Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kun 30D + 17-50mm, så er ikke så mye å vurdere på utstyrssiden.

 

Men virker som det som går igjen her er å bare ha kameraet fremme rundt halsen, og ha kontroll på det.

 

Noen som anbefalte å teipe svart matt teip på kamera også..
Har tenkt på det der. Ikke fordi jeg er ekstremt forsiktig av meg eller noe sånt, men fordi jeg føler det kan være greit å ikke være veldig flashy kan du si.
Lenke til kommentar
Har kun 30D + 17-50mm, så er ikke så mye å vurdere på utstyrssiden.

 

Men virker som det som går igjen her er å bare ha kameraet fremme rundt halsen, og ha kontroll på det.

 

Jepp, alltid ha oversikt og ikke la lommetyver med god fantasi få deg uoppmerksom.

Kan være enkelt i teori, men ofte verre i praksis da de har de mest utrolige måter å få deg satt ut.

F.eks er fugleskitt på jakka et kjent eksempel, hvor en hyggelig dame kommer bort og opplyser om at du har noe på jakken din som ligner på fugleskit.

Du blir selvfølgelig nyskjerrig og ser etter, og kanskje tar i mot et lommetørkle for å tørke det av, og i mens du gjør det er både kofferter og vesker gjennomgått av en annen tyv og innen du har fått tørket deg er alt av verdi long gone. (selverfart i Roma )

Så hold det synlig for deg til enhver tid, og vær oppmerksom om noe uventet kommer opp.

Lenke til kommentar

Skaff deg reiseforsikring. Så trenger du ikke være redd for kamera og objektiv, minnekort og bildene du tar må du være mer obs på, da mange i 2009 lett kan hente ut data som kan være slettet fra før av.

 

Men tingen er at det ikke er slettet, det er på kortet fortsatt om det ikke har blitt overskrevet.

 

Jeg skjønte ikke helt det med svart teip, blir det ikke klissemerker på kameraet når man tar det av igjen da?

 

Tenker på en tyrkiatur eller en annen tur ned dit, og hovedsaklig til å ta bilder.

 

EDIT: Ved hjelp av et program, kan man hente ut disse dataene. Eksempel på et sånt program er f. eks. det som følger med på en mini-CD når èn kjøper Sandisk Extreme kort (leveres nå med kode for nedlastning istedenfor CD).

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...