Dewil Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 NPU er smuud.. velkommen til klubben har sånn kort jeg oxo.. ganske så stilig altså... hehe Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Da er jeg jammen NPU og CPS medlem. Kort er "på vei i posten", men det kommer nok til å ta en hel del uker.. Hva brakte deg tilbake til det gode (D200) selskap? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 De bruker god tid på å sende det NPU-kortet ja. Hadde faktisk glemt hele greia jeg før det plutselig en dag dukka opp i posten. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 for min del tok det litt over en uke å få et NPU kort Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hva er NPU/CPS medlemskap? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Har ikke lekt journalist på ei god stund, så det skal bli artig. Tipper jeg kommer til å stå for mesteparten av fotograferinga, mens hun jeg skal være sammen med skriver. Leverer jeg, så kan det nok hende at det blir mer frilansing igjen. Lykke til! Husk å send link når bildene er oppe og går! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hva er NPU/CPS medlemskap? "Profesjonell-klubbene" for Nikon og Canon.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hva er NPU/CPS medlemskap? "Profesjonell-klubbene" for Nikon og Canon.. canon/nikon sitt svar på Felleskjøpet Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Tok bilde av en bataljon i sted. Fikk en egen brannbil som jeg skulle stå på. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hva er NPU/CPS medlemskap? "Profesjonell-klubbene" for Nikon og Canon.. canon/nikon sitt svar på Felleskjøpet Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Huff. Tok lang tid å rendre dette. Sluttfilen kom på 1,2 GB. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Lykke til! Husk å send link når bildene er oppe og går!Om de havner i nettutgaven av avisa, ja. Men lokalavisa er ikke alltid like flinke til å holde nettutgava ajour, så det vil vise seg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Huff. Tok lang tid å rendre dette. Sluttfilen kom på 1,2 GB. Gøy. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Naturleg lys er for pyser.Naturlig lys er for fotografer. Blits blir i beste fall en dyktig etterligning av orginalen. Jævla godt sagt. -Lazy Ja ikke sant Jeg var steike fornøyd med den formuleringa. Og bare så det er sagt. Jeg er ikke fanatisk antiblits. Men som regel så forsøker jeg å ballansere den med det naturlige lyset. Ofte bare Fill. Bruker faktisk og en del innebygget, når det kun er et bittelite løft som trengs. Er jeg forsiktig nok, så fungerer det ofte helt greit. Trengs det mer, tyr jeg til håndholdt med liten softbox. Så lenge det ballanseres med eksisterende lys, trengs ofte ikke så voldsomt utstyr. Jeg eksponerer mauelt, og lar TTL-automatikken styre blitslyaet, med eller uten EV-komp. Jeg har lagd meg en mental sjekkliste for lyset: 1. Er det naturlige lyset bra, bruker jeg det. 2. Er det lite lys, men at lyset har kvaliteter, da strekker jeg meg for å fange det, as is. 3. Er lyset interesant, men har problematiske skygger, da løfter jeg det med Fill. 4. Trengs det mer enn Fill, da ballanserer jeg forsiktig. Ikke at en sånn filosofi er det eneste riktige. Men den motsatte, "Naturlig lys er for pyser", blir alt for unyansert. Når jeg hører sånt, da er det at jeg blir frista til å be folk lære seg å fotografere. Endret 24. april 2009 av fototim Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Huff. Tok lang tid å rendre dette. Sluttfilen kom på 1,2 GB. Gøy. Kjempe. Spesielt gøyt å tenke på at det var det første av ren rekke bilder som skal lappes sammen. Tør ikke å tenke på hvor lang tid det hadde tatt på min maskin hjemme. Greit å ha to maskiner her. Ikke pokker om jeg tuller med Mac'en nå som Photoshop voldtar den. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Hva er NPU/CPS medlemskap? "Profesjonell-klubbene" for Nikon og Canon.. FWIW er ikke NPU Nikons "proffklubb" - det er NPS. NPU er for oss nerder med litt for dyrt utstyr... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1102182 All hjelp mottas med takk! Francis Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 Huff. Tok lang tid å rendre dette. Sluttfilen kom på 1,2 GB. Gøy. Kjempe. Spesielt gøyt å tenke på at det var det første av ren rekke bilder som skal lappes sammen. Tør ikke å tenke på hvor lang tid det hadde tatt på min maskin hjemme. Greit å ha to maskiner her. Ikke pokker om jeg tuller med Mac'en nå som Photoshop voldtar den. Du får sprute på litt startgass i innsuget på mac'n så går'e litt fortere. (Trim heter det i indre Østfold) Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 24. april 2009 Rapporter Del Skrevet 24. april 2009 FWIW er ikke NPU Nikons "proffklubb" - det er NPS. NPU er for oss nerder med litt for dyrt utstyr... NPU krever særdeles lite i forhold til CPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå