Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Det kunne jeg før ja.

Edit: Hvis jeg har fucka dette kameraet nå så sier jeg hade til den analoge drømmen

Tviler på at du har herpa kameraet. Det er sikkert en sperre som må slippes opp. Er det en lock knapp på det? Har du åpnet filmluken og lukket den igjen ?

Tom

Jeg finner ingen lock knapp og jeg har åpnet filmluken flere ganger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med lock knapp mener han knappen du må trykke ned for å spole tilbake filmen. Den er ofte under kameraet, litt nedfelt i bunnen. Sørg for at den ikke har satt seg fast.

Hva står lukkertidshjulet på ? Er det en låseposisjon der ?

Du får ta bilder av kaeraet slik at vi kan studere det i detalj :)

Tom

Lenke til kommentar

Det er ingen respons uansett lukkerhastighet, men fremtrekkeren går ikke lengre enn dette:

post-100104-1210070600_thumb.jpg

Og det eneste de 20 år gamle skruene var gode for var å spise skrujernet mitt. De satt så godt at skrujernet gikk i oppløsning rett og slett.

Edit: Og det ser helt strøkent ut...

Det er akkuratt som om lukkeren sier til fremtrekkeren at "filmen" (er jo ikke film i) ikke er skikkelig trukket frem, men fremtrekkeren er sterkt uenig...

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Høres ut som om dette kan være løsningen da: http://www.kyphoto.com/classics/resetcamera.html

Tom

Hvis bare ikke den siste skruen hadde satt så godt at skrujernet gikk i oppløsning og nå er gjengene så fucka at jeg tviler på at det går ann å få ut... wallbash2.gif

Edit: Men takk for linken uansett, skal spare den i tilfelle jeg mirakuløst klarer å få opp den skruen...

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Høres ut som om dette kan være løsningen da: http://www.kyphoto.com/classics/resetcamera.html

Tom

Hvis bare ikke den siste skruen hadde satt så godt at skrujernet gikk i oppløsning og nå er gjengene så fucka at jeg tviler på at det går ann å få ut... wallbash2.gif

Edit: Men takk for linken uansett, skal spare den i tilfelle jeg mirakuløst klarer å få opp den skruen...

sjekk om du har strøm på batteriene dine (ser du i søkeren om du får opp de røde tegnene til lysmåler) , uten strøm ikke noe klikk på det kameraet der.

kan også være at av/på bryteren er litt sliten og må lees litt for å få kontakt.

pdf bruksanvisning: http://ca.konicaminolta.com/support/manual...x_7a_manual.pdf

Lenke til kommentar
sjekk om du har strøm på batteriene dine (ser du i søkeren om du får opp de røde tegnene til lysmåler) , uten strøm ikke noe klikk på det kameraet der.

kan også være at av/på bryteren er litt sliten og må lees litt for å få kontakt.

pdf bruksanvisning: http://ca.konicaminolta.com/support/manual...x_7a_manual.pdf

Det er batteri, og bruksanvisningen for X370 har jeg allerede... Dessuten skal fremtrekkeren kunne trekkes frem uten at det er batteri i.

Lenke til kommentar

Virket lukkeren med film i? Har du sjekket at det ikke ligger en form for mekanisk sensor som føler om det er film i kameraet? (hold inn denne) Er "tannhjulene" som trekker frem filmen låst (ikke spolen, men noen tannhjul lignende som sitter like ved lukkeråpningen), prøv å lirke på disse (forsiktig). Prøv evt å trykke inn knappen for å løse ut filmen for tilbakespoling.

Lenke til kommentar

Lukkeren virket både med og uten film i før, nå funker den ikke med eller uten. Tannhjulene er ikke låst og film release knappen under har jeg trykket på flere ganger.

Ser ut som om jeg må få skrudd ut den siste skruen under og få prøve den reset metoden som tomsi42 linker til...

Edit: Det var forøvrig ikke meningen å ta over hele chattetråden med kameraproblemene mine. Får jeg ikke til å få ut den skruen så får jeg evt lage en egen tråd om eventuelle tips.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Hah.. Muttern tok med seg kameraet til byen for å se om det var noen fotobutikker som kunne få opp den skruen... Først gikk hun til alexanderfoto (elns) og der fikk hun svar at kameraet ikke var verdt en dritt og at det ikke var verdt å prøve å fikse... Så gikk hun til JP der han bak disken tilfeldigvis samlet på Minolta kameraer og som skulle ta det med seg hjem og se om han kunne fikse det...

Forskjell i service? :yes:

Lenke til kommentar
Ståle har da et studio som skal betales :D

han kan jo alltids selge D300 (Til meg) (Til makaber lav pris) om han skulle trenge penger plass.

Studio koster meg 1000,- pr. mnd ;-)

Selge D300? No Way, hva skal du med det som allerede har D200? Vent heller på D400 du :-)

Unn deg en ferietur med dama for de pengene, så ser du sikkert masse motiver i din sjanger også.

ISO-egenskapene er jo fantastiske. Alle som tror jeg overdriver, no way, sjekk selv... helt utrolig!

Har ikke dame, hva faen tror du jeg er her inne for? :p

Blir nok D300 (evt D300x) innen året er omme, skal bli digg med 2 kamera.

Hah.. Muttern tok med seg kameraet til byen for å se om det var noen fotobutikker som kunne få opp den skruen... Først gikk hun til alexanderfoto (elns) og der fikk hun svar at kameraet ikke var verdt en dritt og at det ikke var verdt å prøve å fikse... Så gikk hun til JP der han bak disken tilfeldigvis samlet på Minolta kameraer og som skulle ta det med seg hjem og se om han kunne fikse det...

Forskjell i service? :yes:

Hehe, JP er flinke på slikt, NOEN ganger ;)

Lenke til kommentar
Får dette når jeg prøver å installere CS3. CD-en er i, men ok funker ikke. Noen som har tips?

Det virker som du ikke har satt inn original-CDen.

Løsningsforslag 1: Sett inn originalen

Løsningsforslag 2: Ring Adobe kundehjelp

Løsningsforslag 3: Bruk Gimp/Gimpshop

Lenke til kommentar
Det virker som du ikke har satt inn original-CDen.

Løsningsforslag 1: Sett inn originalen

Løsningsforslag 2: Ring Adobe kundehjelp

Løsningsforslag 3: Bruk Gimp/Gimpshop

Du glemte:

Løsningsforslag 4: Gå over til analog, fremkall og kopier selv.

Tom

Lenke til kommentar

Det er jo også en mulighet men det er ganske på siden av det han ønsker å gjøre: Redigere digitale bilder.

Skulle man tatt den ennå videre kunne jeg jo foreslått:

Løsningsforslag 5: Kjøpe seg lettet og begynne å male i stedet for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...