Bruker-93156 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Det kommer vel i posten om litt? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Er det billig objektiv (eller blitz o.l) på øya malorca (alcudia)? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Eg meinte at kravet om toll moms kjem seinare. Handla noko lite frå B&H, og rekninga for toll moms kom ei veke eller noko slikt etter at eg hadde fått vara. Endret 7. mai 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Ferdig å skrive "kort" refleksjon om foto oppgave! Yeah! (Den ble på nesten 1000 ord...) Jaja, bryansikt/careface <-- Careface Endret 7. mai 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 "we" don`t care. Hvis det hjelper Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 "we" don`t care. Hvis det hjelper You don't care Du kan ikke snakke for alle, men ja jeg bryr meg ikke om at dere ikke bryr dere Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Men vi bryr oss ikke om at du ikke bryr deg om at vi ikke bryr oss. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 "we" don`t care. Hvis det hjelper You don't care Du kan ikke snakke for alle, men ja jeg bryr meg ikke om at dere ikke bryr dere Hvem vet, kanskje jeg har flere personligheter... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det kjem seinare ... Er det ikke slik at det blir krevd i utleveringen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Eg handla med VISA på B&H for omlag 2000kr. Det var fyrst nokre dagar eller omlag ei veke (hugser ikkje nøyaktig) etter at eg hadde fått vara at ein rekning på omlag 600kr kom i posten. Redigert: Om det er det same alle stader veit eg ikkje, dette er den einaste gongen eg har handla frå statane. Endret 7. mai 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nope. Får oppkravet i posten om et par dager kan jeg tenke meg. Nå har det vært endeløse diskusjoner på dette. Er det toll på fotoutstyr, eller er det kun moms? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Kun moms. Grunnen til at du får regninga i posten senere, er fordi det er transportøren din som legger ut for momsen (DHL, FedEx, etc), i motsetning til når du får pakka med posten, da du ofte må betale for å få ut varen. Jeg har også vært ute for at transportøren krevde betaling for momsen ved utlevering. Sikkert mange forskjellige praksiser for de ulike firmaene. Endret 7. mai 2008 av abraxa Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er KUN merverdiavgift, også kjent som moms på fotoutstyr. MEN: Særdeles mange klarer ikke og skille her, og omtaler dette som toll. Og det er helt feil. MEN (2): Det kommer et "tollgebyr" på toppen av dette for 'arbeidet' med momsutregning osv. Konklusjon (Jada alt for å få det HELT klart): Det er kun moms + et tollgebyr (minstebeløp er 90kr men det kan være høyere) på fotoutstyr. Men ingen TOLLAVGIFT. Mvh, Beej80 Og ja, jeg følte for å stave det Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er ikke posten som leverer pakken på døra? Det er samme budfirma man velger ved kjøp, right? FedEx o.l. Kan man betale med Visa-kort, eller må man bruke kredittkort ved kjøp fra BH? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Då veit eg det, skal hugse dette til seinare. Korrigerte samtidig innlegget mitt lengre oppe. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Crap. Da tror jeg det allerede nå er noe galt som er feil med kameraet mitt. Jeg kan ikke velge fokuspunkter lenger. Uansett om jeg velger C eller S, og uansett hvor mange fokuspunkter jeg har valgt, responderer ikke kameraet når jeg trykker på funksjonsknappen bak. Og den fungerer bra i menyen. Kan det være noe jeg kom borti? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Kommet borti denne her kanskje? Edit: Tipper den er på den øverste Jeg pleier å bruke en av de to i midten Endret 7. mai 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Nei, det er forsøkt med alle disse 4 modusene. Bruker uansett bare de 2 i midten jeg og, med mindre jeg låner bort kameraet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå