Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Og da registrerte jeg meg.. :)

Igår kjøpte jeg meg et nytt kamera! En Hitachi HDC-887E.

Velkommen! Jeg håper du vil trives hos oss. :)

Kennyboi kommer med visdom!

"Spot Meter. I've never used this in any SLR camera."

:lol:

Sånn i prinsippet er jeg i mot sensur av nettet. Men Kennyboi setter den holdninga på en stor prøve.

Det burde forresten være et absolutt krav til en moderator å ikke sitere den mannen. Sitater fra ham utløser ukontrolerbar aggresjon fra undertegnede.

Tja.

Det jeg finner mest underholdende er hans enestående kommentarer om "... some photographers like to use photoshop. I'm more interested in getting out and taking great pictures [...]".

Ikke minst er det morsomt når han kjefter på 50Ds sRAW-filer. I følge ham er det idiotisk, fordi filene fortsatt er større enn JPEG-filene men har lavere oppløsning. For alle trenger jo 15mp, spesielt folk som skyter presse. Noen syns kanskje det er like greit å spare oppløsning og plass for å slippe å fylle opp laptopen i løpet av et par uker, men hva vet jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg telle enda en ny ripe i glasset på mitt canon 17-55 IS.. Eneste mulige forklaringen jeg har er at det faktisk er linsedekselet som lager ripene, uten at jeg ser hvordan.

Har noen vært borti lignende? Det er vel ikke normalt at et objektiv ripes opp på denne måten.

Lenke til kommentar
Nå kan jeg telle enda en ny ripe i glasset på mitt canon 17-55 IS.. Eneste mulige forklaringen jeg har er at det faktisk er linsedekselet som lager ripene, uten at jeg ser hvordan.

Har noen vært borti lignende? Det er vel ikke normalt at et objektiv ripes opp på denne måten.

Det er i alle fall ikke logisk at glass ripes opp av plast.

Det er faktisk veldig ulogisk. litt som å ripe opp respatex med spaghetti..

Lenke til kommentar

At man aldri kan lære!

3 sider utkast til fordypningsprosjektet har gått i duken siden strømmen gikk! Og dette skal leveres i morgen. Har sendt melding til læreren og bedt om 24 timers utsettelse, så får håpe det går igjennom.

Går det ann å skru på noe auto-save greier i Word?

Lenke til kommentar
Det er i alle fall ikke logisk at glass ripes opp av plast.

Det er faktisk veldig ulogisk. litt som å ripe opp respatex med spaghetti..

Sant nok, men det er det eneste jeg kan tenke meg som har hatt kontakt med glasset. Har aldri fått en eneste ripe i noen av mine andre objektiver så er lettere frustrert her..

Går det ann å skru på noe auto-save greier i Word?

Word skal gi deg valget om å gjenopprette filen med mindre du har skrudd av denne funksjonen?

Lenke til kommentar
Dersom du ikke ønsker å motta epost hver gang et av bildene dine fårr en kommentar kan du logge deg inn på Foto.no og gå til din egen side og velge 'Rediger informasjon om meg selv'. Her kan du skru av eller på denne tjenesten.

Spot leif!

Æ fårr da aldri kommentara!

Lenke til kommentar

E må sei at e bi saatans førbainna når e ser at de tytjepelkan på dåtten ikke klare å lag ein helgelænningversjon a sia. Dæsken døtte snøtte på snor!

Disclaimer: Setningen er avstemt etter Norsk Rikskringkastings føringer for sterk språkbruk fra opprørte mennesker fra Norges nordlige regioner.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Før da kjemme, so mao dai vel før faen vordira ai versjon pao Sogning, hinadeg dao mann. Kan dai faen ikkje prioritira?

Nai. Eg saie da slik da e. Råtabodladn i Foto.no sku ha vortn innatestappa og ommatejokka.

-----

Prøveeksamen i morgen. FAAAAEN.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...