Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke søren om jeg skal på trøøøvann. Til helga skal jeg jobbe med norsk også har jeg fått meg helgejobb på et hagesenter.

Hadde ikke tenkt å dra dit selv, men gruppepres er, og blir, gruppepress.

Skal bli greit å få drikke i andre omgivelser enn de lokale òg. Med mindre ddet er mer slossing i 'trøvann', enn her, noe jeg vanskelig kan forestille meg :p

Lenke til kommentar
Neat. 14-54II ble testet i siste Fotografi, jeg har ikke sett Sandåker like gledesstrømmende siden han testet 14-35/2.0 og 150/2.0. :p

Du har jo forgjengeren, kommer du til å bytte nå?

Tom

Nei, det er andre ting jeg kan bruke pengene på. Og jeg har ikke akkurat et utpreget problem med skarphet.

Har mer lyst på 35-100 eller 14-35, men de er gaaanske dyre som vi alle vet. :/

Lenke til kommentar
Jeg syns Edda kunne lage en avtale med alle norske webshops.. slik at alle som er tilknyttet Edda obskurt kan kjøpe hva de vil fra webshoppene for en hundrelapp.. :D
Jo, jeg er med på den. Kunne brukt noen hundrelapper da...

Forøvrig - burde ikke batteriet på D3 holde til mer enn drøyt 300 bilder, med 14-24 og SB-600 påmontert? Brukte litt liveview (kanskje 5-6 bilder) og kikket litt på skjermen (mest for å sjekke eksponeringen), samt overført bilder 4-5 ganger underveis - men synes likevel det var i svakeste laget - tross alt...

Lenke til kommentar
Skal vell holde til 3900 eksponeringer så vidt jeg vet..
Ja, og selv om dét tallet er av akademisk interesse for min del (skal levere tilbake kameraet i ettermiddag), kunne jeg veldig godt tenke meg å ta noen flere bilder av utsikten fra leiligheten, da det har blitt fantastisk vær her i Tromsø akkurat nå...
Lenke til kommentar

Min erfaring er at når AF jobber mye, da forsvinner strømmen raskt. Spesielt med tungt glass, det gir mye masse å flytte. Så f.eks sportsfoto, med følgefokus, suger mye strøm.

Jeg mener ikke å antyde at 300 eksponeringer er normalt. Det høres påfallende lite ut. Men hvis jeg ønsker å pine litt ekstra ekponeringer ut av en ladning, da skrur jeg av display og fokuserer manuelt.

EDIT: Faktorenes orden har betydning. Retta lite påfallende, til påfallende lite :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar
k-ryeng: vet du at batteriet er i tipp-topp stand? Det kan jo være herpa av noen andre som ikke vet hvordan batterier skal behandles... (ta forbehold om at jeg ikke har peiling på hvilken type batteri det er..)
Eieren lurte på om det kunne være at det ikke var gjort kalibrering av batteriet siden det var nytt. Nå er jo glasset som er brukt tungt, men han bruker det jo selv også, og syntes det hørtes veldig rart ut at det ikke hadde vart lenger.

Jeg er ganske sikker på at batteriet skal være bra, kameraet er meget pent behandlet ellers, og jeg tror eieren vet hvordan batteriet skal/bør lades. Får uansett ladet det på nytt i dag, så jeg får tatt de siste bildene jeg trenger før jeg leverer det tilbake :-)

Lenke til kommentar
14-24 er tungt, ja. Men dersom 14-24 skulle kreve så mye strøm lurer jeg på hvordan sportsfotografene klarer seg med D3 og 400/2.8...
Aggregat? ;-) Neida, det er nok et eller annet som ikke er helt som det skal være - enten det er opprettelig eller ikke. Skal uansett stikke og få ladet batteriet nå :-)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...