gorpium Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Kjøpte en Epson skriver for noen måneder siden, utskriftene ser helt for jævlig ut. Holder meg til billige og greie Japanphoto. Såpass. Ble nylig kjøpt inn en Epson R2880 hos oss og de utskriftene den gir er fantastiske. Hmm.. tror jeg må få til litt flere bilder med bomstativ og fisheye. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Kjøpte en Epson skriver for noen måneder siden, utskriftene ser helt for jævlig ut. Hvilken skriver er dette? Hadde planer om å bestille en ny Epson-skriver selv i løpet av noen dager ... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) De jeg kjøpte er ihvertfall ikke plast. Skikkelig god byggekvalitet, i metall. Hvilket SKU-nummer var det på de (Nikon) du kjøpte? EG denne Edit: Bilder med 135 F/2L og mellomringer (@ F/2) kommer sikkert om litt. Endret 1. mai 2009 av sn0dig Lenke til kommentar
ElGorillos Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 De jeg kjøpte er ihvertfall ikke plast. Skikkelig god byggekvalitet, i metall. Hvilket SKU-nummer var det på de (Nikon) du kjøpte? EG denne Edit: Bilder med 135 F/2L og mellomringer (@ F/2) kommer sikkert om litt. Takker! Dessverre ser det nå ut som om at disse har blitt fjernet (med mindre du linket feil?) fra utvalget deres. Ja ja, så lenge været holder seg skyfritt - skal jeg ikke klage jeg EG Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Takker! Dessverre ser det nå ut som om at disse har blitt fjernet (med mindre du linket feil?) fra utvalget deres. Ja ja, så lenge været holder seg skyfritt - skal jeg ikke klage jeg EG Var nok bare jeg som linket feil tror jeg, for jeg finner de fortsatt på siden. Link Evt SKU 12458 Lenke til kommentar
ElGorillos Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Var nok bare jeg som linket feil tror jeg, for jeg finner de fortsatt på siden.Link Evt SKU 12458 Stemmer, det var vist et 9 tall på slutten for mye i forrige link. Takk igjen EG Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Hva er raskeste lukkertid man kan bruke i en kirke av komfirmanter som går opp midtgangen,uavhengig av lys,blender og iso.Tenker mer på og unngå bevegelseuskarphet,dem springer vel ikke akkurat opp midtgangen. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 135mm F/2L med mellomringer. ikke crop, bare nedskalert Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hva er raskeste lukkertid man kan bruke i en kirke av komfirmanter som går opp midtgangen,uavhengig av lys,blender og iso.Tenker mer på og unngå bevegelseuskarphet,dem springer vel ikke akkurat opp midtgangen. 1/200sek bør fungere... Da jeg var konfirmant, i 2005(?), sto vi for det meste stille... Vi gikk forøvrig sakte når vi gikk i tog gjennom kirken.. Endret 1. mai 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Hva er raskeste lukkertid man kan bruke i en kirke av komfirmanter som går opp midtgangen,uavhengig av lys,blender og iso.Tenker mer på og unngå bevegelseuskarphet,dem springer vel ikke akkurat opp midtgangen.Stort sett samme optiske lover som gjelder i kjerka som ellers på kloden? Så det avhenger veldig av hvilken brennvidde du bruker, og om du eventuelt bruker billedstabilisering eller ikke. Med god avtrekkerteknikk kan du bevege deg ned til 1/30 omtrent i vidvinkelområdet, og ca 1/50 i normalområdet. Vil du sikre alle bildene bør du legge deg et halvt til et helt trinn høyere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 var vel det jeg tenkte meg,men komfirmantene er delt opp i 4 puljer i år for og unngå trengsel for komfirmantene,familie og kjøretøyer på utsiden. Med 70-200 f/2.8 og iso 400 skulle det gå greit og kanskje noe ekponeringskompensasjon,hvis det blir noe raskere så får jeg heller prøve 50mm F1.4 selv om den kanskje blir noe vid. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Jeg brukte ISO 1600 og 3200 når jeg tok bilder inne i konserthuset da søskenbarnet mitt konfet seg sist helg. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Hva er raskeste lukkertid man kan bruke i en kirke av komfirmanter som går opp midtgangen,uavhengig av lys,blender og iso.Tenker mer på og unngå bevegelseuskarphet,dem springer vel ikke akkurat opp midtgangen.Stort sett samme optiske lover som gjelder i kjerka som ellers på kloden? Så det avhenger veldig av hvilken brennvidde du bruker, og om du eventuelt bruker billedstabilisering eller ikke. Med god avtrekkerteknikk kan du bevege deg ned til 1/30 omtrent i vidvinkelområdet, og ca 1/50 i normalområdet. Vil du sikre alle bildene bør du legge deg et halvt til et helt trinn høyere. Nå er nok konfirmantene i bevegelse som jeg ser på som problematisk,klarer nok 1/60 handhold på 70-200mm F/2.8 med is men da må dem ikke bevege seg Får bare håpe kirka er godt opplyst,vil ikke bruke blits. Edit:har 30D Endret 1. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Nå er nok konfirmantene i bevegelse som jeg ser på som problematisk,klarer nok 1/60 handhold på 70-200mm F/2.8 med is men da må dem ikke bevege seg Får bare håpe kirka er godt opplyst,vil ikke bruke blits. Edit:har 30D Konfirmanter hopper å sprekker ikke akkurat nedover kjerkegulvet Sørger du for å plassere deg sånn at de beveger seg mot deg, da kan du nok nærmest se bort fra bevegelsesuskarphet, så sant du ikke tyner utstyret for langt. Ellers ville jeg nok heller valgt en normalzoom. Få med litt miljø og litt naturlig lys, som gir fin ramme rundt det hele. Kirkebelysning er som regel sparsom, men virkningsfull. Ingen krise om det ikke blir knivskarpt heller. Det gir eventuelt bare en ekstra symbolsk dmensjon til bildene. Bevegelse kan symbolisere overgang fra en fase, til en annen. Den var dyp Dette er kunst. Så det er du som bestemmer, ikke sant? Nærbildene som avslører kvisene kan du ta seinere på dagen tenker jeg. Men det er meg Endret 1. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Joa,men tenkte litt på og få hodebilder/ansiktsuttrykket når guttungen til broren min er på vei opp til presten. Men jeg får se an og tilpasse meg situasjonen,blir vel heller vanskelig og få omgivelsene til og tilpasse seg Edit:Har en grei vidvinkel som jeg også har tenkt og bruke,for og få med meg omgivelsene/stemningen.Blir vel og møte opp litt før for og få testet lyset og skyggene. Endret 1. mai 2009 av Nautica Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Kjøpte en Epson skriver for noen måneder siden, utskriftene ser helt for jævlig ut. Hvilken skriver er dette? Hadde planer om å bestille en ny Epson-skriver selv i løpet av noen dager ... Den billige som akam testet ifjor. Ble testet sammen 2-3 andre skrivere. R-285 eller R-265. Fikk faktisk skrevet ut ett bilde som var bra, men det var før jeg startet med å rote med fargeprofiler etc. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Fikk faktisk skrevet ut ett bilde som var bra, men det var før jeg startet med å rote med fargeprofiler etc. Så ikke akkurat skriverens feil da... Min erfaring med denne klassen av Epson-skrivere er at de skambanker konkurransen. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 (endret) Min erfaring med denne klassen av Epson-skrivere er at de skambanker konkurransen.Det er min erfaring også ;-) Jf. nevnte test :-) Endret 1. mai 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Når det er snakk om Epson skrivere, så er Epson Stylus PRO 3800 helt fantastisk. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 1. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2009 Hmm.. tror jeg må få til litt flere bilder med bomstativ og fisheye. Ble drit tøft! Gleder meg til jeg får kjøpt meg 10-17mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå