Inc Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Haha, hadde en litt artig drøm i natt om at jeg gjorde et eller annet finurlig med kameraet slik at jeg fikk en helt sinnsykt rask autofokus på 85/1.8 eh. Er du våken nå? Den posten var like interessant som en bolle med kornflakes. edit: hehe Endret 19. april 2009 av Inc Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeje. Stått opp på feil bein? edit: likte editen din da. Endret 19. april 2009 av OlavF Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Jeje. Stått opp på feil bein? edit: likte editen din da. Forstod den ikke med en gang og lo først etter at posten min ble lagt til, derfor edit med "hehe" Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Hm, hvor er informasjonen til Lightroom ang. etterbehandlig? Når jeg tar backup, lager Lightroom en backupfil, så trenger jeg da denne backupfilen + alle bildene, så er alt som før? Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Da har jeg bestilt en Western Digital Elements 1TB, ekstern hdd. Skal bli godt å slippe å måtte brenne alle 1000vis av RAW filene på dvd hver gang jeg må formatere datamaskinen.. Endret 19. april 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Da har jeg bestilt en Western Digital Elements 1TB, ekstern hdd. Skal bli godt å slippe å måtte brenne alle 1000vis av RAW filene på dvd hver gang jeg må formatere datamaskinen.. Hva gjør du den dagen hdd tar kveld? ville no ha speilet diskene ja. Edit: ekstern ja. Endret 19. april 2009 av Inc Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Bare å sette kameraet på manuell (M på modusvelgeren).Skrur ikke av lysmåleren likevel, du ser lysmålingsindikator i søkeren... Ja, det er sant. Er bare å ikke se på den da. Kun fokusere på motivet eller tallene. Hm, hvor er informasjonen til Lightroom ang. etterbehandlig? Når jeg tar backup, lager Lightroom en backupfil, så trenger jeg da denne backupfilen + alle bildene, så er alt som før? Lightroom består av to ting - bildefiler og en katalog (.lrcat). Så lenge du har de to er du trygg. Om du endrer på plasseringen av bildefilene må du si til den spesifikke katalogen hvor du har lagt de. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Dette møtte meg da jeg stod opp i dag. Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Bare å sette kameraet på manuell (M på modusvelgeren).Skrur ikke av lysmåleren likevel, du ser lysmålingsindikator i søkeren... Ja, det er sant. Er bare å ikke se på den da. Kun fokusere på motivet eller tallene. Hm, hvor er informasjonen til Lightroom ang. etterbehandlig? Når jeg tar backup, lager Lightroom en backupfil, så trenger jeg da denne backupfilen + alle bildene, så er alt som før? Lightroom består av to ting - bildefiler og en katalog (.lrcat). Så lenge du har de to er du trygg. Om du endrer på plasseringen av bildefilene må du si til den spesifikke katalogen hvor du har lagt de. Aha, konge. Kjekt å vite hvis det tilfeldigvis skulle ramle inn en ny iMac edit: eventuelt sånn at jeg kan ta backup i tilfelle MacBooken dør. Endret 19. april 2009 av OlavF Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Ingeting er feilfritt Mulig jeg plasserer bildene mine på DVD plater og Western Digital. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Er kvaliteten på 1Tb WD eksterne bedre enn de mindre versionene? Har nå hatt 3 500Gb av samme type, og de holdt mellom 6-12 mnd før de døde. Ikke stol for mye på eksterne disker er min erfaring, så ta backup av backupen Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Jeg har god tro på å speile to disker. Sjelden to ryker samtidig og når den ene ryker bytter du den ut med en ny. Dette sikrer bra backup og som ikke er så vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Mange takk for all hjelp med forsterkeren - tenker jeg handler en ny pot fra den siden Nautica viser - svigerfar har en loddebolt og dette er vel ikke akkurat rakettvitenskap... Du kan forresten vurdere å be dem sette inn en ekte step volumkontroll. En hvaforno? Forresten så er det nå slutt på mobbingen av 105/2.5-solblenderen min - nå er den limt fast med superlim. Håper det holder! Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Uten at det trenger å bli noen hat diskusjoner av det.. Men er jeg en pirat? - Jeg laster aldri ned en film og kjøper heller DVD/Blu-ray, og går på kino for å se om filmen er bra. - Jeg laster aldri ned musikk, og kjøper heller det jeg vet jeg liker. Noe annet kjøper jeg ikke, men bruker heller youtube/spotify for å finne ut om musikken er bra. - Jeg laster ikke ned programmer og spill. Xbox 360 spillene kjøper jeg, og er lojal mot Microsoft. - Men, det er alltid et men. Som mange andre laster jeg ned ukens episode av Lost og 3 andre serier som jeg må få med meg i uken. Jeg ser ikke på dette som noen big deal da f-eks Warner Brows ikke taper 1 øre på meg. Tv seriene kjøper jeg uansett på Dvd og evt. Blu-ray senere. Hvorfor gjør jeg dette? TVNorge har jeg ikke, og de andre kanalene er uansett flere uker etter USA. Watch on demand ftw! Hva mener dere? Endret 19. april 2009 av stonhans Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Du er ikke i nærheten av å være en såkalt pirat i mine øyne. Hadde vi bodd i usa hadde de ligget gratis på nett dagen etter, så de tv seriene ville jeg ikke mistet nattesøvnen over å laste ned Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Men er jeg en pirat? Ja. Du bryter åndsverksloven ved å laste ned kopibeskyttet materiale uten rettighetshavers samtykke. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 Men er jeg en pirat? Ja. Du bryter åndsverksloven ved å laste ned kopibeskyttet materiale uten rettighetshavers samtykke. ... mulig det bor en pirat i oss alle Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Paragrafryttere får det til å kile i kverulerings-fingeren/ringen Endret 19. april 2009 av Inc Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 19. april 2009 Rapporter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) ... mulig det bor en pirat i oss alle Tror ikke det er mange nordmenn mellom 15 og 50 som har plettfri piratvandel nei. Edit: @Inc: Jeg rir ingen paragrafer, jeg bare refererer... Endret 19. april 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå