Nautica Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) I følge tegningene kan en av disse potensiometer passe. Edit:ser ut som du kun kommer til forsiden,gå ned til motstander i skrollfeltet til venstre der finner du potensiometere. Endret 19. april 2009 av Nautica Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det er ikke så kjempelenge siden pot'en ble renset på verksted, og da fikk jeg beskjed om at problemene kom tilbake, så var det lite å gjøre - pot'en må skiftes, og det kunne de (merkeverksted) ikke gjøre noe med! Jeg kan lite om elektronikk, men det kan da ikke være så fordømt vanskelig å opdrive og skifte et potensiometer!? Edit: får ta en titt på det Nautica foreslår også... Det merkeverkstedet har gjort er sannsynligvis det Nautica foreslår. Så det er neppe mer å hente med en ny rens. Merkeverksted har som regel som filosofi og kun bruke orginaldeler. Derfor kan ikke de gjøre mer. Men det kan sikkert et annet verksted. Du kan forresten vurdere å be dem sette inn en ekte step volumkontroll. Sånn med det samme de driver. Da oppgraderer du samtidig. Potmeter har faktisk stor betydning for lyden. Det koster noen ekstra kroner, men gir ny vitalitet til vidunderet ditt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Du kunne jo utfordre merkeverkstedet til å tenke anderledes på det?Eller sende det til et annet verksted enn merkeverkstedet - jeg kan skjønne at de ikke vil bruke noe annet enn originaldeler pga rykte etc (Toyota-verkstedet setter heller ikke inn hva som helst selv om bilen er gammel). Å skifte et potmeter burde være gjort på godt under en halvtime, gitt at man har deler som passer. Om ingen andre vil ta det - hør med en elektrolinje på vgs i nærheten - det vil være en super øvingsoppgave for dem. Må forsterkeren kasseres fordi de ikke klarer å fikse den (noe jeg virkelig tror de klarer), har du jo uansett ikke tapt noe - siden den ikke virker nå... Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 http://www.peterforsell.com/macro/ Hendig side med mange nyttige formler. Francis Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hmmm Flickr altså. Point my ass Endret 19. april 2009 av Inc Lenke til kommentar
B25S Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hmmm Flickr altså. Point my ass Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sikkert et veldig teit spørsmål men kan man på 40D, skru av lysmålern? Sånn at man kan lære sæ å fotografere uten den? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 WoW http://www.flickr.com/photos/bigsleep/sets...57594081046277/ Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Alonsodr er ganske vill, ja! Kun enkelte eksponeringer også. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Alonsodr er ganske vill, ja! Kun enkelte eksponeringer også. Cokin filter og ND8 hjelper han laaaaangt på vei Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hmmm Flickr altså. Point my ass Flickr og Yahoo! er skikkelig fine saker, altså. Tenkte jeg skulle bli med i Flickr-gjengen. Nisser. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sikkert et veldig teit spørsmål men kan man på 40D, skru av lysmålern? Sånn at man kan lære sæ å fotografere uten den? Nei, det har jeg aldri hørt om. Men du kan jo bare teipe over lysmåleren på informasjonsskjermen og eksponere før du tar kameraet opp til øyet. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sikkert et veldig teit spørsmål men kan man på 40D, skru av lysmålern? Sånn at man kan lære sæ å fotografere uten den? Bare å sette kameraet på manuell (M på modusvelgeren). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) WoW http://www.flickr.com/photos/bigsleep/sets...57594081046277/ Han må være sykt god i Photoshop... (for ikke å snakke om verdens beste kamera og dyreste optikk...) Endret 19. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Bare å sette kameraet på manuell (M på modusvelgeren).Skrur ikke av lysmåleren likevel, du ser lysmålingsindikator i søkeren... Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 WoW http://www.flickr.com/photos/bigsleep/sets...57594081046277/ Han må være sykt god i Photoshop... (for ikke å snakke om verdens beste kamera og dyreste optikk...) Ironi? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ja, det var nok ironi. Anew er tross alt en av de fornuftige her på bruke. Han kjører a900 + Zeiss 16-35. Det er jo en relativt grei kombo, meg bekjent. Og det er ingen tvil om at han er god i Photoshop. Men at han er rå på komposisjon og eksponering er det heller ingen tvil om. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) ice: det var a100 på de bildene jeg så, men godt mulig at han for det meste bruker a900 EDIT: glemte å si at det var knallfine bilder Endret 19. april 2009 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
OlavF Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Haha, hadde en litt artig drøm i natt om at jeg gjorde et eller annet finurlig med kameraet slik at jeg fikk en helt sinnsykt rask autofokus på 85/1.8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå