Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor noen gidder å kødde med slikt... Tjener de penger på det?

Her er det ikke bare et bilde som er fake'et, men en hel serie pluss artikkel... Mye jobb ass...

Er vel noen som har våte drømmer om slikt da.

Tom

I'd say they're doin' it for the phuck of it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jo fotografere i ett bryllup nå snart og lurer derfor på om minolta sin 70-210 f/4 duger inne i kirko?

Kirken har en del glass og lys som slipper inn fra siden, men hadde håpet å unngå iso over 800...

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Kan du ikke bare dra til kirka og se hva slags lukkerhastighet du får i overskyet vær med f/4 og 800 ISO?

Francis

Kommer ikke inn i kirken og den er ganske langt vekke :(

Har jo 50mm sånn i tilfelle men hadde håpet å komme litt nærmere innpå personene med zooooooom

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Bruker stortsett bare en 50mm eller en 24-70 inne i kirker jeg. Holder i massevis, om du er så heldig at du har ben som funker.

Ikke noe problem å komme nærme nok med det i de fleste kirker. Er ikke så skummelt å gå nærme. Med alle idiotene med kompakt kamera som står å flasher fra andre sida av kirka er du uansett den minst distraherende fotografen.

Lenke til kommentar
80-200/1.4 anyone?

http://www.photohobby.net/webboard/detail.php?topicid=13406

Selv tror jeg at det er shoppet...

:)

De tekniske dataene som oppgis et stykke ned er optisk umulige. Her er filterdiameter oppgitt til 105mm. 105mm filtergjenger slipper rett og slett ikke inn nok lys til å kunne gi f:1,4. Teoretisk kan du komme deg nesten ned mot f:2 med en slik åpning, men ikke lenger.

Lenke til kommentar
80-200/1.4 anyone?

http://www.photohobby.net/webboard/detail.php?topicid=13406

Selv tror jeg at det er shoppet...

:)

De tekniske dataene som oppgis et stykke ned er optisk umulige. Her er filterdiameter oppgitt til 105mm. 105mm filtergjenger slipper rett og slett ikke inn nok lys til å kunne gi f:1,4. Teoretisk kan du komme deg nesten ned mot f:2 med en slik åpning, men ikke lenger.

Forøvring så skulle vel 80mm på ett sony crop kamera være 120mm og ikke 105mm som oppgitt...

Lenke til kommentar
Hihi..

Nesten så man skulle tatt en tur til Moss. Om det ikke var for lukta, da. :)

Den "originale" mosselukta som petterson står for er så godt som borte, men noen luringer på fyllinga ute ved E6 fant ut at de skulle snu den på hodet elns.. Så nå lukter det helvette der i stedet. Heldigvis langt unna sentrum.

lurer litt på om jeg må dra på det lan'et

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...