Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Escape har jeg aldri sett at de har flyttet. Fn ligger på Ctrl-plassen på mange andre maskiner, men det tok nøyaktig én dag å venne seg til. Dessuten må vel IBM/Lenovo kunne sies å ha hevd på bærbartastaturer - de har holdt på lenger enn de fleste ;-)

Escape har ligget på oversiden av F1 på Thinkpad siden en gang på 90 tallet - ikke ved siden. Det å treffe F1 istedet for escape er mer enn mildt irriterende. Ser at den nye SL300 har fikset det.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@tom: har du fått til lightroom 2 / ps cs3 i ubuntu?

Niks - de fungerer ikke under Wine. Bibble Pro finnes i en native utgave som fungerer helt fint.

Tom

fikk faktisk fyret opp lightroom 1.4 (ikke 2) men der dukket opp det kjente problemet at den ikke kan skrive til TMP filen den skal ha for å fungere. cs3 startet ikke i det heletatt.. kanskje man må over på pclinuxOS :p der står det hos wine at den skal fungere der :p

jaja.. vi får håpe det kommer mere native støtte i linux for flere programmer etterhvert, man ser jo nå at linux blir mer og mer aktuelt

Lenke til kommentar
Escape har ligget på oversiden av F1 på Thinkpad siden en gang på 90 tallet - ikke ved siden. Det å treffe F1 istedet for escape er mer enn mildt irriterende. Ser at den nye SL300 har fikset det.
Når du sier det - jeg har faktisk aldri tenkt over det, og jeg har brukt min Thinkpad i godt over fem år :-) Den ligger øverst til venstre - det er det viktigste for meg...

Uansett - de fleste bærbare har tastatur med noen nykker - jeg har egentlig aldri hatt noen som har vært helt feilfrie. Det beste har nok vært på en Dell Inspiron 5000e som jeg hadde rundt år 2000 - men det var det i overkant mye svaiing i i forhold til hva jeg liker. Maskinen ellers var herlig, bare synd kvaliteten til Dell var så som så, for å ikke snakke om servicen deres...

Lenke til kommentar

Ny skrytemelding fra undertegnende ;)

Fikk nettopp melding om at lokalavisa vil bruke ti av bildene mine fra operaåpninga :)

Ikke dårlig syns jeg. Nettsidene deres er ikke oppdatert ennå, så foreløpig kan jeg ikke vise noe.

Men jeg gir et hint om det dukker opp noe der etterhvert.

Var forresten vanskeligere lysforhold enn jeg venta meg.

relativt lite lys, mye baklys og til tider svært blanda farger. Så blanda at det ble håpløst å ta oversiktsbilder. Det ble bare fargelapskaus.

Kanskje til tider litt "Photoshoppet", men
!! :D :D :D
:)

Har sett den før. Men den tålte absolutt et gjensyn.

Fikk meg til å tenke på Berlevåg mannskor. Den voldsomme entusiasmen for et rimelig sært prosjekt.

Lenke til kommentar
Aaah :D

Den forandrer en god del :)

Viste at det fantes en hack som ha Curves for PSEL 3, men dette var jeg ikke klar over. Finnes det forresten noe tilsvarende (altså Curves hack) for nyere versjoner av PSEL?

Color Curves som PSEL har nå, er omtrent like nyttig som rumpelo.

Endret av fototim
Lenke til kommentar
http://www.earthboundlight.com/phototips/c...ements-4-5.html -- denne skal iallfall fungere i PSE 6.
:D Nå går smilet helt rundt her.

Hadde mista den lenka, og var ikke i stand til å huske hvor jeg opprinnelig fant den. Ikke var jeg klar over at den virka på høyere enn v.4 heller.

EDIT: Lenke nummer to ser også ut til å være gull :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...