tomsi42 Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 hvis det finnes en "lik" maskin tar jeg heller det...Den er ikke lik, men Lenovo X300 er ganske "lik"... En fordel med lenovo sine maskiner er at de virker brukbart sammen med linux. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 En fordel med lenovo sine maskiner er at de virker brukbart sammen med linux.En annen fordel er at det er en Thinkpad ;-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 En fordel med lenovo sine maskiner er at de virker brukbart sammen med linux.En annen fordel er at det er en Thinkpad ;-) Om det er en fordel kan diskuteres Har ThinkPad T60p på jobben. Stort sett grei, men den har sine sider den også. Det største irritasjonsmomentet (og det er stort) er at de har flyttet på Escape tasten. For vi og emacs brukere, så er det et helligbrøde. Tom Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Her er det en T42 som får gjennomgå. Jeg har aldri helt hatt troen på disse Thinkpaddene før jeg begynte å ta en i bruk. Liker dem bare mer og mer. Ser ut som om det blir en X301 ganske snart. T60 har for øvrig noen snodige måter å reagere på når den settes i docking eller taes ut av den. Forskjellig hver gang, men aldri til det positive Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Det verste jeg vet er når Fn og Ctrl flyttes. CTRL SKAL VÆRE YTTERST! Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Enig Simon. ..det er forresten hat at noen setter </>-knappen til høyre for spaca også. Tastatur er og blir en vanesak. Umulig å bytte uten å bannes i evigheter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 T60 har for øvrig noen snodige måter å reagere på når den settes i docking eller taes ut av den. Forskjellig hver gang, men aldri til det positive Du sier ikke det Trikset er å gå i suspend først. Både inn og ut. Eller å slå av først. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Det verste jeg vet er når Fn og Ctrl flyttes. CTRL SKAL VÆRE YTTERST! +5 Heldigvis har flere maskiner mulighet i bios for å endre dette - så skal du bare endre teksten på knappene.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) delete skal også være ytterst mener jeg... forbanna irriterende når den flyttes 1-2 plasser inn. Heftig pris på lenovo x300... @tom: har du fått til lightroom 2 / ps cs3 i ubuntu? Endret 27. april 2009 av Dewil Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 @tom: har du fått til lightroom 2 / ps cs3 i ubuntu? Hvis det er mulig er det ikke utenkelig at jeg bytter til Ubuntu til sommeren når jeg er ferdig på skolen og ikke trenger å ha Visual Studio ++ installert på privatmaskinen min. Francis Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 CS3 skal kjøres fint igjennom Wine - Lightroom på den andre siden er ubrukelig om du ikke vil kjøre v1.0 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 VÅRE DEMONER JAAAAAAAAAAAA Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Liten ting jeg har lurt på lenge.. På kit objektivet så er blenderen 3.5-5.6 Hva er det som bestemmer når det skal gå ann å få den ned i 3.5? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Liten ting jeg har lurt på lenge.. På kit objektivet så er blenderen 3.5-5.6 Hva er det som bestemmer når det skal gå ann å få den ned i 3.5? Brennevidden. På maks vidvinkel kan du få blenderen ned til 3.5. Med maks zoom så er det laveste du kan få blenderen 5.6 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Brennvidden. På 18mm er den f3.5 også blir hullet mindre og mindre jo mer du zoomer. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Takk til alle som har kommet med forslag til kurskvelden. Layer Mask er desverre lite aktuelt, siden det ikke finnes i Elements. Jeg kartla nemlig, og fant ut at de fleste som hadde PS ikke hadde fullversjon. Blir litt overkill og oppfordre folk som strever med et 800 kroners program, til å punge ut med det tidobbelte (Når det er sagt, så er kanskje Layer Mask er den beste grunnen til å oppgradere... Etter det jeg har forstått, forenkler det en del prosesser. Men allikevel, tviler sterkt på at noen av deltakerne vil oppgradere med det første). For å motsi meg selv litt Lightroom kommer jeg til å vise, fordi det er så suverent mye mer effektivt å bruke enn Elements. Spesielt til sorteringsprosessen, som for meg er den viktigste delen av billedbehandling. Endret 27. april 2009 av fototim Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 (endret) Da har jeg bestilt meg en Orbis. Ikke det beste av ringblitser, men langt hendigere å ta med seg. Tegning av et av bildene mine. Endret 27. april 2009 av gorpium Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 @tom: har du fått til lightroom 2 / ps cs3 i ubuntu? Niks - de fungerer ikke under Wine. Bibble Pro finnes i en native utgave som fungerer helt fint. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Om det er en fordel kan diskuteres Har ThinkPad T60p på jobben. Stort sett grei, men den har sine sider den også. Det største irritasjonsmomentet (og det er stort) er at de har flyttet på Escape tasten. For vi og emacs brukere, så er det et helligbrøde.Escape har jeg aldri sett at de har flyttet. Fn ligger på Ctrl-plassen på mange andre maskiner, men det tok nøyaktig én dag å venne seg til. Dessuten må vel IBM/Lenovo kunne sies å ha hevd på bærbartastaturer - de har holdt på lenger enn de fleste ;-) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. april 2009 Rapporter Del Skrevet 27. april 2009 Her er det en T42 som får gjennomgå. Jeg har aldri helt hatt troen på disse Thinkpaddene før jeg begynte å ta en i bruk. Liker dem bare mer og mer. Ser ut som om det blir en X301 ganske snart.Jeg er også "forelsket" i Thinkpad etter mer enn fem års T40p-eierskap. Har HP gjennom jobben nå, men det er på ingen måte det samme - selv om det er forholdsvis dyre og "lukseriøse" HP-modeller vi har også. Når jeg skal ha ny bærbar privat, blir det Thinkpad (eller kanskje Ideapad, hvis jeg får en skikkelig stasjonær først). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå