Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KEH.com har en Micro-Nikkor AI 55/3.5 i EX-kvalitet til ca 1600,- NOK inkludert alt (frakt, MVA, fortollingsgebyr og valutapåslag). Litt dyrt, eller?

Tjaaa. Er det i topp stand så er det vel ikke så mye å nøle etter, hvis du ikke vil sitte på gjerdet og vente på et nytt tilbud 200 kroner lavere. Vel, dette går vel mest på din egen smerteterskel når det gjelder en enkeltutgift. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva dette er verdt i kroner.

Lenke til kommentar

Har bestilt premie til meg selv for godt gjennomført på Aprilfesten :grin:

Og så har jeg sendt inn bugvarsel på UFRaw/Gimp i nye Ubuntu, den ser ut til å være på vei oppover i systemet...... Men PCen krangler etter at jeg oppgraderte med mere RAM og ny Ubuntu :realmad::wallbash: Ser dog ut til å funke OK bare jeg kjører alle vifter på full storm :hmm:

Lenke til kommentar
KEH.com har en Micro-Nikkor AI 55/3.5 i EX-kvalitet til ca 1600,- NOK inkludert alt (frakt, MVA, fortollingsgebyr og valutapåslag). Litt dyrt, eller?

Tjaaa. Er det i topp stand så er det vel ikke så mye å nøle etter, hvis du ikke vil sitte på gjerdet og vente på et nytt tilbud 200 kroner lavere. Vel, dette går vel mest på din egen smerteterskel når det gjelder en enkeltutgift. Jeg har rett og slett ikke peiling på hva dette er verdt i kroner.

Jeg mener de går for $2-300 på ebay, så dette er vel ikke så galt...

Lenke til kommentar

Det står ikke på prisen i absoluttverdi, men jeg liker av prinsipp ikke å gjøre dårlige kjøp :) Dessuten får jeg antakelig tak i en brukt AF-D 60/2.8 til ned mot 2-2500 her på berget, så jeg mener vel egentlig at jeg burde spare mer på å gå for den gamle varianten.

Ken Rockwell estimerer en bruktverdi på $65. Det er en drøy tredjedel av hva KEH skal ha. EX-kvalitet er bra optisk, men ikke strøken ellers.

Lenke til kommentar
Er ikke det BGN som er det? Trodde EX var excellent i alt som var, EX+ var helt som nytt...

Her er KEH sin beskrivelse av EX:

"Excellent" Shows moderate wear. May have small dents and/or dings and slight finish wear. Glass may have slight marks and/or blemishes that will not affect picture quality*.

Dette stemmer også bra med den 105/2.5 jeg kjøpte derfra.

Lenke til kommentar

Har vært utestengt littegrann ser det ut som.

Men har iallefall motatt mitt EF 50mm f/1.4 :w00t:

Er veldig vassen på f/1.4, men jeg hadde ikke noen store forventninger da jeg hadde lest endel tester av det. Dette objektivet er jo helt sylskarpt på f/2.0. Vil nok bli en fin kompanjong på lokale konserter og forestillinger.

Forresten noen som har fått sitt Canon 500D allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...