guruer et annet program å foreslå? Selv lett redigering i PS Elements drar den opp i rundt 75 grader. Tom PS. Jeg har backup Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Hvor mye er amerikansk moms på? Det blir vel trukket fra. prisene hos bh-photo er uten noe som helst moms, du må betale en kjøpsmoms hvis du handler over disk (11%), eller innenfor en hvis radius av new york, men ellers er det bare å ta totalprisen du får fra bh-photo, med frakt, og legge på norsk mva. Blir ca. 13k på 70-200 f/2.8 IS. Noe som egentlig ikke er så ille i forhold til 16k her i Norge.. Takk. Endret 4. mai 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Bummer PC dag (igjen). Tenkte jeg skulle spille litt Civilization IV (lenge siden sist). Gjett om laptop'en ble varm. Jeg lastet ned en utility som heter SpeedFan og den måler en temperatur på rundt 95 grader når jeg har spilt i rundt et kvarter. Er SpeedFan til å stole på? Har dere hardware guruer et annet program å foreslå? Selv lett redigering i PS Elements drar den opp i rundt 75 grader. Tom PS. Jeg har backup Speedfan er til å stole på den, kjører denne selv. du kan også teste denne: HWmonitorHWMonitor.zip men denne er mer nøyaktig når det kommer til beskrivelser og sånt. Selv sliter jeg litt med ubuntu om dagen... Har nettop oppgradert til 9.04 og når jeg legger til skjermkortdriveren så får jeg "blackscreen" i stedet for login. Ser ut til at jeg må nedgradere igjen. Endret 4. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Problemet er bare at jeg har mista serialen. Lurer på om den satt på coweret til orginal-CD som er vekk. Ja, serialen står på et klistrelapp på CD-coveret. Kjipt når sånt skjer, og vet dessverre ikke hvordan du skal løse det. Har du registrert produktet hos Datacolor? Kanskje det hjelper. Jeg er heldigvis smart og skriver ned serialen på PC-en i tillegg, så har jeg den både lett tilgjengelig og i tilfelle esken blir borte. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 skrive serial på plata kan være lurt det også. Eller å ikke miste coveret.. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg bruker Core Temp (http://www.alcpu.com/CoreTemp/) til å sjekke tempen. Min gamle laptop var oppe i 100*C, og siden det var 3'e gang feilen inntraff fikk jeg hevet kjøpet under reklamasjon. Francis Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Speedfan er til å stole på den, kjører denne selv. du kan også teste denne: HWmonitorHWMonitor.zipmen denne er mer nøyaktig når det kommer til beskrivelser og sånt. Fine saker - da skal jeg prøve den også. Blir nok inn på service igjen. Selv sliter jeg litt med ubuntu om dagen... Har nettop oppgradert til 9.04 og når jeg legger til skjermkortdriveren så får jeg "blackscreen" i stedet for login. Ser ut til at jeg må nedgradere igjen. ATI skjermkort ? Jeg kunnne ikke bruke 09.04 på laptop'en for da låste den seg. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) ATI radeon 3870x2 bare fordi det heter x2 så er det krøll vøtt.. men trru jeg må tilbake på 8.10. den var jo knall.. jeeeyy... ble nytt stativ i dag. Manfrotto 190XB med 486RC2 kulehode. mannen på jp i moss måtte blunke 2 ganger da jeg dingla inn og rigget opp "Sigzilla" og D700 uten å trekke en mine. Når jeg var ferdig lurte han på om jeg var fornøyd, "ja" sa jeg. "jeg tar 2" blunka bak disken og jeg klaska 2 esker oppå. broder'n må jo ha et han au... Endret 4. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hehe. Er dessverre litt for få sånne entusiaster innom vettu. Er det 50-500 du har? Og holder den kombinasjonen da altså? Jeg kjøpte 055XPROB og 488RC2 for å være helt sikkert. Kan fort bli litt tungt da... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 4375,- ink Frakt & moms for 3 PW's fra BHphoto. Jeg hater prisene i Norge da den prisen tilsvarer to stk ca. Hvor ille er det egentlig med disse frekvensene? Og forresten, er det moms fra kaffebrus? Cybersync? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) ATI radeon 3870x2bare fordi det heter x2 så er det krøll vøtt.. men trru jeg må tilbake på 8.10. den var jo knall.. jeeeyy... ble nytt stativ i dag. Manfrotto 190XB med 486RC2 kulehode. mannen på jp i moss måtte blunke 2 ganger da jeg dingla inn og rigget opp "Sigzilla" og D700 uten å trekke en mine. Når jeg var ferdig lurte han på om jeg var fornøyd, "ja" sa jeg. "jeg tar 2" blunka bak disken og jeg klaska 2 esker oppå. broder'n må jo ha et han au... NVM Endret 4. mai 2009 av Inc Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hehe. Er dessverre litt for få sånne entusiaster innom vettu. Er det 50-500 du har? Og holder den kombinasjonen da altså? Jeg kjøpte 055XPROB og 488RC2 for å være helt sikkert. Kan fort bli litt tungt da... har 150-500. Er samme size som 50-500. kombinasjonen er litt tung på stativet, men fan skal klare å drasse med meg stativet også da. Dessuten ha råd til det. hehe. Det som er veldig fint er at "sigzilla" mounta på tripoden og kamera henger på linsa så er de ganske balanserte. Tror ikke jeg bør kjøre opp den siste lille biten som er på en enkel stang, holder nok kamera nede på krysset der bena møtes. Er jo et solid stativ. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Bigma'n = 50-500 Sigzilla'n= 200-500 Edit:tror ikke 150-500 har fått noen klengenavn ennå,så vi får vel dra igang en poll Endret 4. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Kan du oversette dette til Sonyisk hehe.. Sony har vel sånn liten bildebrikke den... Da er det enda lenger brennvidde på linsa hehe. Kan ikke mange andre språk enn Nikonsk Dessuten så er det ikke den helt største som er 2.8 elns altså... har denne. ikke meninga å skuffe dere altså. Er derfor jeg har "" rund sigzilla.. Edit: fiksa link... kan jo ikke linke til en canon da.. Endret 4. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 hehe.. Sony har vel sånn liten bildebrikke den... Da er det enda lenger brennvidde på linsa hehe.De har også fullframe-kamera i A900, men det er neppe det vedkommende har... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) hehe.. sjekka prisen på sigzilla nå.. Ikke fan om jeg gir 200k for ei linse altså. men jeg ser at 150-500 er størst i gjengen. http://www.juzaphoto.com/eng/articles/cano...-500_50-500.htm kanskje litt dårligere glass en de andre.. Denne må jeg lese.. Endret 4. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Den du har nå,har flere bruksområder hmm... bor litt lenger unna jeg men har jo en 150-500 fra sigma som fungerer utmerket godt som balltre. Endret 4. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
B25S Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Anbefaler IS på 70-200. Hvis ikke må du ha med deg monopod eller tripod overalt - hvis du ikke bare tar bilder under topp lysforhold da. En annen ting man får med på IS-utgaven, er værtettingen (både på f/4 og f/2,8). IS er svir jo veldig mye på pengepungen da, men er det virkelig verdt det? Har aldri hatt eller prøvd et objektiv med IS, men om jeg tar bilder er det enten 350D med 50mm f/1.4 eller 50D i fotosekk med stativ, 580EX og alle objektivene. Noen som vet om 70-200mm f/4 vil yte veldig bra optisk på en 5D Mark II? Dette objektivet skal vel i teorien være skarpere enn 70-200mm f/2.8, kanskje ikke helt åpen. Teit at jeg ikke kjenner noen i nærheten som sitter på en haug med snadderoptikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå