Aetius Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Til helgen stikker Akam-redaksjonen + en kar fra salgsavd på fototur til Runde, for å skyte lundefugl og havørn (bl.a., i tillegg til toppskarv, havsule, smygfjert, vinkelstjert, gul gjøk og gammel ørn). Med oss har vi vårt private utstyr: Canon EOS 5D Mark II Canon EOS 50D Canon EOS 30D Canon EOS 450D (Akam sitt) To stykk EF 70-200 f/2.8L IS USM EF 70-300 f74-5.6 DO IS USM EF-S 17-55 f/2.8 IS USM EF 24-70 f/2.8L EF 16-35 f/2.8L USM II To stykk Tamron 17-50 f/2.8 To stykk 1,4x telekonvertere Og i tillegg låner vi et 5D Mark II fra Canon, foruten følgende godglass: Canon EF 800mm f/5.6L IS USM Canon EF 400mm f/4 DO IS USM Canon EF 200mm f/2L IS USM Er det rart jeg gleder meg som en unge? Endret 22. april 2009 av Aetius Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 ... .. ingen 1200 5.6?... :!: Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Er det rart jeg gleder meg som en unge? Nei. Hmpf. Selv om 400/4 DO får mye kritikk i forhold til ytelse for penga, så er det et objektiv som blåste meg vekk - vekt, vekten er helt utrolig! Man tenker at denne store L-telen veier mange kilo - guess again. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 .. ingen 1200 5.6?... Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før. Bilder med 40D her og her. 400 DO suger pungsvette i motlys, men bortsett fra det er den bra. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 .. ingen 1200 5.6?... Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før. Men ikke i den norske fjellheimen for å ta bilder av dyr Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Er det rart jeg gleder meg som en unge? Din jæ**a unge ass du må ikke komme her å tro at jeg er missunnelig Har dere noen ledige stillinger som jeg kan fylle .. ingen 1200 5.6?... Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før. Bilder med 40D her og her. 400 DO suger pungsvette i motlys, men bortsett fra det er den bra. :!: I bet :!: .. ingen 1200 5.6?... Neh, hva er vitsen med det, den har jeg jo prøvd før. Men ikke i den norske fjellheimen for å ta bilder av dyr Synd den ikke har IS Endret 22. april 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 I dag har det vært mange som har gitt uttrykk for at de savner Hr. Olsens tilstedeværelse her på forumet dypt. Samtidig har en del nevnt at fluebildene ikke er spesielt savnet. Jeg slenger meg på når det gjelder savnet av Olsens husering er på forumet, og spesielt i denne tråden. Kom jo en del "skitpreik" fra den kanten (i betydningen helt uinteressante kommentarer, noe han slett ikke var/er alene om), men greit nok det, en tråd som dette bør ha romslig takhøyde. Så var det fluebildene. Jeg er en av de som savner dem dypt, selv om det kanskje kunne bli litt mange ensartede utgaver. Etter min ringe oppfatning var disse bildene noe av det mest briljante jeg har sett av makroarbeid, det var alltid en sann fryd å studere dem. Så Osen, om du leser dette: Bit i deg stoltheten og send en "pretty please" til de høye Akam-makter. Veldig mange av dine gamle forumvenner savner både dine omfattende kunnskaper som du villig delte og dine utrolige makrobilder. -Lazy Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Hvis det er så farlig så kan jeg kjøpe en is til deg. Vil du ha båtis eller sandwich? IS på det objektivet ville (nesten) ha vært bortkastet. Ingen håndholder 16kg med glass uansett. Nei, skal man ha ett sånn objektiv så skal man legge i noen tusen i stativ også. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Ingen håndholder 16kg med glass uansett. Tja... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Sigmas kanon er litt mer kompakt og ikke med like lang brennvidde da. 1200mm L er ganske 'front heavy'. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Ok da. Ingen håndholder 16kg med glass i over 10 minutter. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 (endret) IS på det objektivet ville (nesten) ha vært bortkastet. Ingen håndholder 16kg med glass uansett. Nei, skal man ha ett sånn objektiv så skal man legge i noen tusen i stativ også. Så særiøs du plutselig ble ISfox: "While one person can mount the 1200 L on a tripod, two people make the job significantly easier and far less risky. Don't even think about handholding this lens. Even if you were strong enough to hold the lens up, the balance point of the tripod foot is too far away to reach for support purposes. Holding behind this balance point makes the rig far too front-heavy to balance. So, plan on needing a solid tripod." EDIT: uff så var gorpium først... Endret 22. april 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
ET! Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Eller han kunne tenkt å gjere det same sjølv og lurer på om noko må ordnast på forhånd? Korrekt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Sjekk hva jeg fikk inn på Flickr-mailen min i dag: Hello Thomas-- I am a counselor in Tennessee beginning a private practice working with persons experiencing life transitions (death of a loved one, job loss, retirement, divorce, caring for aging family members, etc.) I am developing a B&W tri-fold brochure to publicize my practice. I will distribute it to local referral sources (ministers, family MDs) to give to people who might use my services. May I have permission to use your photo entitled "Windy at Sea" for my brochure cover? It would appear under the caption, "Navigating Through Life Transitions." [it's a beautiful photo and I think it's perfect for my practice brochure!] I would identify you in whatever way you want in the brochure. Please feel free to contact me at [email protected] (I check that more often than Flickr). Thanks and best wishes -- Steve Herbes Virker jo som en god sak. Og kreditering er jo alltid praktisk. Er snakk om dette bildet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Virker jo som en god sak. Og kreditering er jo alltid praktisk. Er snakk om dette bildet. Jeg synes det høres greit ut. Man vet jo aldri 100%. Du kan jo alltids google navnet for å se om det er noe på ham. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Fant lite på navnet hans... Synes dog at mailen virker veldig troverdig, men det hadde vel vært meningen hvis det er lureri også. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Najs bilde og fin mail Thomas Jeg trenger litt hjelp nå... Hvordan kan jeg endre et adobe-rgb (jpg fil) til s-rgb (eller annet fargerom som er ok på internett)? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Ingen håndholder 16kg med glass uansett. Tja... Vi har tilbud om å låne det objektivet også, men det får vente til en annen gang. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Wtf. Jeg registrerte nettopp F100 og 50 1.8 på nikon.no.. Hei Petter Takk for at du registrerte dine profesjonelle Nikon-produkter! Som eier av minst to profesjonelle Nikon-produkter, hvorav minst ett kamerahus, kan du uten kostnad bli med i vårt program for avanserte brukere. er 50 1.8 pro nå? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. april 2009 Rapporter Del Skrevet 22. april 2009 Sjekk hva jeg fikk inn på Flickr-mailen min i dag: Hello Thomas-- Snip På tide å børste støv av kontoen min hos flickr, jeg vil også ha slike forespørsler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå