Nautica Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Lightroom 2.3 klarer ihvertfall å åpne RWL filene jeg får fra D-Luxen. Men så må man ha litt bedre maskin enn "windows 3.11" da å kjøre det da Edit: men klarer maskinen å åpne Lightroom?? Å herrug så treg jeg er idag.......... Har tatt raw "RW2" med LX3'en og prøvde og åpne dem i 3 forskjellige Adobeprogrammer også lastet ned pluggins for dng,men fikk det ikke til å funke.Ble til at jeg installerte Silkypix og bachet 180 bilder til jpg,en langdrøy afære.Bildene må jeg ha for det er en form for dokumentasjon av en byggemåte av båter.LX3 lager ikkje DNG-filer, so kva har eigentleg DNG med saka å gjere? Alle versjonar av Lightroom, og alle nyare versjonar av ACR støtter DNG. Men LR 2.3 har støtte for råfilene frå LX3, ja. Du har rett,Lumix raw heter vel Panasonic sine råfiler og dng er vel en konverteringsmåte ?. Bruker LR 1 i dag,trenger jeg kraftigere datamaskin for og bruke LR 2.3 ? eller har dem samme spesifikasjoner på ytelsekrav. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Du har rett,Lumix raw heter vel Panasonic sine råfiler og dng er vel en konverteringsmåte ?.Nei, DNG er Adobes Digital Negative, eller forsøk på åpne råfiler om du vil. Min Samsung GX-10 kan ikke levere annet enn DNG, hvilket betyr at jeg kan åpne filene mine i alle Photoshop-versjoner som har støtte for DNG. Ikke lenger så farlig, siden kameraet mitt er gammelt, men for nye Samsung-kameraer betyr det at man ikke må oppgradere Photoshop bare fordi man kjøpte nytt kamera. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 30 innlegg fjernet? hmm.. Aldra'en var for kjapp Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Folkens, slikt snakker vi om ute på byen i fylla, via PM, men ikke i forumet, ok? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Er man pirat om man laster ned mye fra piratbukta, men kun lovlig materiale? Skulle nesten tro det. Er man i bukta, er man pirat. En annen ting; det er større torrentsider enn piratbukta, men de er sponset av film og platebransjen for å få statestikker om hva som slår an. Hvorfor hører vi ikke noe om disse? Hrmpf.. Korrupte folk hele gjengen. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Selvfølgelig ikke. Pirat er man først (i hvert fall ifølge min tolkning av ordet) når man bryter loven. Bittorrent er ikke ulovlig i seg selv. Hvilke andre torrentsider tenker du på? Det hørtes umiddelbart litt konspiratorisk ut. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Mininova er den største om man ikke skal ta med Google osv, og de har på ingen måte sluppet unna rettsalen. Hvor har du det fra at bransjen sponser disse sidene? Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Da er det litt dumt at noen trangsynte politikere mener at bukta må sperres for å stoppe nedlasting. Listen over torrentsider er lengere enn lang. Mulig konspiratorisk, men på en ranking jeg kom over for litt siden var tpb på 3.-plass. Skal ikke lete etter store torrentsider og rankinger her - kan gjøre det når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Da endte jeg med en Kiron-produsert Vivitar Series 1 70-210/3.5 Macro til $61. Bare 1:2 macro, men så billig at jeg kan bruke den til å finne ut om macro virkelig er noe jeg kommer til å brive med. Egentlig hadde jeg tenkt meg en Kiron 105/2.8, men de går for omkring $300, og det ble mer enn jeg gadd for et eksperiment. Dere som vil ha AI-macro med 1:1 - se etter Kiron, Vivitar Series 1 eller Lester Dine 105/2.8. Den skal være psykogod på alle måter, og gir 1:1 for under prisen av en tilsvarende Nikkor med 1:2. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Spent på å se resultatene av den. Er det for mye å håpe på noe fluer? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Er det for mye å håpe på noe fluer? Ja. Edit: eller kanskje, bare for moro skyld... Endret 20. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Spent på å se resultatene av den. Er det for mye å håpe på noe fluer? ...døde fluer... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Pang! Beste A3 printer til under 10k? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Da endte jeg med en Kiron-produsert Vivitar Series 1 70-210/3.5 Macro til $61. Bare 1:2 macro, men så billig at jeg kan bruke den til å finne ut om macro virkelig er noe jeg kommer til å brive med. Spennende. Vi forlanger testshots! Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Endte opp med Epson R2880. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Pang! Beste A3 printer til under 10k? Kjøp 161 fargeblyanter. Ask a silly question, get a silly answer. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Haha. Hva var dumt med det spørsmålet da? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Haha.Hva var dumt med det spørsmålet da? Fordi det minner veldig om spørsmål av typen hvilken bil er best eller hvilken filmstjerne er penest. Du sier ingenting om hvilke egenskaper du legger vekt, hva du skal bruke den til osv. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Når det kommer til skrivere, så er jo svaret alltid Epson, da... Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Printeren skal brukes til fargeutskrifter. Ikke så mye mer å si egentlig. Hmpf. Foto Video hadde ikke den innne. Velge Epson modellen under eller tilsvarende fra Canon (Pro 9500)? Endret 20. april 2009 av gorpium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå